efekt ciepłej podłogi

1. Data: 2003-03-17 12:12:58

Temat: efekt ciepłej podłogi
Od: "Katarzyna Liszka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem, jestem na etapie gruntownego remontu łazienki (mieszkanie w
bloku) poniewaz zamierzam cala ja wylozyc plytkami przeraza mnie wyjscie
spod prysznica i polozenie golej stopy na ZIMNYCH PLYTKACH, slyszalam o
czyms takim jak efekt cieplej podlogi, ale nie ogrzewanie podlogowe.
Chodzi mi o to na ile jest to ekonomiczne, bo jezeli rachunki za prad maja
mnie przyprawiac o zawal to wole miec zmarzniete stopy!!!

1. Data: 2003-03-17 13:19:27

Temat: Re: efekt ciepłej podłogi
Od: "DPI" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chodzi mi o to na ile jest to ekonomiczne, bo jezeli rachunki za prad maja
> mnie przyprawiac o zawal to wole miec zmarzniete stopy!!!

slyszalem ze teraz odchodzi sie od takiego ogrzewania bo owszem milo jest
chodzic po cieplej podlodze jest komfortowo bo przy glowie jest powietrze
chlodniejsze ALE na wysokosci metra fruwa caly kurz z mieszkania i go
filtrujemy sami (alergie) !!

--
// pozdrawiam, DPI
(,") d...@i...pl

1. Data: 2003-03-17 13:23:22

Od: "DPI" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

grzalki caly czas nie grzeja utrzymuja temp. w pewnym okreslonym zakresie
(histereza)
temp. rosnie np do 20 stopni potem spada do np17 wlacza sie grzanie itd
--
// pozdrawiam, DPI
(,") d...@i...pl

1. Data: 2003-03-17 13:24:09

Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Liszka" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Chodzi mi o to na ile jest to ekonomiczne, bo jezeli rachunki za prad maja
> mnie przyprawiac o zawal to wole miec zmarzniete stopy!!!

Pooglądaj sobie tego typu rozwiązania w Castoramie.
Jest to taka mata grzejna, którą kładzie się pod kafelki.
Są różnej mocy, w zależności od tego jaka duża powierzchnia jest do
przykrycia/ogrzania
W sumie nie musisz kłaść tego na całą podłogę, taka powierzchnia metr na
metr spokojnie wystarcza.

Nie instalowałem u siebie, więc jak ktoś ma, to niech się pochwali wydatkami
na prąd.
Moim zdaniem mniej więcej jak normalna żarówka. Przecież to nie musi chodzić
cały czas.

1. Data: 2003-03-17 16:30:32

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> metr spokojnie wystarcza.
>
> Nie instalowałem u siebie, więc jak ktoś ma, to niech się pochwali

Ja mam mate 300W - 2 m^2. Sterowana termoregulatorem - ustawiony na ok 3/4
mocy i wylacza gdy zajdzie potrzeba. Rachunki sa spoko - ok 80 zl
miesiecznie (ale mieszkam sam). Wyjda wieksze jesli uzyjemy wylweki/kleju
ktore nie nadaja sie do elementow grzewczych :-))

M.

1. Data: 2003-03-18 07:56:16

Od: "CEzar" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:b54t86$kqj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> miesiecznie (ale mieszkam sam). Wyjda wieksze jesli uzyjemy wylweki/kleju
> ktore nie nadaja sie do elementow grzewczych :-))

Ja położyłem kable. Ale mniej gęsto niż do grzania (600W / 12 m2)

CEzar

1. Data: 2003-03-19 23:00:45

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spod prysznica i polozenie golej stopy na ZIMNYCH PLYTKACH, slyszalam o
> czyms takim jak efekt cieplej podlogi, ale nie ogrzewanie podlogowe.

