Pompa elektryczna

1. Data: 2000-05-18 09:34:46

Temat: Pompa elektryczna
Od: Ewa Zimkowska <E...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam założyć pompę elektryczną (mam ręczną). Podobno jednak w
idealnych warunkach zaciągnie z max. 11 metrów, realnie ale
b.optymistycznie - z 9, a tak naprawdę najwyżej z 7 metrów. Ja mam 9
metrów i zwątpiłam - czy jestem skazana na podlewanie konewką?
--
Ewa Zimkowska
TETA S.A., Wrocław

2. Data: 2000-05-18 11:32:12

Temat: Re: Pompa elektryczna
Od: "Stefan Jerzy Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest kilka metod:
1.- dysza głębokiego ssania dołożona do zwykłej pompy umożliwia czerpanie z
około 20m,
2. - wykopać studnię z kręgów /szyb/ szczelny i pompę opuszcza się do szybu,
są i inne metody ale musiałbym znać konstrukcję studni istniejącej.
Wszystkie szczegóły są opisane w książkach:
"Radiestezja w budownictwie" - jest i w internecie i księgarniach
technicznych,
" Woda na działce i w zagrodzie" chyba jeszcze mają ją w Muratorze.
Są w obu książkach opisy doboru pomp, ich uruchomienie i td
SJS

3. Data: 2000-05-18 16:56:53

Temat: Odp: Pompa elektryczna
Od: "pluton" <n...@j...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> w idealnych warunkach zaciągnie z max. 11 metrów

Tylko przy bezchmurnej pogodzie :-)
Proponuję przejść na pompę tłoczącą.

--
CUL
pluton

4. Data: 2000-05-19 10:15:42

Od: "Andrzej Blotnicki" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Zimkowska napisał(a) w wiadomości: <3...@t...com.pl>...
> [...]
>b.optymistycznie - z 9, a tak naprawdę najwyżej z 7 metrów. Ja mam 9
>metrów i zwątpiłam - czy jestem skazana na podlewanie konewką?

'ZACIĄGNIE' najwyżej z 10 m i to tylko teoretycznie.
ale można wrzucić do studni pompę zanurzeniową która 'WYPCHA' tą wodę na
dowolną wysokość (zależy od mocy pompy i wytrzymałości węża. Pomp takich
jest ostanio dużo rodzajów w sklepach ogrodniczych i budowlanych. do wyboru
do koloru od 300 do 1300 zł. Tylko zwróć uwagę na wysokość tłoczenia i
odpowiadającą wysokości wydajność.

pozdrawiam
Andrzej

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

5. Data: 2000-05-19 11:41:46

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pompe zanurzeniową Monika, wrzucam ja do studni z kręgów na głębokość
10m i ciągnie bez problemów, dopóki jest woda, tzreba pilnować, zeby nie
pracowała na sucho, bo sie moze spalic.. Druga uwaga, to dobrze jest koniec
ssący owinąć siateczką, żeby zabezpieczyc przed zapchaniem.

Anka
-------------Z motyką na słońce------------
<s...@f...edu.pl>

6. Data: 2000-05-19 13:23:04

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile kosztuje ta pompa?

D.P.

7. Data: 2000-05-19 18:12:01

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ciagnie, tylko pcha. Ciagnac mozna do wysokosci slupa cieczy odpowiadajacej
cisnieniu atosferycznemu. Np 768 mm to wlasnie wysokosc na jaka sie da przy
normalnej pogodzie pociagnac za pomoca pompy ssacej (takiej z tlokiem
wygladajacej jak strzykawka) wyciagnac rtec. Pozniej powierzchnia rteci odklei
sie od tloka a nad nia bedzie juz tylko proznia (zanieczyszczona parami rteci)
zwana proznia Torlicellego. Jak latwo zauwazyc woda jest 13 razy ciezsza od
rteci, wiec pociagnac mozna cos kolo 10 metrow slupa wody (zalezy od pogody,
jak ktos tu pisal, czyli cisnienia atmosferycznego i od wysokosci nad poziomem
morza). W praktyce nie produkuje sie jednak pomp ssacych z tlokiem, bo sa
trudne w konstrukcji (wyobrazcie sobie 10-metrowy tlok) tylko pompy membranoe
ew. wirnikowe. Taka pompa ssaca moze zassac mniej (chyba najczesciej spotykane
cos kolo 5 metrow slupa wody). Przy glebszych studniach najrozsadniejsze sa
pompy ssaco-tloczace (zasysaja maly slup wody do wysokosci na ktorej jest
umieszczona pompa a pozniej pchaja te wode do gory w czym juz ich cisnienie nie
ogranicza). Ograniczeniem jest cisnienie stwarzane przez slup wody (za duze
moze rozerwac rure lub uszkodzic pompe) dlatego tez trzeba dobrac pompe do
wymiarow (glebokosci) studni.

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

8. Data: 2000-05-21 07:04:45

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Była kupiona 2 lata temu, wiec cena pewnie nieaktualna ok 60zl.
Jak chcesz, to za tydzien jak bede na wsi odkopie namiary na producenta. ja
kupilam w sklepie ogrodniczym Szarotka na Kasprowicza w Warszawie i w tym
roku tez widzialam, ze byly.
Anka
---------------Z motyką na słońce---------------
<s...@f...edu.pl>

9. Data: 2000-05-21 16:55:27

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
OK!

Jak latwo zauwazyc woda jest 13 razy ciezsza od
rteci,
!!! od kiedy???

wiec pociagnac mozna cos kolo 10 metrow slupa wody (zalezy od pogody,
jak ktos tu pisal, czyli cisnienia atmosferycznego i od wysokosci nad
poziomem
morza).
pcha czy ciągnie? i ile jedna a ila druga?

[...]
a wydajność studni [żyły wodnej] jest nieistotna?
pozdr Jerzy

10. Data: 2000-05-21 22:12:10

Od: "Anka Stonert" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale jesteś czepialski,
nie istotne było ciągnie, czy pcha (w zasadzie masz racje pcha).
pompa jest wibracyjna..
Istotne, że woda z głębokości 10m trafia na poziom ziemi.
Przy relacji masowej wody i rtęci chyba brakuje uśmiechnietej mordki,
albo sie drogi kole lega po prostu rąbnął.
Anka
<s...@f...edu.pl>

Użytkownik Maciej Szmit <
.>Nie ciagnie, tylko pcha. ...
>Jak latwo zauwazyc woda jest 13 razy ciezsza od rteci,

hortensja
kiwi
drzewko szczescia
rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Re: Oczko wodne - skądfolię ?