francuskie zakatki kulinarne

1. Data: 2001-04-27 19:06:58

Temat: francuskie zakatki kulinarne
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy moze ktos z was byl moze kiedys w paryzu i moglbys mi polecic jakas
urocza knajpke na obiad/kolacje - oczywiscie nie typu fast-food, ale tez nie
z bristolowymi cenami... musze uczcic pewne mile wydarzenie w paryzu i
chcialabym zamowic wczesniej knajpke i nie rozczarowac sie co do jej
wygladu...

pomozecie?

--
Rena

PuszKKKa http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-04-27 20:11:11

Temat: Re: francuskie zakatki kulinarne
Od: <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z bristolowymi cenami... musze uczcic pewne mile wydarzenie w paryzu i
> chcialabym zamowic wczesniej knajpke i nie rozczarowac sie co do jej

Polecam nastepujacy adres :

L'Epicerie
30 RUE MONTORGUEIL 75001 PARIS
tel. + 01 40 28 49 78

Jadlam tam wczoraj : dobra kuchnia frencuska, dzelnica Les Halles ("srodek
centrum"), mila obsluga.
Za 2 osoby : apertify + przystawki + dania + sery + desery + 2 butelki wina +
kawy z koniakiem = 500 F. Zdarzylo mi sie placic o wiele wiecej za mniej i
gorsze.

Ewa

1. Data: 2001-04-27 20:39:17

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3ae9c24e$...@n...vogel.pl...
> [...]
> z bristolowymi cenami... musze uczcic pewne mile wydarzenie w paryzu i
> chcialabym zamowic wczesniej knajpke i nie rozczarowac sie co do jej

Ja kocham jeść w Dzielnicy Łacińskiej. Metrem dojeżdżasz do stacji St.
Michel, Wychodzisz na plac św. Michała, skręcasz w lewo w ulicę
Saint-Severin (za księgarnią) i masz problem, do której restauracji wejść
:-). Greckie, egipskie, chińskie, włoskie, do wyboru, do koloru. Mnie
najbardziej przypadły do gustu greckie.

Kamila Pe. (ciężko zakochana w Paryżu)

1. Data: 2001-04-28 22:14:15

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Saint-Severin (za księgarnią) i masz problem, do której restauracji wejść
> :-). Greckie, egipskie, chińskie, włoskie, do wyboru, do koloru. Mnie

kamilo - tylko, ze chcialabym zasmakowac sie w paryzu we francuskiej kuchni,
a nie greckiej czy chinskiej. na pewno te inne sa wspaniale, bo slyszalam,
ale przeciez co jak bede potem wspominac - ze jadlam w paryzu sajgonki?:)

1. Data: 2001-04-29 21:46:13

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena <r...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3aeb3fae$...@n...vogel.pl...

> [...]
> ale przeciez co jak bede potem wspominac - ze jadlam w paryzu sajgonki?:)

No, to radzę się pokręcić po siódmej dzielnicy. Restauracje są tam dość
przyjemne. Kilka razy jadłam w lokalach przy La Tour-Maubourg i nie żałuję.
Jest ich przy tej ulicy mnóstwo, sąsiadują dosłownie przez ścianę. Atmosfera
i jedzenie w tych, które odwiedziłam, nie pozostawiały nic do życzenia. W
zeszłym roku jadłam tam za ok. 200 franków na osobę (bez deseru). Gdzieś w
ósmej dzielnicy jest też restauracyjka o nazwie Le Surcouf, którą mile
wspominam (swego czasu był tam nawet kelner znający kilka słów po polsku).
Niestety, nie pamiętam dokładnego adresu :-(, ale po nazwie na pewno uda się
ją znaleźć choćby w książce telefonicznej. A jeżeli masz bardzo dużo
pieniędzy do wydania, to jedź na plac Wogezów - w podcieniach dookoła placu
kryją się miłe lokale (z mniej miłymi cenami). Podobnie na wyspie św.
Ludwika. Aha, wystrzegaj się restauracji pt. Le boeuf sur le toit. Podobno
bywał tam ktoś sławny (chyba Sartre), ale to jej jedyny powód do chwały -
atmosferą przypomina dworcową poczekalnię, a na steku mało sobie szczęki nie
zwichnęłam. Można też zjeść kolację na bateau-mouche (statki wycieczkowe
pływające po Sekwanie, wieczorem zmieniają się w pływające restauracje), ale
Ci tego nie proponuję, bo raczej nie leży to w granicach możliwości
normalnie zarabiającego człowieka... Dokładnych cen tego pływającego
luksususu nie znam, bo mi go zafundowano, ale miesięczne dochody raczej
miałabyś z głowy.

Uff, dawno się tak nie nagadałam :-). Mam nadzieję, że coś z tej mojej
pisaniny Ci się przyda.

Kamila Pe.

W Slawnie ( zachodniopomorskie)znale ziono sloje 'Wekka" z pierwszej wojny swiatowej
serca wieprzowe
Archiwum
polenta...???
Tatziki