drzewa krzewy niechorujące

11. Data: 2020-06-25 22:59:04

Temat: Re: drzewa krzewy niechorujące
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.06.2020 o 10:46, XL pisze:

> Szpaków i innego tałatajstwa mnóstwo u mnie, ale te jagódki jakoś są
> omijane. Jeśli w porę nie zbiorę, to opadają i leżą sobie. Można zbierać
> spod krzaczka, bo długo zachowują dobrostan.
> Natomiast np. smaku czereśni nie doświadczyłam nigdy, a mam drzewo od 30
> lat. Lokalne przymrozki warzą kwiaty (i często zawiązki), a czego nie
> zniszczą, to szpaki ogarniają do zera :-(((

Właśnie z podobnego powodu wycięłam moją czereśnię. Okazało się, że nie
ta odmiana, którą chciałam. I zero owoców do zjedzenia, a jeżeli trochę
się trafiło, to z mięsem, czyli białkiem ;-)

Krycha.

12. Data: 2020-06-26 09:15:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:

> Właśnie z podobnego powodu wycięłam moją czereśnię. Okazało się, że nie
> ta odmiana, którą chciałam. I zero owoców do zjedzenia, a jeżeli trochę
> się trafiło, to z mięsem, czyli białkiem ;-)

A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
mają radość :-)

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

13. Data: 2020-06-26 11:17:03

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2020 o 9:15, XL pisze:

> A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
> mają radość :-)

Żebyś nie myślała, że tylko się czepiam katooszołomów, to Ci powiem,
że bliższe mi podejście do czereśni grubej Ikselki, niż chudej Kryśki.

14. Data: 2020-06-26 19:25:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> Żebyś nie myślała, że tylko się czepiam katooszołomów

Myślę, że jednak się czepiasz.

> to Ci powiem,
> że bliższe mi podejście do czereśni grubej Ikselki, niż chudej Kryśki.

Przypisywana mi bezpodstawnie tusza nie pozwala mi, grubemu katooszołomowi,
podskoczyć z radości z powodu owej bliższości.
Więc poprzestanę na ,,goń się".

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

15. Data: 2020-06-26 21:39:40

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2020 o 19:25, XL pisze:

> Przypisywana mi bezpodstawnie tusza nie pozwala mi, grubemu katooszołomowi,
> podskoczyć z radości z powodu owej bliższości.

Na początku Twego objawienia się w ogrodach, sama o tym pisałaś.
Ale może być, że od tamtego czasu tylko Ci ksywka została.

> Więc poprzestanę na ,,goń się".

Idź z Bogiem i nie grzesz więcej.

16. Data: 2020-06-26 22:05:42

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.06.2020 o 09:15, XL pisze:

> A ja tam niczego nie wycinam - niech se rośnie, niech ptakowie niebiescy
> mają radość :-)

Te niewielkie ilości owoców z robakami, to nawet ptaki nie chciały jeść,
skoro dla mnie zostały. :-)

Krycha.

17. Data: 2020-06-27 00:32:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> Na początku Twego objawienia się w ogrodach, sama o tym pisałaś.

Że jestem ,,GRUBYM KATOOSZOŁOMEM"?
Kłamiesz.

> Ale może być, że od tamtego czasu tylko Ci ksywka została.

> Idź z Bogiem i nie grzesz więcej.

Goń się.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

18. Data: 2020-06-28 10:00:23

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.06.2020 o 0:32, XL pisze:

> Że jestem ,,GRUBYM KATOOSZOŁOMEM"?
> Kłamiesz.

Nie. Najpierw było o tym pierwszym członie.
Potem doszedł ten drugi. W stopce.

> Goń się.

No to ja również po chrześcijańsku:
wuj Ci w lupę!

19. Data: 2020-06-29 10:37:45

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2020 o 14:21, Krycha pisze:
> Liczę na Waszą pomoc w wyszukaniu drzew lub krzewów owocujących, ale
> niepodatnych na choroby i szkodniki.
> Oczywiście o owocach jadalnych. :-)
> Jestem zmęczona walką z chorobami i szkodnikami jabłoni, śliw, grusz,
> tym bardziej, że efekty są mizerne.
>
> Czy jest w ogóle szansa na takie rośliny, bezobsługowe?
>
> Pozbyłam się w przeciągu kilku lat: wiśni, nektaryny, brzoskwini.
> Czereśnię wycięłam ostatnio.
> Kupiłam teraz bez czarny Black Late licząc na pożytek z kwiatów i owoców.
>
> Pozdrawiam Krycha.

No jasne że jest, że są. Cały sekret w doborze odmian, np nigdy nie poza
samym zbiorem i przycinaniem nie zajmuję się brzoskwiniami. A zbiory
regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.
Wtedy żaden robak im niestraszny.

20. Data: 2020-06-29 15:59:43

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <L...@j...cb> wrote:

> [...]
> regularnie co rok na zadowalającym poziomie. Czereśnie tak samo, tylko
> należy wybrać odmiany najwcześniej owocujące, np Riven albo Burlat.

Tylko wiosenne przymrozki - zwłaszcza te podczas kwitnienia.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Jakie to drzewo lub krzew
Jakie to drzewo/krzew?