dziwne szyszeczki

1. Data: 2000-05-18 12:29:39

Temat: dziwne szyszeczki
Od: "Krzysztof Taporowski" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

na pozostawionych przez poprzedniego wlasciciela domu dwu tujach sa takie
malutkie (ok 0,5 cm) jakby szszeczki, brazowe i suche.
tuje sa chyba stare mają ze 2,5 m wysokosci a szyszeczki to tak jakby
powstaly na skutek przeksztalcenia (igiel) i drzewa sa nimi doslownie
oblepione. Wyglada to okropnie drzewo zamiast cieszyc oko soczysta zielenia
wyglada jak uschniety wiechec.
co z tym zrobic i co to w ogole jest?
Podpowiedzcie prosze.
Pzdr Krzysiek

2. Data: 2000-05-19 20:50:28

Temat: Re: dziwne szyszeczki
Od: "Paweł Kolanecki" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Te dziwne szyszeczki to pozostałość po mszycach ochojnikowo- swierkowych lub
ochojnikowo-modrzewiowych. Mszyca ta ma dwóch żywiciel składa jajka w tych
szyszkach a następnie zmienia zywiciela i przelatuje na modrzew lubnp tuję.
Szyszki wycinać, a biały "śnieg" na modrzewiach lub tujach oprysać np Fastac
lub innym srodkiem na mszyce, można również na wiosnę zapobiegawczo zrobić
oprysk.

Pozdrawiam Hanna
Użytkownik "Krzysztof Taporowski" <t...@z...walbrzych.tpsa.pl> napisał
w wiadomości news:TmRU4.547$zA1.13080@news.tpnet.pl...

3. Data: 2000-05-20 20:34:08

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Kolanecki" wrote:
> Te dziwne szyszeczki to pozostałość po mszycach ochojnikowo- swierkowych lub
> ochojnikowo-modrzewiowych.

A moze ochojnikach swierkowo-modrzewiowych?

> Mszyca ta ma dwóch żywiciel składa jajka w tych
> szyszkach a następnie zmienia zywiciela i przelatuje na modrzew lubnp tuję.

Eee - to znaczy, ze najpierw sa te "szyszki" a potem mszyca sklada jaja?
Chyba nie tak. Wydaje mi sie, ze ona najpierw sklada jaja, a potem wokol
nich tworza sie te "szyszki" czyli galasy.
Acha - i nie chodzi Ci oczywiscie w kwestii przelatywania na modrzew o
ta co zlozyla jaja (choc moze tez) ale glownie o te co dorosna od
stadium jaja do doroslego owada na swierku?
Dodam jeszcze ze smutkiem, ze nie slyszalem aby ochojnik
swierkowo-modrzewiowy zerowal na tujach - chyba ktoras lekcje pominalem
- musze doczytac.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

4. Data: 2000-05-21 07:49:45

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof ma rację, ochojnik nie ma z tym nic wspólnego,
to nie są żadne galasy.
Tuje przecież wytwarzaja szyszki, są one niewielkie, na żywotniku wschodnim
podłużnie owalne dłg 2cm z 6 sztywnymi, zdrewniałymi, haczykowatymi
wyrostkami nasiona nieoskrzydlone, u żywotnika zachodniego 1-1,5cm długości
z 8-10 łuskami nierównej wielkości rozchylonymi ku górze, czerwonobrązowymi,
nasiona oskrzydlone.
To nie jest objaw chorobowy, one tak mają, zajrzyj, może gdzieś jeszcze
siedzi nasionko, ale pewnie wiatr wywiał.
możesz te szyszecki pousuwac jesli ci przeszkadzają, ale to robota jesli
tuje duże.
Anka
<s...@f...edu.pl>

tulipany-wykopywać?