Re: Pecherznica, letnie przycinanie

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Pecherznica, letnie przycinanie
From: XL <i...@g...pl>
Date: 29 Jun 2020 13:58:29 GMT

trybun <L...@j...cb> wrote:
> [...]
a.jpg?dl=0

> Nie przycinać. Nic nie osiągniesz przycinając teraz te krzaki. Najlepiej
> nie czytać głupot niektórych z netu i wbrew ich zaleceniom przyciąć jak
> najwcześniej wiosną.

Bzdura. Nie pisz głupot - jak niektórzy w necie.

,,(...) Kiedy i jak prawidłowo ciąć pęcherznicę
Pęcherznica kalinolistna najobficiej kwitnie na pędach 2- i 3-letnich.
Krzew powinno się przycinać latem po przekwitnięciu (optymalnie od końca
lipca do pierwszej połowy sierpnia) lub jesienią. Częstym błędem
popełnianym przez miłośników tego gatunku jest wiosenne cięcie, które
powoduje wyciekanie soków. Rezultatem może być osłabienie rośliny,
nadmierny wzrost i słabe kwitnienie.

Podczas cięcia pęcherznicy należy usunąć u podstawy 1/3-1/4 najstarszych
pędów. Oprócz tego należy skrócić o 1/3 długości te pędy, na których w
danym roku znajdowały się kwiaty. Wszystkie gałązki należy ścinać tuż nad
pąkiem skierowanym na zewnątrz (zgodnie z kierunkiem wzrostu pąka). (...)"
https://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-roslin/peche
rznica-kalinolistna-ciecie-krzewu-kiedy-i-jak-ciac-p
echerznice-aa-WnHX-SLmb-xJtT.html

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: