finish parkiet

1. Data: 2005-09-05 11:14:31

Temat: finish parkiet
Od: Joanna Gacka <j...@u...com-mediakropkapl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - czy ktoś ma u siebie takie cudo (nie trójwarstwowy ale wg
producenta "odłoga z prawdziwego drewna, uniwersalna i odporna na zmiany
mody, do zastosowania w mieszkaniach i biurach. Zapewnia dobre
samopoczucie i komfort. Pojedyncza klepka (...) pokryta jest pięcioma
warstwami lakieru. Pierwsza to warstwa podkładowa, a kolejne cztery, to
warstwy lakieru ekologicznego utwardzonego w najnowocześniej-szej
technice promieniami UV. Po tym procesie na l m2 parkietu znajduje się
ok. 90 g lakieru, który posiada wysoką odporność na ścieranie. Lakier
nanoszony taką techniką jest trwale związany z drewnem i nie łuszczy się.")

Czy to nadaje się do czegokolwiek? I gdzie można kupić w okolicach
Wrocławia? Niestety, ze względów czasowych nie bardzo możemy pozwolić
sobie na kilka tygodni zabawy ze "zwykłym" parkietem, a wolelibyśmy mieć
podłoże z porządnego drewna (te w trójwarstwowe typu deska barlinecka
wydają się być zbyt czienkie na ew. odświeżanie kiedyś tam).

Poradźcie głupiej babie, co się boi jak ze wszystkim zdąży...

JG

2. Data: 2005-09-05 13:48:40

Temat: Re: finish parkiet
Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wydają się być zbyt czienkie na ew. odświeżanie kiedyś tam).
>
> Poradźcie głupiej babie, co się boi jak ze wszystkim zdąży...

Kladz tradycyjny parkiet i nie zawracaj sobie glowy bzurami. Nie musi to
trwac az kilka tygodni.
A i polecam www.goliszek.pl z wlasnego doswiadczenia i z doswiadczenia
znajomych.

BOB

3. Data: 2005-09-05 22:50:10

Od: "Defu" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Gacka" <j...@u...com-mediakropkapl> wrote in message
> Mam pytanie - czy ktoś ma u siebie takie cudo

Ma to moich dwóch znajomych - położyli bo podobno nadaje się na podłogówkę.

Obydwoje klną na czym świat stoi.
Strasznie miękka powłoka - zwierzęta doskonale rysują, bardzo mocno reaguje
na zmiany wilgotności - robią się szpary wielkości milimetra. Obydwoje
musieli kupić nawilżacze powietrza, które chodzą non stop.
Wymieniali jeszcze kilka wad ale już nie pamietam - ogólnie bardzo
odradzali.

Maciek

4. Data: 2005-09-05 23:00:01

Od: Joanna Gacka <j...@u...com-mediakropkapl> szukaj wiadomości tego autora

Defu napisał(a):
> [...]
> musieli kupić nawilżacze powietrza, które chodzą non stop.
> Wymieniali jeszcze kilka wad ale już nie pamietam - ogólnie bardzo

No dobra, finish parkiet won.

Pytanie zasadnicze:
Parkiet egzotyczny przemysłowy lub mozaika jakowaś lakierowany porzadnie
jak cholera (mam zwierzęta pazurzaste) - merbau lub jatoba. Ile czasu
zajmie od kupienia do możliwości wlezienia stawiania mebli etc.
położenie czegoś takiego? I czy w przypadku "normalnego" parkietu będzie
to mniej czy więcej?

I w ogóle czy lepiej najpierw postawić (zabudować) szafę i potem kłaść
parkiet (będzie wylewał się na przedpokój) czy kłaść parkiet po całości
i potem na to szafę?

Aśka, co boi się coraz bardziej :((

5. Data: 2005-09-06 06:25:10

Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
> [...]
> wydają się być zbyt czienkie na ew. odświeżanie kiedyś tam).
>
> Poradźcie głupiej babie, co się boi jak ze wszystkim zdąży...

Mam ten parkiet w całym domu. Jest to badziewie jakich mało. Fakt ze w 2 dni
polozyli ok 60 m kw. ale z calego serca odradzam. Rysuje sie bardzo, jest
miekki, robia sie szczeliny, ogolnie szkoda sobie głowy tym zawracac.

