drzewo truskawkowe?

1. Data: 2007-04-30 12:55:25

Temat: drzewo truskawkowe?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Namierzyłam nasionka drzewka truskawkowego i bardzo mnie zaciekawiły.
Myslałam o zakupie takich i wysianiu na początkuy w domu, a później
przeniesieniu na taras do teściów. Zastanawiam się tylko jak szybko takie
drzewko rośnie. Po jakim czasie zaczyna kwitnąc, owocować?

Czy ktoś z Was miał lub ma takie drzewko? Czy jest bardzo wymagające jeśli
chodzi o np. o rodzaj ziemi, ilość wody, słońca itp?
Dzięki i pozdrawiam
Barbara

2. Data: 2007-04-30 19:27:38

Temat: Re: drzewo truskawkowe?
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z Was miał lub ma takie drzewko? Czy jest bardzo wymagające jeśli
> chodzi o np. o rodzaj ziemi, ilość wody, słońca itp?
> Dzięki i pozdrawiam
> Barbara

Zapomnij o nim. nasiona, ktore od kilku lat są w sprzedaży są martwe.
Po drugie, roślina nie przezimuje w naszym klimacie. Sprawdzone na Dolnym
Śląsku.Miałem rośliny z własnego siewu i kupione duże,żadna nie przeżyła
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-04-30 19:38:57

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Śląsku.Miałem rośliny z własnego siewu i kupione duże,żadna nie przeżyła

Dzięki. W takim razie dam sobie spokój. Szkoda, bo miałam nadzieję na coś
ciekawego i zarazem smacznego :-)

Pozdrawiam
Barbara

4. Data: 2007-04-30 19:42:25

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki. W takim razie dam sobie spokój. Szkoda, bo miałam nadzieję na coś
> ciekawego i zarazem smacznego :-)

Kup od Tadeusza gruszę azjatycką,jak spróbujesz, będziesz zaczarowana.
Pozadrawiam.Mirzan

5. Data: 2007-04-30 20:39:55

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup od Tadeusza gruszę azjatycką,jak spróbujesz, będziesz zaczarowana.
> Pozadrawiam.Mirzan

Próbowałam w zeszłym roku gruszę azjatycką od znajomej (załatwiłam trzy
grusze każad innej odmiany, wzajemnie miały się zapylać, u mnie ciągle
odbija na nowo, a u innych już owcują).
Smak nie zachwycił mnie. Może ta co rośnie u mnie będzie smaczniejsza?
Dałam jej jeszcze rok na wydanie owoców. W tym roku żyje to co odbiło w
zeszłym,
a więc ma szansę zaowocować w 2008.
Jak nie to wycinam.

Pozdrawiam Krycha

6. Data: 2007-04-30 21:43:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Kup od Tadeusza gruszę azjatycką,jak spróbujesz, będziesz zaczarowana.
> Pozadrawiam.Mirzan

Sprzedają tu gruszki azjatyckie, faktycznie wspaniałe. Ale niestety
po 2 dolary sztuka :-(

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2007-04-30 22:26:51

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Sprzedają tu gruszki azjatyckie, faktycznie wspaniałe. Ale niestety
> po 2 dolary sztuka :-(
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Moje w ogrodzie bardzo obrodzily w zeszlym roku, a teraz stoja cale
obsypane kwieciem. Najbardziej mi smakuja jako dodatek do owocowej
salatki albo pokrojone w cienkie plasterki na chlebie posmarowanym kozim
serem.
MB

8. Data: 2007-04-30 23:04:07

Od: "Dave" <m...@o...pl.WYTNIJ.TO.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:f14ovr$5v9$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
>
> Czy ktoś z Was miał lub ma takie drzewko? Czy jest bardzo wymagające jeśli
> chodzi o np. o rodzaj ziemi, ilość wody, słońca itp?

Zapraszam na nowo powstałe forum o tematyce ogrodniczej:

www.forum-ogrodnik.yoyo.pl

9. Data: 2007-05-01 07:42:22

Od: "m" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprzedają tu gruszki azjatyckie, faktycznie wspaniałe. Ale niestety
> po 2 dolary sztuka :-(

Za jeden owoc czy za jedno drzewko? Jeśli za owoc, to kup jeden,
wysiej nasionka i za kilka lat będziesz miał owoce.
Zrobiłem tak i miałem własne gruchy w czasie kiedy mało kto o nich
słyszał.Z nasion z jednego owocu wyszło chyba pięć różnych drzew.
W ubiegłym roku zasiałem jedno nasionko z gruszy beznasiennej, było jedno
w kilku owocach.W tej chwili drzewo ma już 10 cm wzrostu i czerwone liście.
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2007-05-01 12:26:39

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

m wrote:

> Za jeden owoc czy za jedno drzewko?

Za jeden owoc.

> Jeśli za owoc, to kup jeden,
> wysiej nasionka i za kilka lat będziesz miał owoce.

Tak szybko rośnie? Jeśli tak, to bobry pomysł!

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz