drzewko do identyfikacji

1. Data: 2007-04-15 19:16:57

Temat: drzewko do identyfikacji
Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

jeśli ktoś potrafiłby mi pomóc w identyfikacji drzewka, to byłbym
wdzięczny...
http://www.virtualia.pl/drzewko.jpg

i pytanie: czy ta popękana, odpadająca kora jest czymś na co njależy
zwrócić uwagę, a jeśłi tak, to jak temu zaradzić?..

opera for MAC OSX

2. Data: 2007-04-15 19:40:02

Temat: Re: drzewko do identyfikacji
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:op.tquaijmijcjjqw@adn-01.local Gustaw H.
<n...@n...nocom> napisał(a):

> jeśli ktoś potrafiłby mi pomóc w identyfikacji drzewka, to byłbym
> wdzięczny...
> http://www.virtualia.pl/drzewko.jpg

Hejka. To migdałek - Prunus triloba. :-)

> i pytanie: czy ta popękana, odpadająca kora jest czymś na co njależy
> zwrócić uwagę, a jeśłi tak, to jak temu zaradzić?..

Wygląda koszmarnie. Możesz próbować wyciąć i oczyścić chore tkanki i
zasmarować pastą ogrodniczą ale jak martwica obejmuje cały obwód pędu
podkładki to jest to ostatnie jego kwitnienie. :-(
Pozdrawiam pesymistycznie Ja...cki

3. Data: 2007-04-15 21:05:24

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Apr 2007 21:40:02 +0200, Dirko <d...@n...pl> wrote:

> W wiadomości news:op.tquaijmijcjjqw@adn-01.local Gustaw H.

> Hejka. To migdałek - Prunus triloba. :-)

tak, tak, lubię precyzyjne, łacińskie określenia :D

> Wygląda koszmarnie. Możesz próbować wyciąć i oczyścić chore tkanki i
> zasmarować pastą ogrodniczą ale jak martwica obejmuje cały obwód pędu
> podkładki to jest to ostatnie jego kwitnienie. :-(

wyciąć uszkodzony fragment? wygląda na to, że pod spodem jest zdrowa
tkanka...
widziałem coś podobnego na jeszcze jednym drzewku, to może być to samo?
czym to w ogóle jest powodowane: grzyb, bakteria? jest jakaś możliwość
profilaktyki dla innych roślin?

i pytanie: pasta ogrodnicza dzieli się na jakieś rodzaje, czy to
określenie i produkt uniwersalny?

dzięki za rady, spróbuję...

OPERA for MAC OSX

suchy murek