dywanik

1. Data: 2003-01-27 17:44:17

Temat: dywanik
Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Bylam na "ciuchach" i wypatrzylam tam dywanik szydelkowy. Niestety byl w
stanie tragicznym wiec nie kupilam. Chcaialm natomaist sama zrobic.
Przygladalam sie temu i na moj gust bylo to robione tak. Najpierw
szydelkowa siatka (gruba wlóczka bawelniana), a na tym dopiero,jak na
"podkladzie, wchlarzyki slupkow, stojace prostopadle do siatki, tak ze
dywanik byl wysoki na wysokosc slupka, byl grubiuki i mily.
Czy ktoras z Was spotkala sie z takim sposobem robienia dywanikow, a
moze po prostu "przekombinowalam"?

Pozdrawiam cieplutko

drzewko

1. Data: 2003-01-27 22:27:39

Temat: Re: dywanik
Od: "ela0626" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Kiedys robiłam podobne serwetki z kordonku. Właśnie jak napisałaś: najpierw
siatka typu filet (słupek-oczko łańcuszka-słupek - oczko itd.) a na tym
słupki, mogą być muszelki (znaczy kilka słupków w jednym). Tylko coś mi się
kojarzy, czy ja nie robiłam tych słupków "stojących" od razu, znaczy po
skończeniu rządka. Na pewno nie chciałoby mi się robić najpierw siatki.
Jeszcze coś mi się wydaje że moje serwetki były okrągłe i kwadratowe, a
zaczynałam od środka i powiekszałam w następnych rzędach.
Niewiele tego zrobiłam, raczej tylko na próbę i było to bardzo dawno i nie
chce mi się szukać, moze wyrzuciłam? Ale pamiętam że coś takiego było.

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-01-28 06:37:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Jan 2003 18:44:17 +0100, drzewko
<d...@b...net> wrote:

> [...]
>dywanik byl wysoki na wysokosc slupka, byl grubiuki i mily.
>Czy ktoras z Was spotkala sie z takim sposobem robienia dywanikow, a

nigdy w zyciu nie slyszalam, ale warte experymentu ;)

Pierzasty aniol
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-01-28 13:09:40

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozecie jeszcze dokladniej wyjasnic co to sa te slupki
stojace?Hmmm...jakos nie moge skojarzyc a jestem zainteresowana tym
dywanikiem baardzo...:))) nawet juz wloczke mam ,zamierzalam zrobic
zwyczajnie ale zaciekawilyscie mnie:)))

Pusia

1. Data: 2003-01-29 16:09:08

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

No wiec przyjrzalam sie temu jeszcze raz i tak:
1) Na moj gust siatka podstawowa byla jednak robiona wczesniej
2) Na tej siatce byly robione slupki, po trzy na bok kwadracika siatki,
z tym, ze nie byly wbijane w lancuszek, tylko tak przeciagane pod nim
(jak sie to fachowo nazywa???)
3)z tych "muszelek" byly falki, po prostu byly robione trzy slupki na
dole kwadratu, trzy slupki na boku, trzy na gorze, trzy na boku, trzy na
dole itd... _|-|_|-|_ itd. ... Nastepny rzad tak samo. Tak wiec jak
siatke sie polozy plasko na ziemi, top te slupki tak stercza na niej.

Mnie sie taki dywanik podoba i chyba sie sama na taki skusze. JAk dalej
placze to moge sprobowac zainteresowanym wyslac na priva moje rysunki
zeskanowane, moze pomoga :) Rysunki oczywiscie odreczne :))))

Pozdrawiam cieplo
drzewko

1. Data: 2003-01-29 16:33:33

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja poprosze bardzo :))

Pusia
p...@p...onet.pl

1. Data: 2003-01-29 18:50:55

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Znalazlam stronke, na ktorej jest ta technika :) Tak mniej wiecej :)
Tutaj to jest podstawka pod garnek, ale dywanik wydaje mi sie ladniejszy
i praktyczniejszy :)

http://www.craftyarncouncil.com/projects/july99_croc
het_2.html

Pozdrawiam cieplo
aga

1. Data: 2003-01-29 19:13:07

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pobiegłam przed 18 do najbliższej ciucharni i wyszperałam 3 nowiutkie
serwetki zrobione ta technika.Pani powiedziala ze z Niemiec bardzo czesto
byly takie dywaniki.....dobrze jest miec jakas nowosc robotkowa przed
oczami,dalam pani łapowke w postaci czekolady i obiecala mi zatrzymac taki
dywanik hihihihihiRozbiore na najmniejsze czesci skladowe i .... zabiore sie
do swojego dziela...:))))))

Pusia (Białystok)

1. Data: 2003-01-29 19:19:53

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja szukałam pod crochet i rug
Ale to chyba nie ma wlasnej nazwy
Choc ja tam sie nie znam...

Pozdrawiam cieplo
drzewko

1. Data: 2003-01-29 19:21:03

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
I co, wygladaja tak jak opisalam? :)
Jaka wloczke kupilas na swoj dywanik?

Pozdrawiam cieplo
drzewko

Pusia wrote:
> [...]
> dywanik hihihihihiRozbiore na najmniejsze czesci skladowe i .... zabiore sie

Czy ktos zna stronę o ozdóbkach robionych z zapałek?
Warszawa - chcemy się spotkać?
Porblemy z mulinkami
Porblemy z mulinkami
SEDNO