filantropia

1. Data: 2001-11-27 21:58:05

Temat: Re: filantropia
Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wołowik" :

> => |
> => | Altruizm ........ ktory jest najgorsza odmiana egozimu ...
> => |
> => To ciekawe, Możesz to bareziej rozwinąć?
> =>

> egoizm przybierajacy forme egocentryzmu, przejawiajacego w sprawianiu sobie
> przyjemnoscie poprzez sprawianie przyjemnosci i pomaganie innym.

A co w nim takiego złego, jeśli wszystkim jest dzięki temu przyjemniej :) ?
Czy lepiej jest jeśli wszyscy się kopią po kostkach ?
Eva

1. Data: 2001-11-28 00:28:08

Od: "Piotr Wołowik" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

?
=> Czy lepiej jest jeśli wszyscy się kopią po kostkach ?
=> Eva
=>

niebezpieczenstwo w tym wg mnie jest bardzo duze , bo czlowiek sie
samozaklamuje i zaczyna wierzyc ze naprawde jest dobry, zreszta znam pare
takich "przypadkow", a najgorzej jest jak czlowiek zacznie wierzyc w to ze
jest dobry....wlasnie z takimi jak pisal de Mello Jezus mial najwiecej
problemow, wierzyli oni ze byli dobrzy a jakie to mialo implikacje to kazdy
chyba wie.
Warto byc po prostu soba...a jak sie takim proboje byc to bycie dorbym wtedy
samo przychodzi, a nawet sobie wtedy tego mozemy nie uswiadamiac.
Watro jeszcze wspomniec de Mello , ktory powiedzial, ze "swietym i dobrym
jest sie kiedy sie o tym nie wie", poniewaz jak sie o tym wie i sie o tym
mysli, to jest nic innego jak jakis przejaw "freudowskiej represji i
racjonalizacji".

Mimir

1. Data: 2001-11-28 00:37:49

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Wołowik" <p...@p...com> wrote in message
[cut]
> [...]
> jest dobry....wlasnie z takimi jak pisal de Mello Jezus mial najwiecej
> problemow, wierzyli oni ze byli dobrzy a jakie to mialo implikacje to

a niech sobie wierzy, pod warunkiem, ze innym jest dzieki temu lepiej - nie
musisz taki byc, nie musisz sie z taka osoba przyjaznic, ale daj im sie
napedzac wlasna "dobrocia" - mimo wszystko lepsze to niz napedzanie sie
wlasnym zlem

> Warto byc po prostu soba...a jak sie takim proboje byc to bycie dorbym
wtedy
> samo przychodzi,

albo bycie zlym

> [...]
> jest sie kiedy sie o tym nie wie", poniewaz jak sie o tym wie i sie o tym
> mysli, to jest nic innego jak jakis przejaw "freudowskiej represji i

a niech sobie bedzie - oczywiscie, ze lepiej by bylo czynic dobro
"nieswiadomie" (nie wie lewica, co czyni prawica, a ktos odszedl od nas
pocieszony), ale dla mnie licza sie przede wszystkim efekty w innych
ludziach, a nie koniecznie niewiedza o dobroci (bardzo o nia trudno, wiec
moze lepiej pol-wiedziec i cos robic dobrego niz zwalczac te pol-wiedze)

> Mimir

Saulo

1. Data: 2001-11-28 01:30:27

Od: "Piotr Wołowik" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

zgadzam sie ze lepiej uczyc sie od kogos, od kogo wogole mozna sie czegos
uczyc :-))

[...]

jak ktos zaakceptuje siebie i siebie pokocha, to powienien pozbyc sie
jakiegos zalu do swiata i innych...a bez tego to chyba nie trudno juz byc
dobrym. Wg mnie wszelie zlo i agresje rodza sie w czlowieku poprzez jakies
nieuswiadomione urazy i pretensje, ktore chocby z dziecinstwa w sobie chowa.

Mimir

1. Data: 2001-11-28 02:22:56

Od: "EvaTMKGSM" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Wołowik" :

> [...]
> jest sie kiedy sie o tym nie wie", poniewaz jak sie o tym wie i sie o tym
> mysli, to jest nic innego jak jakis przejaw "freudowskiej represji i

Znam książkę de Mello, Piotr.
W pierwszej chwili nawet wydała mi się ciekawa, kilka lat temu.
Jednak ona nic nie proponuje, jest po prostu odkrywaniem wielu prawd,
które dla mnie akurat są znane z własnych przemyśleń i obserwacji.
A w ciężkich chwilach pomógł mi bardziej Silva ze swoją metodą.
Też nie widziałam kiedyś sensu dalszego życia, jak wielu tu obecnych,
a teraz już widzę. I nie szukam łatwych rozwiązań.
Szukam rozwiązań dla siebie i na swoją miarę;). Nie są złe.
Eva

tylko dla wytrwalych...niebezpiecz ne
troche OT/filozofia inteligentne otoczenie
Szukam -- pomocy :))
Hip-Hip-noza
Etyka psychiatry