dziwna kanwa

1. Data: 2002-12-18 22:24:21

Temat: dziwna kanwa
Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie co - kupiłam niedawno kanwe taką dosyć gęstą i co odkryłam dzisiaj że
krzyżyki wychodzą prostokątne a w dodatku jakoś tak to jest zrobione że te
krzyżyki nie są krzyżykowe tylko nitki się ze sobą zbiegają - szok po
prostu - a mam tego pół metra - i co ja mam z tym zrobić jak ja nie umiem na
tym robić?? A poza tym wysokość krzyżyka jest dwa razy większa niż jego
szerokość (jak już bardzo mocno się wysilę żeby wyszedł krzyżyk) i żebym
była początkująca to by wyjaśniało mój problem a tu już sporo krzyżykuję i
takie dziwy wyszły przed świętami - nie wiem czy to się kwalifikuje do
reklamacji??

Ale pomarudziłam co??

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-12-18 22:35:39

Temat: Re: dziwna kanwa
Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

jesli to napweno kanwa to od raz reklamacja. Ja mialam podobny problem, ale
kupila zwykly material (bo na orginalny pieniedzy szkoda mi bylo) i musze -
albo moja kolezanka, bo dostal to w prezencie- z tym zyc.
Duzo juz zrobilas? Bo jeli nie to moze robic te krzyzyki 2 na 4? Byloby
wyjscie.

Jak tam Twoje przygotowania na wyjazd? Ja juz nocami nie spie i martwie sie
o pogode.
Jakos nam z tym spotkaniem nie wychodzi :-(.
Spotkalam sie ostatnio z Irena, ktorej mnie polecilas. Bardzo mila i wesola
osoba i ma core zloto.

Pozdrawiam Monika

1. Data: 2002-12-18 23:02:14

Od: "Mirosława Zmysłowska" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie kupowałaś tę kanwę? Pójdź i porozmawiaj z ekspedientką, może przyjmie
reklamację. A w ogóle, to jak ona wygląda?
Mira Z. (Wrocław)

1. Data: 2002-12-19 07:21:29

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie kupowałaś tę kanwę? Pójdź i porozmawiaj z ekspedientką, może
przyjmie
> reklamację. A w ogóle, to jak ona wygląda?
> Mira Z. (Wrocław)

Kanwę kupiłam w Lnie Polskim to taki sklep u nas gdzie jest największy wybó
kanw. A wygląda to tak że po prosty krzyżyki wychodzą długie i wąskie a w
związku z tym nie widać że to krzyżyk tylko wydaje się że to kreska :(((. A
jak próbowałam odwrócić kanwę w drugą stronę czyli żeby szerokość była
większa niż długość to nie dało się tak zrobić bo - nie wiem jak to
wytłumaczyć jakby dwie dziurki nie byłu od siebie oddzielone nitką na
kanwie i nitki się ze sobą zbiegały :(((
Straszne rzeczy pójdę dzisiaj pogadam z facetem może mi wymieni a jak nie no
to cóż wywalę tą kanwę do kosza a kupię normalną. A chciałam dodatć że ta
kanwa wcale taka tania nie była :( tylko że ja jestem ślepa a jak wchodzę do
sklepu to okulary mi zaparowują i muszę je zdjąć i wtedy już nie za dobrze
widze czy kanwa jest kwadratowa czy też nie :((
Trzymajcie za mnie kciuki opowiem wam jak było w sklepie jak wrócę :)

Miłego dnia pozdrawiam Magda

1. Data: 2002-12-19 07:25:31

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Duzo juz zrobilas? Bo jeli nie to moze robic te krzyzyki 2 na 4? Byloby
> wyjscie.

jeszcze nie zaczelam robic ale jakos mi sie nie widzi takie kombinowane
robienie krzyzykow :((

> [...]
> Jakos nam z tym spotkaniem nie wychodzi :-(.
> Spotkalam sie ostatnio z Irena, ktorej mnie polecilas. Bardzo mila i

A moj wyjazd - to juz jutro :) o 11 wyjezdzamy autokarem :) jestem jeszcze
niespakowana i dzisiaj robie ostatnie zakupy (na przykld kanwa) zeby moc
powyszywac troszke :)
Fajnie ze spotkalas sie z Irena - zawsze to zyczliwa dusza w poblizu.
Dziekuje bardzo za prezencik - cmak :) sama to cudo robilas???

Pozdarwiam
Magda

1. Data: 2002-12-19 07:29:02

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madziula" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> krzyżyki nie są krzyżykowe tylko nitki się ze sobą zbiegają - szok po
> prostu - a mam tego pół metra - i co ja mam z tym zrobić jak ja nie umiem

Przypuszczam, że kupiłaś płótno o splocie Panama. Często w sklepach, jest
ono nazywane kanwą. Nawiasem mówiąc tak jak i płótno Aida. Panama nie nadaje
się do haftu krzyżykowego. Chyba, że będziesz wbijała igłę w co drugą
dziurkę. Jeśli chcesz zachować gęstość wzoru, to nie pozostaje ci nic
innego, jak zastosować ścieg gobelinowy. Z przodu wyglada jak półkrzyżyk,
ale z tyłu są dłuższe pociągnięcia nitką(przez 2 krzyżyki), które
zabezpieczają przed zsuwaniem się nitek. Niestety nie znam żadnego adresu,
gdzie można zobaczyć ten ścieg. Ale jeśli jesteś zainteresowana, to postaram
się go możliwie jasno opisać.
Gocha

1. Data: 2002-12-19 08:10:24

Od: "Macia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gocha" <g...@i...pl> wrote in message
iv.pl...

> [...]
nadaje
> się do haftu krzyżykowego. Chyba, że będziesz wbijała igłę w co drugą

Jest tez jeszcze druga mozliwosc. Kupilam kiedys z DMC w kawalkach kanwe o
gestosci 22 x na cal. Przy tej gestosci wlasnie kanwa ma taki splot.
Niestety. Reklamacja nic nie da, bo po prostu to jest tak tkane i juz. mi
zwrocono uwage w sklepie na to.
Macia

1. Data: 2002-12-19 16:20:23

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłam w sklepie i Pan powiedział (a pan się zna bo sam krzyżykuje namiętnie)
że to taki rodzaj kanwy i że na niej najlepiej robi się na tamborku bo jak
jest naciągnięta równomiernie to jakoś idzie :) kazał mi się nie denerwować
i spróbować. Ale może później teraz może będę robiła na dobrej kanwie (mam
nadzieję że dobrej)

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-12-19 21:32:26

Od: "Kinga Tarkiewicz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypuszczam, że kupiłaś płótno o splocie Panama. Często w sklepach, jest
> ono nazywane kanwą. Nawiasem mówiąc tak jak i płótno Aida. Panama nie
nadaje
> się do haftu krzyżykowego. > Gocha

No tu się nie zgodze. Mam Paname i wyszywa się na niej cudnie. Krzyżyki są
ładniutkie i równiutkie, a obrazek wychodzi bardzo ładny
Kinga

spodnie w stylu "hippie" - prosze o rady ;o)
Re: do Irenki
Re: scieg francuski
Witajcie!...
Bombki recznie malowane