dżdżownice kalifornijskie-proszę o opinie

następny post »
From: "alicja" <c...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: dżdżownice kalifornijskie-proszę o opinie
Date: 19 Apr 2006 08:37:13 +0200

Witam wszystkich wiosennie:)
Ostatnio, tzn. podczas przglądu mojego kompostownika zaczęłam się zastanawiać
nad przyspieszeniem przerobu:) I tak przypomniały mi się dżdżownice. Szukałam
tutaj w archiwum, ale właściwie opinii nad sprawdzalnością tej metody nie
znalazłam. I tak mam kilka pytań:
1. czy wymaga to jakiś specjalnych czynności ode mnie, tzn. czy hodowla polega
po prostu na wpuszczeniu ich do kompostownika? Rozumiem, że zima im zaszkodzi,
więc może jakaś zimowa okrywa? Czy też mam je hodować w jakiś pudełkach, a
potem przenosić ecc
2. Mam ok 2 m3 kompostownika, więc ile tych dżdżownic mam tam wpuścić, żeby to
miało jakiś sens? Znalazłam stronkę, na której mogę sobie zamówić
http://www.dzdzownice1.webpark.pl/ i tam cena np za 500 szt to 28 zł i 17 zł
przesyłka.
3. jak to później wygląda z przekopywaniem takiego kompostu? Chcąc a przede
wszystkim nie chcąc będę je uszkadzać
4. I ostatnie - czy macie doświadczenia takie naoczne z dżdżownicami, jak to
się sprawdza i czy poleciacie?
pozdrawiam alicja