Jeżeli masz łazienkę ciepłą (a powinno to być najcieplejsze pomieszczenie w
mieszkaniu), na zimnym stropie masz warstwę styropianu (a powinna być) dobre
płytki podłogowe wcale nie są zimne.

pozdrawiam
Adam

1. Data: 2003-03-20 03:03:35

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> Jeżeli masz łazienkę ciepłą (a powinno to być
> najcieplejsze pomieszczenie w mieszkaniu), na zimnym
> stropie masz warstwę styropianu (a powinna być) dobre
> płytki podłogowe wcale nie są zimne.

To jeszcze dodam do wypowiedzi Adama.. nawet jesli nie
masz styropianu, bo bloki stare i nie stosowano go, ale
Twoja lazienka i lazienka sasiadow na dole sa cieple,
zas plytki - jak okreslil Adam - dobre, to spokojnie
mozesz chodzic boso.
Mam taka lazienke i plytki podlogowe sa cieple. Faktem
jednak jest, ze kupione "z najwyzszej polki". A przy
okazji - odpornosc na scieranie plytek jest bardzo
istotna w lazience.

Pozdrawiam
Iris

1. Data: 2003-03-20 07:27:57

Od: A...@e...pl (AdamRo) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thursday, March 20, 2003 4:03 AM, osobnik >> Iris <<,
napisał coś takiego:

> Mam taka lazienke i plytki podlogowe sa cieple. Faktem
> jednak jest, ze kupione "z najwyzszej polki". A przy
> okazji - odpornosc na scieranie plytek jest bardzo
> istotna w lazience.

Wybacz, ale jaki wpływ na temperaturę glazury ma jej cena?
Glazura/terakota z natury jest zimna i żadne styropiany nie wyczarują z
niej ciepłoty. Wychodząc z Twojego założenia, gdybym za terakotę
zapłacił odpowiedni dużo, to mógłbym zrezygnować z ogrzewania łazienki?
No i ta odporność na ścieranie - w łazience?? Przedpokój, korytarz,
holl - rozumiem, ale w łazience porusza się raczej w pantoflach
"domowych", a nie w podkutych oficerkach...

* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-03-20 08:12:02

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ucinając wszystkie teoretyczne dywagacje, proponuję
wysłuchać opinii praktycznych.
Mam od trzech lat w łazience (ok 5m2) dodatkowe
elektryczne podgrzewanie podłogi z terakoty.
Jest to mata z przewodem na 2m2 o mocy 200W. Pod wanną,
szafką, kibelkiem, nie ma potrzeby podgrzewać. Pod
posadzką jest styropianowa izolacja, żeby sąsiadowi nie
grzać sufitu. Mata sterowana jest programatorem na
którym ustawiłem sobie grzanie do 30 st C. przez dwie
poranne godziny i cztery wieczorne. W wolne od pracy
dni, ustawione jest na cały dzień. Koszt to mniej więcej
30 - 40 zł miesięcznie.
Zakres temperatur podany wcześniej przez któregoś z
kolegów jest zupełnie nieżyciowy. Bez ogrzewania
temperatura posadzki waha się w granicach 22-24 st C.
i oczywiście daje wrażenie bardo zimnej.
Bosą i mokrą stopą brak ziębienia przez podłogę
przestaje być zauważalne w okolicach 30 st. C. Przydało
by się więcej ( temperatura ciała to ponad 36 st. C) ale
nie można było na rynku dostać sterownika regulującego
temperaturę powyżej 30 st.
Producenci i sprzedawcy jakoś przeoczyli zastosowanie
ogrzwania podłogowego do podgrzewania podłogi w
łazience. Na pytanie: dlaczego sterowniki regulują
temperatury tylko do 30 st. odpowiadali: przecież bez
sensu i niezdrowo mieć w pomieszczeniu temperaturę
wyższą niż dwadzieścia parę stopni. Dla mnie to jakieś
nieporozumienie. Czujnik temperatury montuję się w
połogę, a przecież temperatura podłogi i temperatura
powietrza w pomieszczeniu to są zupełnie inne wartości.

Darek

Odbior mieszkania
rolety zewnętrzne - to samo czy nie?
TWARDA WODA Z KAMIENIEM :-) Co z tym zrobic ???
Ogrzewanie
test