endokrynolog???

1. Data: 2004-07-31 12:16:14

Temat: endokrynolog???
Od: "marta" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy to jest topic akurat na ta grupe ale sprobuje..

od jakiegos czasu mam problemy z nieregularnymi miesiaczkami do tego
problemy z cera i tradzikiem od chyba 2 lat no i od chyba roku wloski w
dziwnych miejscach (brzuch, piersi etc).
wg artykulu w ostatnim numerze ELLE to sa oznaki problemow z hormonami.
wiec czas na endokrynologa, tylko nie wiem jak.
czy mam isc do dermatologa i tam poprosic i skierowanie do endokrynologa?
czy mam isc do ginekologa i tam ... (no ewentualnie do ginekologa i
endokrynologa w jednym ale we Wrocku sa problemy ze znalezieniem kogos
takiego)
czy mam moze isc do lekarza pierwszego kontaktu i on mi da skierowanie??

help... chcialabym w koncu TO "naprawic" :)
moze ktoras z Was miala podobne problemy? jak sobie poradzilyscie??

1. Data: 2004-07-31 12:23:45

Temat: Re: endokrynolog???
Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> od jakiegos czasu mam problemy z nieregularnymi miesiaczkami do tego
> problemy z cera i tradzikiem od chyba 2 lat no i od chyba roku wloski w
> dziwnych miejscach (brzuch, piersi etc).

Po pierwsze ginekolog, po drugie lekarz pierwszego kontaktu, ktory ci da
skierownaie do endokrynologa. Na pewno bedziesz musiala wykonac badania
hormonalne.
Jak bys nie zaczela, musisz odwiedzic ginekologa i lekarza POZ.Ze
skierowaniem do endokrynologa nie ma teraz problemu. A
ginekologa-endokrynologa we Wroclawiu nie ma. To sa 2 odrebspecjalnosci,
choc zazebiajace sie. Pozdrawiam HAfsa

1. Data: 2004-07-31 12:24:22

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

marta wrote:

> [...]
>
> help... chcialabym w koncu TO "naprawic" :)
> moze ktoras z Was miala podobne problemy? jak sobie poradzilyscie??

Albo prywatnie, albo skierowanie od ginekologa lub dermatologa, chyba
bardziej to ginekologiczna dzialka. I to szybko, bo badania dlugo
zajmuja (musza byc w okreslonych dniach cyklu).

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2004-07-31 14:06:33

Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Witaj!
Ja mam taki sam problem , i było to tak:

skierowania do enokrynologa nie potrzebowałam, umówiłam się normalne w
przychodni - niestety termim było dopiero na październik , umówiłąm się ale
wcześńiej poszłam prywatnie do lekarza.

Badania hormonalne możesz zrobić kiedy chcesz, gdyż na wynikach jest
napisane w której fazie jaka jest norma, np. jeśłi robisz w 14 dni po
miesiaczce jest to faza folikularna i tam norma dla np estradiolu jest od 12
do 160 pg/ml a dla fazy lutealnej już jest inna norma itd........

Ja oczywiście mam każdego hormonu za mało :(

Podstawowe badania hormonalne to : estradiol, FSH, prolaktyna,progesteron i
LH , ale zapytaj dokładnie endokrynologa co będzie potrzebne dla Twoich
dolegliwości.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

1. Data: 2004-07-31 14:19:10

Od: "marta" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

te nazwy badan sa troche przerazajace... :) :) :) ale dziekuje za rade :)

1. Data: 2004-07-31 15:42:59

Od: "Vika" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-07-31 18:33:10

Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> te nazwy badan sa troche przerazajace... :) :) :) ale dziekuje za rade :)

Nie przerażaj się :-)))
Ważne, żeby coś z TYM zacząć robić...
Takie sprawy nie poprawiają się od samego czekania...
Powodzenia,
LH

1. Data: 2004-07-31 19:13:44

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vika" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> to chyba we wroclawiu, bo niestety w warszawie jest 1 szpital gdzie
> przyjmuje w poradni k endokrynolog i wizyta wyznaczana jest na 3 miesice
do
> przodu...

Nie wiem, jakie sa kolejki do endokrynologa, na pewna sa.Ale zadnych
problemow ze skierowaniem nie ma.To tylko dobra lekarza, by je wystawic. I
ma to w obowiazku lekarz POZ. Jelsi tego nie zrobi-grzecznie poprosic. Sam
na hirsutyzmie zapewne sie nie zna.

> ginekolog moze nie dac skierowania (mi nie chcial dac) przy takich
> problemach, to samo lekarz pierwszego kontaktu...tez nie chcial.

A niby czemu nie chcial? Sam umie zdiagnozowac?

> Wiec chyba tylko pozazdroscic wam tego wroclawia... (bez zlosliwosci
> oczywiscie)

Po prostu lekarze znaja przepisy w nfz. A ze kolejki sa-to tez sprawka nfz.
Limity sa wszedzie, nie tylko w Warszawie.

> Poszukiwanie fachowej porady endokrynologicznej i darmowych badan to
> kompletna porazka
> ;(((

Trzeba liczyc sie z tym,ze za badania hormolnalne zaplacic trzeba bedzie,
nie sa w kompetencji lekarza rodzinnego- nie wiem jak z endokrynologiem...
Pozdrawiam Hafsa

1. Data: 2004-07-31 19:15:43

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Podstawowe badania hormonalne to : estradiol, FSH, prolaktyna,progesteron
> LH , ale zapytaj dokładnie endokrynologa co będzie potrzebne dla Twoich

NO tak- ale najpierw do endokrynologa musi sie dostac.
Podstawowy hormon w hirutyzmie, ktory musi byc oznaczony toTESTOSTERON.

Ale to juz chyba NTG
Ja tez zycze powodzenia. Hafsa

1. Data: 2004-07-31 22:05:08

Od: "Vika" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Vika" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> A niby czemu nie chcial? Sam umie zdiagnozowac?

uhm, powiedzial ze to sie nie kwalifikuje...
(a objawy mialam identyczne)
fakt faktem ze przez przypadek trafilam w tej przychodni na endokrynologa na
zastepstwie i bylam pod dobra opieka do momentu kiedy go nie zwolnili ;(((
tak ze jestem w punkcie wyjscia

mauri warszawa
lateks na gebe ? (maseczka)
lavertu - cudo!