dzwonki

1. Data: 2003-07-18 18:01:05

Temat: dzwonki
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zachwycona urodą pełnego dzwonka C. haylodgensis, który kwitnie od kilku dni
i pełnego drobnego o białych kwiatkach, który zakwitł dziś, zamarzyły mi sie
pełne dzwonki karpackie, czy ktoś je posiada?
--
Pozdrawiam, Kaśka

2. Data: 2003-07-18 18:31:02

Temat: Re: dzwonki
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
sie
> pełne dzwonki karpackie, czy ktoś je posiada?

Może Janusz Cz., bo sam nie wie, co wysiewa?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-07-18 21:35:06

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> i pełnego drobnego o białych kwiatkach, który zakwitł dziś,
> zamarzyły mi sie
> pełne dzwonki karpackie, czy ktoś je posiada?

Miałem kilka lat, ale w tym roku wymarzły :-(
:-) Bogusław

4. Data: 2003-07-18 22:29:33

Temat: Odp: dzwonki
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bf9ehr$n61$...@a...news.tpi.pl...

> Może Janusz Cz., bo sam nie wie, co wysiewa?

No nie! To jest jakaś telepatia? Czy cóś??
Właśnie miałem przepytywać Was o dzwonki.
Na początek zapewniam, ze nawet nie słyszałem o pełnych dzwonkach ;-(
Natomiast wiem, że mam brzoskwinolistnego i karpackiego (pewnie takiego
najpopularniejszego bo sianego z torebki)
Jednakże mam jeszcze takie 2 inne i chętnie bym sie dowiedział co mam.
1. Podarowany. Kwiaty większe od karpackiego i tak płaskawo sie nie
rozwijają (jednak mniejsze od brzoskwiniolistnego) i intensywniej
niebieskie.
Charakterystyczne liście pofałdowane na brzegach.
2. Z lasu przytargany dzwonek (pełno tego w lesie), mniejszy od tych
wymienionych, delikatniejszy.
Podpowie ktoś co mam? Tylko proszę mnie łaskawie nie bajerowac, że to
campanula. :-)))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Na życzenie idantyfikujących fotki.
PS
A czy tu jest jakiś kolekcjoner dzwonków? Bo wydaje mi się, ze z tego
niegłupia kolekcja mogłaby być....
PS
Basiu! dstałaś na pracowy adres zdjęcia?
J.

5. Data: 2003-07-19 05:03:44

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEDHEFAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Miałem kilka lat, ale w tym roku wymarzły :-(

Czyli lepiej zrobię jeśli o czymś realniejszym sobie pomarzę.
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-07-19 05:16:17

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bf9scn$3at$...@a...news.tpi.pl...

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bf9ehr$n61$...@a...news.tpi.pl...
>

> No nie! To jest jakaś telepatia? Czy cóś??

Może Januszu, może :-)

> Właśnie miałem przepytywać Was o dzwonki.
> Na początek zapewniam, ze nawet nie słyszałem o pełnych dzwonkach ;-(

Żałuj, śliczne są.

> Na życzenie idantyfikujących fotki.

Przyslij mi te fotki :-)

> PS
> A czy tu jest jakiś kolekcjoner dzwonków? Bo wydaje mi się, ze z tego
> niegłupia kolekcja mogłaby być....

Nie wiem czy jest tu kolekcjoner dzwonków, ja mam na razie ok 30-tu, można
to juz nazwać kolekcja czy jeszcze trochę? A kolekcję całkiem pokaźną można
stworzyć, tylko te rarytachy zdobyć trudno :-(
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-07-19 05:46:54

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk
(...)
> Czyli lepiej zrobię jeśli o czymś realniejszym sobie pomarzę.
> --
> Pozdrawiam, Kaśka

Z tymi pełnymi to zawsze kłopot podczas bardziej surowej zimy często
wymarzają, ale jest wiele pięknych pojedyńczych, wiele z nich kwitnie
obecnie , przepiękny dzwonek Campanula tomasiniana 'Alba' jak nie masz moge
zrobić sadzonkę lub zebrać nasiona.
:-) Bogusław

7. Data: 2003-07-19 05:46:54

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to juz nazwać kolekcja czy jeszcze trochę? A kolekcję całkiem
> pokaźną można
> stworzyć, tylko te rarytachy zdobyć trudno :-(

Wiele jest łatwych w uprawie, wiele trudnych jak np; C.raineri czy
C.zoysii.
30... to już niezła kolekcja , z tego co mi wiadomo jesteś trzecia w Polsce
po Kocie i Radziulu.
Ja kiedyś sporo ich miałem, ale zostały te najłatwiejsze w uprawie :-))
:-) Bogusław

9. Data: 2003-07-19 05:51:55

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEDMEFAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Wiele jest łatwych w uprawie, wiele trudnych jak np; C.raineri czy
> C.zoysii.

Byłabym gotowa podjąć wyzwanie ale tych diabelstw zdobyc nie mogę. A C.
raineri dostałam już chyba trzy razy, za każdym okazywało się, że to C. x
turbinata :-(

> 30... to już niezła kolekcja , z tego co mi wiadomo jesteś trzecia w
Polsce
> po Kocie i Radziulu.

Oj, chyba nie :-))))

> Ja kiedyś sporo ich miałem, ale zostały te najłatwiejsze w uprawie :-))

Ja, na razie, mam tylko te łatwe w uprawie :-))
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-07-19 05:53:32

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEDMEFAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> [...]
> wymarzają, ale jest wiele pięknych pojedyńczych, wiele z nich kwitnie
> obecnie , przepiękny dzwonek Campanula tomasiniana 'Alba' jak nie masz

Campanula tomasiniana 'Alba' nie mam, zrób sadzonkę lub zbierz nasiona :-)))
Co chcesz w zamian?
--
Pozdrawiam, Kaśka

szerszenie - lokalizacja