szerszenie - lokalizacja

1. Data: 2003-07-18 09:59:15

Temat: szerszenie - lokalizacja
Od: coldcat <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Jak zlokalizować gniazdo szerszeni? Lataja blisko naszego domu na wsi,
często tez wlatują do środka. Mamy male dziecko, więc boimy sie, ze moze
się coś stać.
Wezwałbym straż pożarną, nie wiem jednak gdzie jest ich gniazdo. Raczej
na pewno nie w naszym domu, ale podejrzewam ze gdzies w poblizu.
Obszedlem wieczorem, gdy teoretycznie się zlatują, okoliczne posesje,
ale nici.
Znacie jakis sposób na ich lokalizacje, oprocz oczywiscie przyczepienia
jednemu z nich nadajnika GPS? ;)

Jarek

2. Data: 2003-07-18 14:34:53

Temat: Re: szerszenie - lokalizacja
Od: "Alex" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poki co radze pozostawic kilka butelek z niedopitym piwem.
Jakies 3-4 cm od dna.

Czesc szerszeni, os i much sie tam utopi.
Calokwicie bezpieczne dla pszczol, ktorych piwo nie przyciaga.

Alex

3. Data: 2003-07-18 15:12:00

Od: "TP" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ogol lataja stalymi "szlakami" a czestotliwosc lotow (to brzmi troche
idiotycznie ;) ) jest dosc spora, mozna je wiec wytropic sledzac je w locie.
Nawet, jesli slad sie urwie, chwila cierpliwosci pozwoli go odnalezc -
pojawi sie inny osobnik(i).

Pozdrawiam!
Tomek

4. Data: 2003-07-18 16:11:01

Od: "peterd" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Poki co radze pozostawic kilka butelek z niedopitym piwem.
| Jakies 3-4 cm od dna.
|
| Czesc szerszeni, os i much sie tam utopi.
| Calokwicie bezpieczne dla pszczol, ktorych piwo nie przyciaga.
Potwierdzam, może również być woda z jakimś sokiem , który przefermantuje.
Pozdr
peterd

rozwary = platykodony
Swieto roz.