Pecherznica, letnie przycinanie

1. Data: 2020-06-27 10:17:16

Temat: Pecherznica, letnie przycinanie
Od: Tomasz <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Poradźcie mi jak mam przycinać (w lipcu) taką pęcherznicę,
mam ich ok 150 sztuk.

https://www.dropbox.com/s/w286kdgvnvns7gk/Pecherznic
a.jpg?dl=0

Prawie wszystkie pędy są tegoroczne i maja już ok 1,5 metra
wysokości.
W internecie wszyscy zalecają przycinać tylko pędy stare, na
których były już kwiaty, lub stare, zdrewniałe. Ja mam tylko
pędy tegoroczne, które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym
te krzewy trochę zagęścić, żeby nie miały tylko samych
prostych i długich patyków.
--
Tomasz

2. Data: 2020-06-27 18:06:44

Temat: Re: Pecherznica, letnie przycinanie
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz <j...@g...com> wrote:
> [...]
> pędy tegoroczne, które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym
> te krzewy trochę zagęścić, żeby nie miały tylko samych

No to tnij po prostu jak leci - już teraz - trzeba uciąć krzaki do 1/3
wysokości.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

3. Data: 2020-06-29 10:32:12

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.06.2020 o 10:17, Tomasz pisze:
> [...]
> które za chwilę osiągną 2 metry. Chciałbym te krzewy trochę zagęścić,
> żeby nie miały tylko samych prostych i długich patyków.

Nie przycinać. Nic nie osiągniesz przycinając teraz te krzaki. Najlepiej
nie czytać głupot niektórych z netu i wbrew ich zaleceniom przyciąć jak
najwcześniej wiosną.

4. Data: 2020-06-29 15:58:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <L...@j...cb> wrote:

a.jpg?dl=0

> Nie przycinać. Nic nie osiągniesz przycinając teraz te krzaki. Najlepiej
> nie czytać głupot niektórych z netu i wbrew ich zaleceniom przyciąć jak
> najwcześniej wiosną.

Bzdura. Nie pisz głupot - jak niektórzy w necie.

,,(...) Kiedy i jak prawidłowo ciąć pęcherznicę
Pęcherznica kalinolistna najobficiej kwitnie na pędach 2- i 3-letnich.
Krzew powinno się przycinać latem po przekwitnięciu (optymalnie od końca
lipca do pierwszej połowy sierpnia) lub jesienią. Częstym błędem
popełnianym przez miłośników tego gatunku jest wiosenne cięcie, które
powoduje wyciekanie soków. Rezultatem może być osłabienie rośliny,
nadmierny wzrost i słabe kwitnienie.

Podczas cięcia pęcherznicy należy usunąć u podstawy 1/3-1/4 najstarszych
pędów. Oprócz tego należy skrócić o 1/3 długości te pędy, na których w
danym roku znajdowały się kwiaty. Wszystkie gałązki należy ścinać tuż nad
pąkiem skierowanym na zewnątrz (zgodnie z kierunkiem wzrostu pąka). (...)"
https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p
echerznice-aa-WnHX-SLmb-xJtT.html

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

5. Data: 2020-06-29 17:20:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p

Dopisuję:
Jeśli dodatkowym celem cięcia jest ZAGĘSZCZENIE, to trzeba ciąć NIŻEJ niż
tu piszą, czyli zostawić tylko 1/3 wysokosci. Tak, jak pisałam wcześniej.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

6. Data: 2020-06-29 18:03:27

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.06.2020 o 15:58, XL pisze:

> [...]
> https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p

Wychodzę z założenia że wątkotwórca zakłada tak jak ja żywopłot. Cztery
lata temu posadziłem te krzaki i do dzisiaj nie mam tego co chciałem
osiągnąć, czyli wysokiego na 2, 2,5m gęstego żywopłotu. Wszystko to za
sprawą "znawców" z netu którzy zalecali przycinanie latem czy późną
wiosną a ja się do tego stosowałem. Teraz przyciąłem pod koniec marca i
już pod koniec czerwca mam oczekiwany efekt - gąszcz jak puszcza
amazońska i prawie pożądana wysokość. Kwiaty pęcherznicy to nie
ozdobnego, cały efekt dają liście.

7. Data: 2020-06-29 18:03:54

Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.06.2020 o 17:20, XL pisze:

> Dopisuję:
> Jeśli dodatkowym celem cięcia jest ZAGĘSZCZENIE, to trzeba ciąć NIŻEJ niż
> tu piszą, czyli zostawić tylko 1/3 wysokosci. Tak, jak pisałam wcześniej.

Tu akurat nie ma miejsca na polemikę.. ;-)

drzewa krzewy niechorujące
Jakie to drzewo lub krzew
Jakie to drzewo/krzew?
Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose