Kompostownik

1. Data: 2020-06-29 08:12:35

Temat: Kompostownik
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

2. Data: 2020-06-29 20:14:09

Temat: Re: Kompostownik
Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Sun, 28 Jun 2020 23:12:35 -0700 (PDT), m...@g...com pisze:
> Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

Używam Kompostera firmy Zielony Dom. Wcześniej używałem preparatów
w płynie, ale ten (jest to proszek) wydaje się skuteczniejszy, a na
dodatek bardziej ekonomiczny. Jakie ma przyspieszenie od zera ciężko
orzec. Jak dla mnie różnica po jego zastosowaniu była wyraźna,
aczkolwiek ten mój kompost (niestety w plastykowym kompostowniku) był
nasamprzód wyjątkowo ślamazarny... W innym przypadku efekt może nie być
tak spektakularny. Zaletą jego użycia jest też to, że niweluje
nieprzyjemny zapach. Sąsiedzi (jeśli masz) będą wdzięczni.

k.

3. Data: 2020-06-29 20:48:06

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
> Witam,
> Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

Dżdżownice. Eko i pewnie. Nic innego nie budzi mojego zaufania.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

4. Data: 2020-06-29 23:23:12

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po w/w środkach
skróci do poł roku czy paru miesięcy?

5. Data: 2020-06-30 09:48:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote:
> Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po
> w/w środkach skróci do poł roku czy paru miesięcy?

No ale po co Ci kompost ZIMĄ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

6. Data: 2020-06-30 10:57:32

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.06.2020 o 8:12, m...@g...com pisze:

> Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

7. Data: 2020-06-30 11:08:54

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-06-29 23:23, m...@g...com wrote:
> Ale pytam jako laik, bo czytam i pisze rozkład trwa z rok czasu. TO po w/w środkach
skróci do poł roku czy paru miesięcy?

U mnie skraca raczej do paru miesięcy, ale też zależy od tego, co
kompostuję. Trawa spod kosiarki przetwarza się najszybciej. Rozdrobnione
liście też dość szybko. Rozdrobnione gałęzie chyba najdłużej. Stosuje
środki rozprowadzane w wodzie ze względu na wygodę.

8. Data: 2020-06-30 11:11:26

Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-06-30 10:57, collie wrote:

> Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
> na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
> Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

Rosjanie także mawiają "?? ?????????, ?? ???????", a to byłby argument
na rzecz środków do kompostowania ;)

9. Data: 2020-06-30 13:34:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

collie <c...@v...pl> wrote:

> Najlepszym środkiem jest czas. Ani się obejrzysz, a będziesz miał
> na kupie ekologiczny - bez wspomagaczy - prawdziwy czarnoziem.
> Jak na Ukrainie. T??? ?????, ?????? ??????.

I to jest to.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

10. Data: 2021-01-07 10:31:47

Od: PatronX <x...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-06-29 o 08:12, m...@g...com pisze:
> Witam,
> Jaki środek do szybkiego kompostowania, ile trwa kompostowanie na wspomagaczach?

Polecam dżdżownice kalifornijskie. Kilkanaście lat temu dostałem torebkę
kompostu z dżdżownicami od znajomej ze szkoły rolniczej i dodałem do
pryzmy. Teraz są ich miliony, jak przerobią jedną pryzmę przenoszą się
do drugiej. Zimują w glebie i na wiosnę wracają do kompostu. Tworzą coś
lepszego niż kompost, tak zwany biohumus.

--
PatronX
http://bloger-ogrodowy.blogspot.com/

Pecherznica, letnie przycinanie