kiwi

1. Data: 2000-05-18 08:49:41

Temat: kiwi
Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
Zwedzilam wujkowi kiwi :))) I teraz mam problem. Czy kiwi w naszych
warunkach moze rosc na polu czy powinno byc w domu? Jakie powinno miec
warunki (slonce, woda itp., itd.).
pozdrawiam
aska

2. Data: 2000-05-18 08:56:49

Temat: Re: kiwi
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Bałuszek" napisał(a):

> [...]
> Zwedzilam wujkowi kiwi :))) I teraz mam problem. Czy kiwi w naszych
> warunkach moze rosc na polu czy powinno byc w domu? Jakie powinno miec

To zależy od odmiany. Mam od 2 lat Bayern Kiwi (w gruncie) i świetnie
rośnie. Owoców jeszcze to nie miało, ale widziełem je u znajomego
szkólkarza.
Uwaga. Kiwi sš rozdzielnopłciowe i potrzebna jest roslinka męska i zeńska.
Zwędzenie jednej sadzonki nic nie da poza zieleniš.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2000-05-18 09:39:38

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
>To zależy od odmiany. Mam od 2 lat Bayern Kiwi (w gruncie) i świetnie
>rośnie. Owoców jeszcze to nie miało, ale widziełem je u znajomego
>szkólkarza.

odmiana - wujek po zjedzeniu owocu wrzucil pestki ciotce w doniczke... czyli
"kiwi sklepikus" :)))

>Uwaga. Kiwi są rozdzielnopłciowe i potrzebna jest roslinka męska i zeńska.
>Zwędzenie jednej sadzonki nic nie da poza zielenią.

Wujek ma druga ale mi jej nie da bo mu wytlumaczylam ze bedziemy miec po
jednej... chyba ze mu teraz powiem ze sa rozdzielnoplciowe i ze musza byc
razem i ze najlepiej u mnie... tylko ze chyba na to nie pojdzie... :)) czy
jak kupie w sklepie ogrodniczym kiwi (czy da sie to kupic?) to bedzie dobry
gatunek/plec? Albo jesli urwe kawalek i ukorzenie (beda dwa, moge urwac
wujkowi... :))) ) to czy bedzie dobrze??

I co z warukami sloneczno/deszczowymi?
pozdrawiam
aska

4. Data: 2000-05-18 09:45:28

Temat: Odp: kiwi
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Bałuszek <J...@C...Pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8g0cdk$4cu$...@o...comarch.pl...
> Witam,

Chyba że się kupi odmianę 'Issai' bodajże, która jest obupłciowa :)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-05-18 09:50:08

Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Uwaga. Kiwi są rozdzielnopłciowe i potrzebna jest roslinka męska i zeńska.
>Zwędzenie jednej sadzonki nic nie da poza zielenią.
>Pozdrawiam :-)
>Janusz

Nie do konca,od paru lat sa w sprzedazy odmiany obojniackie.
Pozdrawiam Juras
Ten Bayercos tam chyba wlasnie taki jest.
JK

6. Data: 2000-05-18 11:40:13

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi sie, ze dyskusja toczy sie nie o kiwi, ale o aktinidii, ktora jest
nazywana "kiwi" (podobnie jak mowi sie u nas "akacja" o robinii). Kiwi to
jakis - nie pamietam z jakich roslin - mieszaniec utworzony przez czlowieka
(podobnie jak truskawka).

Mam te rozdzielnoplciowa odmiane aktinidii i bardzo ladne owoce, mniejsze od
kiwi, slodkie. Rosnie na plocie, raczej w sloncu.
pik

7. Data: 2000-05-18 12:19:16

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" napisał(a):

> [...]
>
> Mam te rozdzielnoplciowa odmiane aktinidii i bardzo ladne owoce, mniejsze od
> kiwi, slodkie. Rosnie na plocie, raczej w sloncu.

A pewnie, że o aktinidiach. Jednak przyjęło się to popularnie nazywać kiwi i
niech tak zostanie.
A w sklepach ogrodniczych spotkać mozna kilka ich odmian jednak wiekszość pod
szkło albo do bardzo troskliwego okrywania na zimę.
Ciekawostka taka, że przycina sie to podobnie jak winorosla. Najlepiej dwupienny
Guyot.
Pozdrawiam
Janusz

8. Data: 2000-05-18 18:20:48

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
> A pewnie, że o aktinidiach. Jednak przyjęło się to popularnie nazywać kiwi
> niech tak zostanie.

Popularnie, tym określeniem nazywamy owoce dostępne w handlu które możemy
bliżej określić jako "kiwi nowozelandzkie".
Przyjęcie tego określenia dla aktynidii powoduje trochę bałaganu.
Jak np. nazywać rośliny otrzymane przez wysianie nasion z "kiwi
nowozelandzkiego" ?
"Funkcjonuje" ich nie tak całkiem mało.

Sprzedawcy roślin, uznając kupujących rośliny jako dosyć ograniczonych
matołów, starają się zachęcić do kupowania aktynidii nazywając ich właśnie
"kiwi".

--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

9. Data: 2000-05-19 10:30:28

Temat: przymrozki u Krzysztofa
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

krzysztof, nie piszesz o tym jak twoj ogrod zniosl przymrozki...u ciebie
chyba bylo najgorzej? trzymaly przez kilka dni...
Dorota

10. Data: 2000-05-20 05:01:51

Temat: Re: przymrozki u Krzysztofa
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Dorota Nowicka" <d...@n...gov.pl> napisal w wiadomosci
> krzysztof, nie piszesz o tym jak twoj ogrod zniosl przymrozki...u ciebie
> chyba bylo najgorzej? trzymaly przez kilka dni...

Każdego roku są jakieś straty wiosenne.
Tej wiosny nie działo się nic nienaturalnego.
Obawiam się m.inn. o moje małe miłorzęby.
Miąłem tez trochę pracy z noszeniem tarasowych.
Jeżeli nawet tej wiosny szkód było nieco więcej to za to tej zimy szkód było
bardzo mało.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

drzewko szczescia
rododendrony - nie jest dobrze moze ktos pomoze
Re: Oczko wodne - skądfolię ?
Oczko wodne - skąd folię ?
Deszczowe meldunki