dziwne pytanie

1. Data: 2002-10-21 21:50:26

Temat: dziwne pytanie
Od: "Adam" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam prośbę o pomoc w trochę dziwnej sprawie.
Od razu zaznaczam, że nie wiem na jaką grupę z takim pytaniem :)

Ostatnio moja znajoma zadała mi pytanie:
"Dlaczego zachód słońca jest czerwony"

Po udzieleniu jej odpowiedzi podziękowała mi za nią i tyle.
Ponieważ nic więcej nie mówiła więc zapytałem się jej:
"I co dalej?"
Powiedziała, że tyle jej wystarczy.
Zdziwiło mnie to bardzo, ponieważ nigdy nikt nie zadał mi jeszcze
pytania i nie wyjaśnił dlaczego pytał.
Jedyne co udało mi się z niej wydostać to to, że jej profesor
(chyba fizyk) powiedział, że od odpowiedzi na to pytanie
będzie coś zależało (albo czegoś się dowie).
Tylko, że niestety nic poza tym nie wiem.
Była uparta i nie chciała powiedzieć.
Powiedziała, że mogła by mi odpowiedzieć, ale obydwoje
czulibyśmy się niezręcznie.

Czy ktoś z obecnych nie spotkał się może z tym pytaniem?

Bardzo mnie to ciekawi.

Z góry dziękuję za ewentualną pomoc w rozwiązaniu zagadki.
Jeżeli uważacie, że ta grupa nie jest do tego odpowiednia napiszcie
gdzie się z tym pytaniem udać.

Adam

1. Data: 2002-10-21 22:50:38

Temat: Re: dziwne pytanie
Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@i...pl> napisał:

> [......]
> Ostatnio moja znajoma zadała mi pytanie:
> "Dlaczego zachód słońca jest czerwony"

Drobiazg, natury porządkowej - nie zacząłeś nowego wątku,
doczepiłeś się do innego.

Co do zachodu słońca - pytaj na "pl.sci.fizyka".

--
Sławek [am-pm]

1. Data: 2002-10-22 00:14:32

Od: "Rozalia" <r...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> wrote in message

> Drobiazg, natury porządkowej - nie zacząłeś nowego wątku,
> doczepiłeś się do innego.
>
> Co do zachodu słońca - pytaj na "pl.sci.fizyka".
>
> --
> Sławek [am-pm]

Wbrew pozorom ,to moze byc pytanie natury psychologicznej :))
ostatnio spotkalam sie z tym w filmie "Kid", z Brusem Willisem
dlaczegoksiezyc czasmi jest pomaranczowy gdy wschodzi - pytania tego typu sa
potwiedzeniem bycia dzieckiem, nawet w doroslej osobie

pozdrawiam
Rozalia
http://asperger.republika.pl

1. Data: 2002-10-22 06:20:41

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"Rozalia" <r...@s...ca> writes:

> [...]
> dlaczegoksiezyc czasmi jest pomaranczowy gdy wschodzi - pytania tego typu sa
> potwiedzeniem bycia dzieckiem, nawet w doroslej osobie

pytania tego typu sa potwierdzeniem niewiedzy z zakresu fizyki.
co ma do tego dziecko?

bo co, dorosly sie wstydzi zapytac?

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-10-22 08:24:17

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rozalia" <r...@s...ca> napisała w odpowiedzi
na moją odpowiedź:

[.....]

> [...]
> dlaczegoksiezyc czasmi jest pomaranczowy gdy wschodzi - pytania tego typu sa
> potwiedzeniem bycia dzieckiem, nawet w doroslej osobie

Nad wątkiem psychologicznym też się zastanawiałem, nawet coś w tym
kierunku zacząłem klecić, ale ciachnąłem w końcu wszystko i zostałem przy
fizyce.
BTW, ze swoją miłą też kiedyś dyskutowałem na podobne tematy. Oprócz
koloru zachodzącego słońca była mowa o kolorze nieba (no właśnie, dlaczego
jest niebieskie?).

--
Sławek [am-pm]

1. Data: 2002-10-22 10:46:55

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał:

> koloru zachodzącego słońca była mowa o kolorze nieba (no właśnie,
> dlaczego
> >
> Tlen pochłania resztę promieniowania widzialnego (z tego co pamiętam)

Niedokładnie, ale w końcu to nie ta grupa.

--
Sławek [am-pm]

1. Data: 2002-10-22 10:51:29

Od: "Chyna" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bound with all the weight of all the words Rozalia r...@s...ca tried
to say...

| Wbrew pozorom ,to moze byc pytanie natury psychologicznej :))

IMO nawet nie wbrew pozorom.

| dlaczegoksiezyc czasmi jest pomaranczowy gdy wschodzi

??! ;)))

--
Chyna :: http://oejsis.prv.pl ::
Lepiej byc znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem. [?]

1. Data: 2002-10-22 10:54:59

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio moja znajoma zadała mi pytanie:
> "Dlaczego zachód słońca jest czerwony"

Bo występuje ugięcie fal jak w pryzmacie a najbardziej uginają się
czarwone - dlatego są ostatnie które widać. Przy okazji (rozproszenie)
słońce jest większe a na dodatek znika za horyzontem wcześniej niż my
to widzimy. Żeby było jeszcze śmieszniej to promień biegnie od słońca
(jego powierzchni) dpo ziemi ok.8min.

O której jest prawdziwy zachód słońca?

> Po udzieleniu jej odpowiedzi podziękowała mi za nią i tyle.
> Ponieważ nic więcej nie mówiła więc zapytałem się jej:
> "I co dalej?"

No właśnie! Każda odpowiedź rodzi nowe pytania.

> Powiedziała, że tyle jej wystarczy.

No właśnie świadomość ograniczoności? Nieskończoności?

> Zdziwiło mnie to bardzo, ponieważ nigdy nikt nie zadał mi jeszcze
> pytania i nie wyjaśnił dlaczego pytał.

No to miałeś mało kontaktów z Kobietami!!!

> Jedyne co udało mi się z niej wydostać to to, że jej profesor
> (chyba fizyk) powiedział, że od odpowiedzi na to pytanie
> będzie coś zależało (albo czegoś się dowie).

Myślenie ma przyszłość!!!

> Tylko, że niestety nic poza tym nie wiem.
> Była uparta i nie chciała powiedzieć.

Normalne!!!

> Powiedziała, że mogła by mi odpowiedzieć, ale obydwoje
> czulibyśmy się niezręcznie.
>
> Czy ktoś z obecnych nie spotkał się może z tym pytaniem?

Tak ale zazwyczaj zadają je dzieci.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-10-22 10:55:56

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-22 12:50:00

Temat: Odp: dziwne pytanie
Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam <a...@i...pl> :
> Po udzieleniu jej odpowiedzi podziękowała mi za nią i tyle. (..)
> Zdziwiło mnie to bardzo, ponieważ nigdy nikt nie zadał mi jeszcze
> pytania i nie wyjaśnił dlaczego pytał.

Kolezanka zachowala sie b. zdrowo i asertywnie, a Ty wykazujesz sie daleko
posunietym wscibstwem ;)

Melisa

temperament i milosc
Chciałbym się umieć modli