filetowanie łososia

1. Data: 2005-01-23 06:49:46

Temat: filetowanie łososia
Od: "dwaka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jeśli zakupię łososia w całości ( patroszonego }, poradzę sobie ( nigdy
tego nie robiłem ) z wyfiletowaniem ryby ?
pozdrawiam dwaKa

1. Data: 2005-01-23 12:58:42

Temat: Re: filetowanie łososia
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jeśli zakupię łososia w całości ( patroszonego }, poradzę sobie ( nigdy
> tego nie robiłem ) z wyfiletowaniem ryby ?
> pozdrawiam  dwaKa

Na pewno poradzisz sobie. Trudno jest zaocznie kogoś instruować. Najprościej
poproś sprzedającego żeby Ci pokazał , jak się to robi. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2005-01-23 13:32:00

Od: "plitkin" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupowalem lososia w Aushan i postalem pare minut ogladajac jak tam gosciu
sobie z tym radzi. Wyszlo nie idealnie, ale bardzo dobrze! Tak wiec mysle,
ze tez nie bedziesz mal problemu. Poprostu trzeba wiedziec z ktorej strony
za niego sie brac :-) i trzeba miec ostry noz.

1. Data: 2005-01-24 15:54:44

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "plitkin" <N...@i...pl> napisał w
wiadomości news:ct090j$2r8f$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
> wiec mysle, ze tez nie bedziesz mal problemu. Poprostu trzeba
> wiedziec z ktorej strony za niego sie brac :-) i trzeba miec ostry

Dokładnie, ostry nóż to podstawa. Natomiast ja nigdy nie podglądałam
jak to robią w sklepie i mimo ze jestem blondynką ;-) poradziłam sobie
sama.
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-01-26 19:07:56

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawa jest b. prosta ale wymaga wprawy jak każda potrawa.Jeżeli kupujesz
łososia całego najpierw opłucz go dokładanie( dostaniesz tylko
patroszonego )Odcinasz głowę pod kątem ok 45 stopni tak aby płetwa
skrzelowa była za nożem.Masz już głowę z łososia z którj wycianasz skrzela i
oczy. Tak przygotowaną tuszę możemy dalej przygotować do dalszrgo
cięcia.Jeżeli kupiłaś łososia w wadze 1-2 kg to sprawa się lekko komplikuje
bo nie będzie ładnych dzwonków.Ale spróbujemy. Tak jak ciełaś pod kątem
łososia tniemy najpierw na dzwonki, jak masz małego łosia wyjdą małe
dzwonki.Tniesz w plastry o wybranej grubości do płetwy grzbietowej.Teraz
odcinasz płetwę grzbietową jak tego nie zrobisz b. ciężko będzie ci zrobić
filety.Dodatkowo musisz odciąć płetwę powiedzmy brzuszną która znajduje się
zaraz przy odbycie.Lewą ręką odchylasz płat i wcinasz się nożem przy
kręgosłupie.Ruchem posuwisto zwrotnym przy kręgosłupie odcinasz płat jadąc
ku ogonowi.W ten sposób masz płat z łososia,Odwracasz go i w ten sam sposób
powtarzasz czynność.Filetując poprawnie powinnaś usłyszeć tyk,tyk,tyk -
odgłos noża który przesuwa się po kręgosłupieUnikniesz strat że mięso
zostanie na kręgosłupie a nie na filecie.Z głów i kręgosłupa możesz zrobić
pyszną zupę rybną lub dać kotom po obgotowaniu.Aby pozbyć się ości z fileta
można to zrobić na dwa sposoby.Odcinając nożem lub w bardziej prosty sposób
wyciągając je kombinerkami(łatwo wychodzą).Jeżeli ma być bardziej wytwornie
zrób fileta bez skóry.Wymaga to wprawy i ostrego noża. Chwytasz fileta od
ogona nacinasz delikatnie tak aby nie przeciąć skóry,i mocno trzymając nóż
przyciśnięty do blatu ruchem posuwisto zwrotnym ,mocno trzymająć za końcówkę
odcinasz skórę tak aby najmniej zostało mięsa na skórze.UWAGA! Fileta z
karpia b-s nie zrobisz w ten sposob.

Powodzenia
Kucharz Amator
Wojti

Re: Best Polish Delis/Grocers In Chicago?
Re: kwas chlebowy
kokardki z lososiem i ...
Kiełbasa po polsku
Walentynkowy prezent!