dymiąca kosiarka

1. Data: 2006-07-12 08:23:30

Temat: dymiąca kosiarka
Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

mam kosiarke Vega z silnikiem Briggs&Stratton Quattro 40. Przy
czyszczeniu przewróciłem ja na bok i teraz jak zapalam to okropnie
dymi z tłumika. Podejrzewam, że wlał sie tam gdzieś olej - tylko
nie wiem czy trzeba to rozkręcić i wyczyścic czy sam się "wypali".
Czy to jest bardzo szkodliwe dla kosiarki ?

2. Data: 2006-07-12 08:39:11

Temat: Re: dymiąca kosiarka
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@o...pl> wrote in message
.com...
[...]

Sam się wypali. E tam...

3. Data: 2006-07-12 09:12:13

Od: "nanuko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Sam się wypali. E tam...

a co trzeba było by przeciścić, żeby tak nie dymiło?? Nie chce mi
się czekać aż sie wypali bo to moze pewno długo potrwać a dymi sie
strasznie

4. Data: 2006-07-12 09:14:56

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co trzeba było by przeciścić, żeby tak nie dymiło?? Nie chce mi
się czekać aż sie wypali bo to moze pewno długo potrwać a dymi sie
strasznie

Pewnie dostał się olej na tłok, wykręć świecę i zobaczy czy w cylindrze jest
olej, ale jak go wylać?

Lepiej poczekaj aż się wypali, a będzie to bezpieczniejsze dla kosiarki niż
rozbieranie i kombinowanie.

Zoabcz czy jest olej w silniku.

Jacek

5. Data: 2006-07-12 09:28:57

Od: "nanuko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agent 0700 napisał(a):

> [...]
> olej, ale jak go wylać?
>
> Lepiej poczekaj aż się wypali, a będzie to bezpieczniejsze dla kosiarki niż

odkreciłem świece i jest tam mokro tak jakby od oleju

6. Data: 2006-07-12 09:46:40

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nanuko" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> Zoabcz czy jest olej w silniku.

odkreciłem świece i jest tam mokro tak jakby od oleju

Olej z silnika wypali się szybko jeżeli jest go nadmiar ,
to nie powód kopcenia .
Kopci olej z tłumika ale ten będzie ciężko wyczyścić
ze względu na budowę meandryczną (może przepłukać
dobrze benzyną po zdemontowaniu ...)
lub olej, który dostał się do gaźnika lub instalacji
paliwowej (benzyna) i jest wolno zużywany razem z
paliwem - usunięcie go to też demontaż i płukanie
benzyną .
Myślę, że lepiej poczekać, sam się wypali a po
zatankowaniu na nowo na pewno spadnie jego stężenie
w instalacji paliwowej aż do wyczerpania (może
dopiero po drugim tankowaniu )
Niebezpieczny może być osad gęstych frakcji po spalaniu ,
dlatego najlepiej byłoby odpalić ją i poczekać do wypalenia
się paliwa aby olej był spalany w gorącym silniku (spali się
dokładniej)
Tyle teoria silnika dwusuwowego i motorowe wspomnienia ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

7. Data: 2006-07-12 17:54:37

Od: "nanuko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za wszystko :)
juz nie dymi - poszedłem za Waszą radą i nic nie czyściłem tylko
samo się spaliło - chwile dymiło jeszcze, ale juz jest w parządku i
dobrze chodzi.

8. Data: 2006-07-12 20:09:58

Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nanuko" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
dzięki za wszystko :)
juz nie dymi ..
==========
Ale jeszcze sprawdź pozim oleju w skrzyni korbowej. I pamietaj: przekręcaj
kosiarke tak, abt swieca zawsze była w najwyższym miejscu.
Pozdrowienia
Jan
PS. Wyczyść świecę....

9. Data: 2006-07-13 15:42:05

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze a'propos dymienia.
Aby zapobiec na przyszłość zalewaniu olejem silnika (przez gaźnik) trzeba
kosiarke przewracać na inny bok. Nie znam akurat Twojego modelu ale w moim
B&S trzeba było kosiarke przewracać na stronę zbiornika paliwa. Miało to tę
wadę, że jak było w baku sporo, to sie rozlewało, ale za to olej sie nie
przelewał.
Powinno być napisane w instrukcji na który bok przewracać.

Jacek

wierzby i inne zdobycze urlopowe
"specjalny" torf przeciwko glonom w wodzie... ;)
pomóżcie z Curcumą & przycinanie czereśni
złoty krzew w twoim ogrodzie!!!
nie ma ogrodu - nie ma kłopotu (podlewanie)