dżdżownice kalifornijskie-proszę o opinie

1. Data: 2006-04-19 06:37:13

Temat: dżdżownice kalifornijskie-proszę o opinie
Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich wiosennie:)
Ostatnio, tzn. podczas przglądu mojego kompostownika zaczęłam się zastanawiać
nad przyspieszeniem przerobu:) I tak przypomniały mi się dżdżownice. Szukałam
tutaj w archiwum, ale właściwie opinii nad sprawdzalnością tej metody nie
znalazłam. I tak mam kilka pytań:
1. czy wymaga to jakiś specjalnych czynności ode mnie, tzn. czy hodowla polega
po prostu na wpuszczeniu ich do kompostownika? Rozumiem, że zima im zaszkodzi,
więc może jakaś zimowa okrywa? Czy też mam je hodować w jakiś pudełkach, a
potem przenosić ecc
2. Mam ok 2 m3 kompostownika, więc ile tych dżdżownic mam tam wpuścić, żeby to
miało jakiś sens? Znalazłam stronkę, na której mogę sobie zamówić
http://www.dzdzownice1.webpark.pl/ i tam cena np za 500 szt to 28 zł i 17 zł
przesyłka.
3. jak to później wygląda z przekopywaniem takiego kompostu? Chcąc a przede
wszystkim nie chcąc będę je uszkadzać
4. I ostatnie - czy macie doświadczenia takie naoczne z dżdżownicami, jak to
się sprawdza i czy poleciacie?
pozdrawiam alicja

2. Data: 2006-04-19 06:52:45

Temat: Re: dżdżownice kalifornijskie-proszę o opinie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"alicja" <c...@o...pl> wrote in message

Tyle tylko pamiętam, że taki kompost wrzucało się razem z dżdżownicami do
młynka w jakim przygotowywano podłoże do szklarni (to taka stacjonarna
glebogryzarka napędzana silnikiem elektrycznym) czego oczywiście dżdzownice
nie przeżywały i stanowiły nawóz.. Spora ich część pod wpływem drgań podczas
wybierania kompostu uciekała w głąb kompostu i stanowiła "zaczyn" w nowych
warstwach...

3. Data: 2006-04-19 07:41:47

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

alicja wrote:

> Rozumiem, że zima im zaszkodzi, więc może jakaś zimowa okrywa?

Dżdżownice kalifornijskie mają (jak pszczoły) swój system ochrony przed
zimnem więc zima im nie szkodzi choć przy mrozach i braku śniegu należy
przykryć, miejsce ich przebywania, słomą.

Czy też mam je hodować w jakiś pudełkach, a potem przenosić ecc

Hodować od razu w kompostowniku, nie w pudełkach

> 2. Mam ok 2 m3 kompostownika, więc ile tych dżdżownic mam tam
> wpuścić, żeby to miało jakiś sens? Znalazłam stronkę, na której mogę
> [...]

Myślę że 2 takie porcje wystarczą, będą się rozmnażać dalej

> 3. jak to później wygląda z przekopywaniem takiego kompostu? Chcąc a
> przede wszystkim nie chcąc będę je uszkadzać

Więc nie przekopywać szpadlem a np "widłami amerykańskimi" i nic im się nie
stanie

> 4. I ostatnie - czy macie doświadczenia takie naoczne z dżdżownicami,
> jak to się sprawdza i czy poleciacie?
> pozdrawiam alicja

Realizowałem swego czasu film "Hodowla dżdżownic" i wiem że nawóz uzyskany z
materii organicznej przerobionej przez dżdżownice jest najlepszym nawozem
organicznym

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

4. Data: 2006-04-19 07:58:16

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę że 2 takie porcje wystarczą, będą się rozmnażać dalej
> Pozdrawiam ciepło
> Dziadek

Jedna porcja wystarczy. Rozmnożą się.
Na stronie http://ogrody.agrosan.pl/ jest tekst o dżdżownicy
kalifornijskiej. Pod spodem autor podał do siebie namiary. Spróbuj i tam
zadzwonić. Przy zakupie dowiedz się o wagę porcji, wten sposób zorientujesz
się która oferta jest lepsza. Przeszukaj też Allegro.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

5. Data: 2006-04-19 12:31:43

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedna porcja wystarczy. Rozmnożą się.
> Na stronie http://ogrody.agrosan.pl/ jest tekst o dżdżownicy
> kalifornijskiej.

Rafał, a ty masz osobiste doświadczenia z wpuszczaniem dzdżownic
kalifornijskich do kompostownika? Serio pytam, czy to się sprawdza jako
przyspieszacz przerobu?
pzdr
Kuleczka

6. Data: 2006-04-19 14:52:46

Od: "alicja" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> materii organicznej przerobionej przez dżdżownice jest najlepszym nawozem

Czemu przestałeś?
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam:) a.d.

7. Data: 2006-04-19 15:47:58

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> , czy to się sprawdza jako
> przyspieszacz przerobu?
> pzdr
> Kuleczka

Zdecydowanie widać różnicę. Tylko trzebaby dno zabezpieczyć, bo jak nie mają
co jeść to potrafią zwiać. Doskonale sobie radzą z gazetami na przykład. To
ogromna zaleta. I wystarczy kupić jedną porcję a potem samemu mnożyć, zatem
drogo też nie jest. Na zimę część do piwnicy chować. I kompost ma taką fajną
drobną strukturę :-)

8. Data: 2006-04-19 16:12:55

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski"
>I kompost ma taką fajną
> drobną strukturę :-)

Phi, mój kompost bez kaliforni też ma fajną i drobna strukturę :-P

Serdecznie Miłka

9. Data: 2006-04-19 18:25:38

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

alicja wrote:

> Czemu przestałeś?
> Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam:) a.d.

He he przestałem jak zrealizowałem :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

10. Data: 2006-04-19 20:19:57

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rafał, a ty masz osobiste doświadczenia z wpuszczaniem dzdżownic
> kalifornijskich do kompostownika? Serio pytam, czy to się sprawdza jako
> [...]

Wiesz co Kuleczka, wpadnij do mnie
i na własne oczy zobaczysz kompost
przerabiany przez rodzime dżdżownice
oraz wiele innych ciekawych stworów.