Pozdrawiam
futrzak

6. Data: 2005-09-06 06:25:33

Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zajmie od kupienia do możliwości wlezienia stawiania mebli etc. położenie
> czegoś takiego? I czy w przypadku "normalnego" parkietu będzie to mniej

Zaleznie od lakieru. O ile wiem to przy wiekszosci lakierow poliuretanowych
ciezkie
meble mozna spokojnie ustawiac po 5 dniach od polakierowania.
Cyklinowanie z lakierowaniem zajmuje zwykle 2 dni. Polozenie parkietu 1-2
dni (w sredniej wielkosci mieszkaniu, jesli nie trzeba naprawiac posadzki).
Od polozenia parkietu do jego polakierowania, powinno sie chyba poczekac 1-2
tygodni, ale podyskutuj o tym z parkieciarzem - polecam wizyte w zakladzie,
ktorego adres podalem w poprzednim poscie.

> I w ogóle czy lepiej najpierw postawić (zabudować) szafę i potem kłaść
> parkiet (będzie wylewał się na przedpokój) czy kłaść parkiet po całości i
> potem na to szafę?

Najpierw parkiet. Choc do przedpokoju to IMHO lepiej jakies plytki. Na pewno
parkieciarz Ci cos doradzi.

> Aśka, co boi się coraz bardziej :((

A to czemu? Pamietaj co nagle to po diable :)) Cierpliowosci troche, a
bedziesz miala ladna podloge na dlugie lata.

7. Data: 2005-09-06 08:53:02

Od: Bartosz <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:
> [...]
> wydają się być zbyt czienkie na ew. odświeżanie kiedyś tam).
> Poradźcie głupiej babie, co się boi jak ze wszystkim zdąży...

witam,

Deska trójwarstwowa - typu 'deska barlinecka' zwłaszcza jeśli nie masz
czasu ihmo bedzie dobrym rozwiazaniem Robiłem remont w domu w te wakacje
Wziąłem się za wymiane podłogi w połowie sierpnia - trochę późno -
biorąc pod uwagę że chciałem zdążyć przed początkiem września. Wszędzie
oprócz kuchni i korytarza znajomy układacz położył mi deske ze
specjalnym złączem bezolejowym, podobno ma niesamowitą wytrzymałość.
Najdłużej zastanawiałem się, którą wybrać, tak wiele jest rodzajów...
Monter Deske układał tylko 2 dni. Tego samego dnia pomógł ustawić meble
(pamiętaj o podklejkach filcowych) i jest super :) A podłoga - nie do
wiary - pachnie drewnem i to jak! nie to co jakieś sztuczne panele.

pozdrawiam Bartosz

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

8. Data: 2005-09-06 09:40:51

Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (pamiętaj o podklejkach filcowych) i jest super :) A podłoga - nie do
> wiary - pachnie drewnem i to jak! nie to co jakieś sztuczne panele.

Jest to faktycznie niezle rozwiazanie jesli komus zalezy na kasie. Wprawiony
parkieciach ulozy takie deski w ciagu jednego dnia, nawet bez wzgledu na
wielkosc mieszkania. Jednak w mozliwosc pozniejszego wycyklinowania i
polakierowania takiej podlogi raczej bym nie wierzyl.
Ponadto radze rozwazyc przyklejenie takich desek do podlogi zamiast montazu
na plywajaco - nie bedzie stukac.

BOB

9. Data: 2005-09-06 09:42:43

Od: "BOB" <c...@w...priv2.ikatel.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialo byc zalezy na czasie :))) nie na kasie.

Na kasie to raczej nie, bo taka podloga jest od tradycyjnego parkietu
drozsza, a wcale nie lepsza.

BOB

10. Data: 2005-09-06 13:01:01

Od: Bartosz <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote:
> [...]
> Mialo byc zalezy na czasie :))) nie na kasie.
> Na kasie to raczej nie, bo taka podloga jest od tradycyjnego parkietu

witam,

Nie droższa, tylko w porównywalnej cenie :) Trzeba pamietac, że tu
płacisz za deskę i w cenie masz od razu lakier a i montaż jest dużo,
dużo tanszy niż tradycyjnego parkietu. W cenie parkietu - masz płatność
rozłożoną 'na raty' czyli płacisz najpierw za parkiet- potema za
wszystkie potrzebne materiały i w końcu za układacza- z tego co
opowiadał znajomy parkieciarz deska wychodzi nawet taniej. No, ale to
możesz policzyc dopiero po u łożeniu parkietu - na początku parkiet
wydaje się tańszy, ale tylko tak się wydaje! A co do renowacji - to
pewnie 10 razy jej nie odswieżysz, bo na to jest za cienka, ale kilka
razy z powodzeniem. Parkieciarz ma do tego specjalne urządzenie i
odnawia deskę barlinecką różnym ludziom. Taka odnowiona deska wyglada
niemal jak nowa.

Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

czym plamy?
Szukam schematu elektrycznego do pralki siemens WV1080
odkurzacz centralny
wlacznik czasowy
Jak często wymieniacie...