frytkownica - jaka?

1. Data: 2002-01-12 16:32:03

Temat: frytkownica - jaka?
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz ostatnio doszedl do wniosku, ze lubi frytki. No, a wedlug niego
takie frytki smazone na patelni sa niedobre, wiec potrzebna jest
frytkownica. Dla mnie wizja jeszcze jednego sprzetu domowego, ktory trzeba
myc i nie ma go gdzie postawic nie jest specjalnie zachecajaca, ale moze
warto. Mam wiec kilka pytan:

1. czy prawda jest, ze zdrowiej jest smazyc w glebokim tluszczu niz w takim
"normalnym", na patelni?
2. czy w frytkownicy moza smazyc np paczki? (czyli czy mozna w niej roztopic
smalec albo jakis inny tluszcz tego typu)?
3. Jaka frytkownice kupic - to wlasciwie najwazniejsze. Jest nas dwoje, nie
jemy duzo (takze nie musi byc duza)
No i pewnie to nie wszystko .... W kazdym razie chodzi o to, co nalezy wziac
pod uwage i na co uwage zwrocic.

Pozdrawiam i dziekuje z gory,

Marta MJ

1. Data: 2002-01-13 17:19:22

Temat: Re: frytkownica - jaka?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Marta MJ <m...@b...com.pl> wrote:

> [...]
> warto. Mam wiec kilka pytan:
>
> 1. czy prawda jest, ze zdrowiej jest smazyc w glebokim tluszczu niz w takim

Frytki z pewnoscia nalezy smazyc w glebokim tluszczu, nie na patelni.
Zer wzgledu na smak, nie na zdrowie. Na patelni porzadne frytki w zaden
sposob nie wyjda. Przepis podawalem pare dni temu. Ale wystarczy do
tego odpowiedni garnek i koszyk, nie trzeba frytownicy.

> 2. czy w frytkownicy moza smazyc np paczki? (czyli czy mozna w niej roztopic
> smalec albo jakis inny tluszcz tego typu)?

Jak najbardziej. Ja w takim tluszczu smaze takze grytki i inne potrawy.

> 3. Jaka frytkownice kupic - to wlasciwie najwazniejsze. Jest nas dwoje, nie
> jemy duzo (takze nie musi byc duza)
> No i pewnie to nie wszystko .... W kazdym razie chodzi o to, co nalezy wziac

Ja niedawni po latach robienia frytek itp. w garnku kupilem frytkownice,
najwieksza jaka znaklazlem. W koncu nigdy nie wiadomo co i na ile osob
bedzie sie smazyc. Np. paczki.
We frytownicach stosowane sa rozmaite wynalazki, pozwalajac i
odfiltrowywac resztki jedzenia z oleju i zapobiegajace rozchodzeniu sie
odoru smazeniny, ale dla mnie takze wazne bylo, zeby byla ona wyposazona
w zegar do odliczania czasu smazenia.

W ogole w ciagu ostatnich szesciu miesiecy bardzo unowoczesnilem swoja
kuchnie. Oprocz frytownicy kupilem kuchenke mikrofalowa, elektryczyn
wyciskacz do cytrusow, blender, wage elektroniczna, a ostatnio maszynke
do lodow. wlasnie nastawilem czekoladowe.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-14 23:17:46

Od: "taxi1" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta MJ" <m...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> jemy duzo (takze nie musi byc duza)
> No i pewnie to nie wszystko .... W kazdym razie chodzi o to, co nalezy

Mulineks. Mam i nie narzekam. :)))

1. Data: 2002-01-15 05:47:21

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

taxi1 <t...@k...net.pl> wrote:

> Użytkownik "Marta MJ" <m...@b...com.pl> napisa" w wiadomości

> Mulineks. Mam i nie narzekam. :)))

Z Moulineksem jest ten problem, ze w zwizku z ostatnimi klopotami firmy,
moze byc trudno jest obecnie o serwis.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2002-01-15 21:36:28

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Z Moulineksem jest ten problem, ze w zwizku z ostatnimi klopotami firmy,
> moze byc trudno jest obecnie o serwis.
> Wladyslaw Los

Uprzejmie prosze o wiecej szczególów o klopotach firmy Moulinex!
Rok temu kupilem opiekacz-toaster Moulinexa z kwarcowymi grzalkami i
elektronicznym timerem, dziala perfekcyjnie ale nie wiem czy po Pana
informacjach zasne spokojnie.....
N.B. wykonany w Hiszpanii.
Poniewaz strona internetowa Moulinexa dalej dziala, nie wiem czy to cala
firma wyparowala czy tylko jej serwis w Polsce?
Glodny dalszych informacji, pozdrawiam wszystkich!
Tadeusz

1. Data: 2002-01-16 09:17:17

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Jerzy Korsak <t...@p...com> wrote:

> [...]
> firma wyparowala czy tylko jej serwis w Polsce?
> Glodny dalszych informacji, pozdrawiam wszystkich!

Z tego co wiem Moulinex zbankrutowal i marka zostala przejeta przez inna
firme, producent m.in. Roventy. W polsce wiele serwisow wycofaloew sie
ze wspolpracy z Moulineksem. Tak wiec, marka istnieje i serwisy sa, ale
mniej niz jeszcze niedawno.

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los