farba z "brokatem"

1. Data: 2003-03-07 19:04:56

Temat: farba z "brokatem"
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
Widziałam u znajomych znajomych w pokoju dziecinnym ścianę pomalowaną na
pomarańczowo, która wyglądała , jakby była z dodatkiem brokatu, tak się
mieniła w słońcu.
Czy ktoś z Was wie może, jaka to mogła być farba? NIe był to brokat dawany
na ścianę, lecz farba z jakimiś dodatkowymi elementami (efektami - nie wiem,
jak to nazwać). Niestety, nie pamiętam nazwy, ani firmy. Czy ktoś wie, co to
za farba?
Z pozdrowieniami
Dorota
Dorota

1. Data: 2003-03-08 11:20:28

Temat: Re: farba z "brokatem"
Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> witajcie
> Widziałam u znajomych znajomych w pokoju dziecinnym ścianę pomalowaną na

a nie lepiej spytać znajomych znajomych przez znajomych?
może będzie szybciej i wtedy mogłabyś wrzucić to na listę.
sama chętnie bym jedną ścianę w dzicinnym pokoju takim czymś pomalowała/

pozdr
ANia

1. Data: 2003-03-08 12:35:02

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jest to takie proste , zbyt długo trzeba by opowiadać...Ale szukam
nadal...
Dorota

1. Data: 2003-03-09 09:47:31

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś wie, co to
> za farba?

Witam :-)

Masz szczęście bo właśnie sam przymierzam się do malowania i grzebię w
starych czasopismach by wypatrzyć jakiś kolor dla mnie :-)

Więc zapewne znalazłem rozwiązanie Twojego pytania/problemu.

Oto ono - podaję za "R jak remont" - nr 4/2001, strona 74

"Płatki w ścianie"
Fińska firma Tikkurila proponuje nową metodę dekoracji ścian o nazwie
Mosaic. Najpierw malujemy ścianę farbą wodorozcieńczalną - np. Tikkurila
Rapsody lub Eko Joker - w wybranym kolorze (do wyboru mamy ponad 2
tysiące barw). Robimy to dwukrotnie, aby uzyskać pełną i równą barwę na
całej powierzchni. Gdy wyschnie farba wodna, przygotowujemy dekoracyjną:
do bezbarwnego lakieru Mosaic (puszka 3 l) dodajemy opakowanie drobnych
plastikowych płatków Mosaic Flake (0,2 kg) i dokładnie mieszamy. Płatki
są dostępne w ośmiu różnych kompozycjach kolorystycznych - np.
niebieskie z czerwonymi, szare z białymi. Tak przygotowany lakier
nanosimy na ścianę wałkiem, uzyskując lekko wypukłą, kolorową strukturę.
Lakier jest gęsty i przy ostrożnym malowaniu nie kapie; jeśli jednak
kapnie, od razu ścieramy krople mokrą szmatką. Ściana nadaje się do
zmywania na mokro. "Mozaikowa" metoda skutecznie maskuje drobne
mankamenty ścian - może więc być lekarstwem na lekko nierówne czy
podrapane tynki. Samym lakierem z płatkami możemy też malować posadzki i
schody.

Producent: Tikkurila-Finland. Importer-dystrybutor: Stenpol. Czas
schnięcia lakieru: 1-2 godziny. Wydajność: 4-6 m2/1 l. Ceny: lakier - 53
zł/opak. 3 l, płatki Mosaic Flakes - 26 zł/opak. 0,2 kg.

Tikkurilę znajdziesz w sieci pod adresem www.tikkurila.pl

Proponuję byś zaznajomiła się też z następującymi farbami Beckers
(www.beckers.pl - podaję za ulotką reklamową tej firmy - znajdziesz ją w
marketach budowlanych.

METALLICLASYR - wodna bejca, tworzy błyszczącą, metaliczną powłokę,
efekt końcowy uzależniony jest od zastosowanego koloru podkładowego

STREAM - wodna farba akrylowa tworzy efekt wymalowań o zróżnicowanej
fakturze i połysku

HALLEY - wodna farba akrylowa, dzięki jej zastosowaniu ściana delikatnie
błyszczy

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-09 15:43:44

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki stokrotne, lWojtek, jesteś boski!!!
Pozdrowienia
Dorota

1. Data: 2003-03-09 22:18:19

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wojtek, jesteś boski!!!

Te słowa to miód na moje serce i uszy ... :-)

Możesz powtórzyć ? ;-)

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-12 22:11:54

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powtarzam z przyjemnościa: Wojtek, jesteś boski!
;-)
Dorota

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:b4gekp$4lh$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Te słowa to miód na moje serce i uszy ... :-)
>
> Możesz powtórzyć ? ;-)
>
> Pozdrawiam :-)
>
> --
> Wojciech Ściesiński
> w...@N...prv.pl

Nowe mieszkanie w Warszawie
czy mozecie polecic dobrego zarzadce? - warszawa/mokotow
dzbanek z filtrem BRITA
Co z rybikami
KREDYT NA MIESZKANIE ???