drzewka owocowe

1. Data: 2004-07-13 11:07:07

Temat: drzewka owocowe
Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! W tym roku mam zamiar posadzić drzewka owocowe (każdego po jednym lub
po dwie sztuki z każdego gatunku między innymi: grusza, jabłoń, wiśnia,
śliwa, brzoskwinia, morela, czereśnia) mam sporo miejsca na działce i
pytanie brzmi w jakiej odległości od siebie najlepiej posadzić drzewka aby
po urośnięciu nie przeszkadzały sobie nawzajem i czy jakoś szczególnie musze
przygotować podłoże pod nasadzenie drzewk. A jeśli uzyskałabym jakieś godne
polecenia odmiany to byłabym wdzięczna.

Pozdrawiam

silvia

2. Data: 2004-07-13 16:21:12

Temat: Re: drzewka owocowe
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

silvia wrote:
> [...]
> po urośnięciu nie przeszkadzały sobie nawzajem i czy jakoś szczególnie musze
> przygotować podłoże pod nasadzenie drzewk.

To zalezy od tego na jakiej podkładce będą drzewka, karłowej czy nie.

> A jeśli uzyskałabym jakieś godne
> polecenia odmiany to byłabym wdzięczna.

Kilka zasad ogólnych. Wybierz drzewa o różnym terminie owocowania
(wczesne, średnie i późne). Wybieraj odmiany małowrażliwe lub odporne na
choroby. Drzewka karłowe wymagają żyznej ziemi. Warto posadzić coś ze
starych odmian, bo takich owoców już nie sprzedają w sklepach (np. z
jabłoni kosztela i antonówka). Warto też sadzic odmiany wczesne, bo
wczesne owoce są drogie (np. czereśnie). Warto też sadzić odmiany późne
nadające się do przechowywania (jabłonie i grusze)
O odmianach jabłoni pisałam jesienią. Poszukaj w googlach. Wiśnie to
właściwie dowolnie oprócz łutówki.
Bo tę trzeba specjalnie ciąć żeby owocowanie nie przenosiło się na
obrzeża korony.
Z czereśni bardzo wczesne (czerwiec) to Rivan i Burlat. Z późniejszych
Kordia. Z brzoskwini może być Reliance i Iskra. Z grusz Lipcówka
(wczesna), klapsa, Bonkreta Wiliamsa, Carola (duże, ładne owoce),
Konferencja (dobrze sie przechowują). Polecam też grusze azjatyckie-
wyjątkowo obficie owocują (odmiana właściwie dowolna). Ze śliw to
dowolną węgierkę i renklody Ulenę i Althanę. Jako ciekawostkę można
posadzić śliwy japońskie. Z moreli może być Early Orange i Somo. Morele
lepiej posadzic dwie różne bo większość odmian wymaga zapylaczy.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2004-07-13 20:00:57

Od: "silvia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zalezy od tego na jakiej podkładce będą drzewka, karłowej czy nie.

> Będę się starała wybierać drzewka raczej karłowe, bo mam nadzieję że
takie drzewka wygodniej się przycina i pielęgnuje a poza tym naokoło mam
same duże drzewa więc chociaż owocowe drzewka niech nie robią mi gąszczu.
Jeśli już zdecyduję się na taki zakup to ponownie pytanko w jakiej najlepiej
odległości od siebie je posadzić i czym obsiać dookoła drzewek (myślę że
najrosądniej trawką) ale może są ciekawsze pomysły?. Dziękuję za informację
bo napewno mi się przydadzą.

Pozdrawiam

silvia

4. Data: 2004-07-14 10:13:30

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

silvia wrote:
> [...]

Jak pisałam karłowe wymagaja żyznej ziemi. W słabej będą gorzej
owocować. Co do odległości to dla każdego gatunku inaczej. Najlepiej kup
sobie jakąś sensowną książkę. Na pewno będzie użyteczna.

Pozdrawiam
Bea

specjalny nr Dz. 3/2004
Datura
skojarzenia do cytryńca
jaka to ryba (w oczku wodnym) - może jednak jesiotr
Kibelek na działce