gniazdo siłowe a piekarnik?

1. Data: 2005-01-24 11:20:04

Temat: gniazdo siłowe a piekarnik?
Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> szukaj wiadomości tego autora

Czy do gniazda trójfazowego będę mogła podłączyć piekarnik? Wiem, że
płyty ceramiczne chyba potrzebują takiego zasilania, ale ja będę miała
płytę gazową i piekarnik elektryczny. Czy to gniazdo będę mogła więc
wykorzystać pod piekarnik?

Anita Korzeniowska

http://foto.bzyk.com
http://www.biblioNETka.pl

2. Data: 2005-01-24 11:26:35

Temat: Re: gniazdo siłowe a piekarnik?
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anita Korzeniowska" <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> napisał w
wiadomości news:ER4Jd.8752$2e4.4238@news.chello.at...
> [...]
> ceramiczne chyba potrzebują takiego zasilania, ale ja będę miała płytę
> gazową i piekarnik elektryczny. Czy to gniazdo będę mogła więc wykorzystać

takie gniazdo to 4 przewody- 3 fazy + 0

pomiędzy każdym z przewodów fazowych a 0 masz 230V do wykorzystania

tylko kwestia jak to podłączyć

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

3. Data: 2005-01-24 11:44:24

Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> szukaj wiadomości tego autora

Adam Głaszcz napisał(a):

> takie gniazdo to 4 przewody- 3 fazy + 0
>
> pomiędzy każdym z przewodów fazowych a 0 masz 230V do wykorzystania
>
> tylko kwestia jak to podłączyć

OK, dzięki, pytanie jeszcze czy takie "rozszycie" tego przewodu będzie
wymagało instalowania jakiejś skrzynki, podmiany korków itp. - tak, czy
inaczej rozumiem, że nie da się tego załatwić bez pomocy znającego się
na rzeczy elektryka. A tak na marginesie, czy standardowe podłączenie
takiego urządzenia jak piekarnik też wymaga pieczątki człowieka z
uprawnieniami (analogicznie jak przy płycie ceramicznej bądz gazowej)?

--
Anita Korzeniowska

http://foto.bzyk.com
http://www.biblioNETka.pl

4. Data: 2005-01-24 11:58:14

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> takie gniazdo to 4 przewody- 3 fazy + 0

obecnie to 5 przewodow: 3 fazowe, zerowy i ochronny

> pomiędzy każdym z przewodów fazowych a 0 masz 230V do wykorzystania

pomiedzy przewodami fazowymi jest 380V po staremu a 400V po nowemu :)
pomiedzy przwodem fazowym a zerowym jest 220V po staremu a 230 po nowemu :)

co do podlaczenia to zalezy jak sa podpiete grzalki. jak nie wymagaja
przewodu zerowego i beda chodzic na 380 to takiego napiecia trzeba im
dostarczyc. jak chodza z zerowym to pracuja na 230V i wtedy mozna by je
zmostkowac do jedej fazy.

pozdrawiam
marcin

5. Data: 2005-01-24 12:38:18

Od: "MrOwA" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dOBRZE
Wiec mam piekarnik Gorenje B9000 standardowo ma wtyczke 230V ale mysle ze
mozna ja odkrecic :) Mam tez kostke silowa zostawiona na wierzchu i do niej
chce podlaczyc ten piekarnik Wiec co powinienem zrobic ??

6. Data: 2005-01-24 12:49:39

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/24/2005 1:38 PM, MrOwA napisał(a):

> [...]
> mozna ja odkrecic :) Mam tez kostke silowa zostawiona na wierzchu i do niej
> chce podlaczyc ten piekarnik Wiec co powinienem zrobic ??

Wezwać elektryka.

Poważnie - jeśli pytasz to takie rzeczy, to lepiej się za to sam nie bierz.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

7. Data: 2005-01-24 14:06:02

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wezwać elektryka.
>
> Poważnie - jeśli pytasz to takie rzeczy, to lepiej się za to sam nie
bierz.

> Michał

fakt rozni ludzie maja rozna tolerancje na porazenie pradem :)

pozdrawiam
marcin

8. Data: 2005-01-24 14:19:07

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@c...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płyty ceramiczne chyba potrzebują takiego zasilania, ale ja będę miała
> płytę gazową i piekarnik elektryczny. Czy to gniazdo będę mogła więc

Mozesz podlaczyc. Wykorzystujesz do tego jeden z przewodow fazowych (czarny
lub brazowy) i przewod neutralny (niebieski).
Jesli piekarnik posiada taki zacisk i intalacja w budynku jest nowego typu
(TN-S lub TN-CS) to podlaczasz jeszcze zielony-zolty przewod ochronny.
Mozesz polaczyc ze soba przewody instalacji i piekarnika za pomoca kostki
(kolory przewodow powinny sie zgadzac) lub zalozyc zwykle gniazdko 230V.

TB

9. Data: 2005-01-24 15:15:56

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bierz.

> fakt rozni ludzie maja rozna tolerancje na porazenie pradem :)

wezwij elektryka!
ja mam taka zasade do 230V moge sie dotykac sam, do 400V nie bo takie
napiecie moze zabic.

230V jest gorna granica bezpieczenstwa.

elektryk ci elegancko zalozy gnazdo trojfazowe i jednofazowe i wezmie kilka
nascie zlotych
(mysle ze z 50zl max).

musta

10. Data: 2005-01-24 15:19:58

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> ja mam taka zasade do 230V moge sie dotykac sam, do 400V nie bo takie
> napiecie moze zabic.
>
> 230V jest gorna granica bezpieczenstwa.

a 230 V to nie????
jeżeli podchodzisz do tego w ten sposób - to górną granicą bezpieczeństwa
jest 24 V - czasami nazywane napięciem bezpiecznym.

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

Ogrzewanie
[MEBLE] Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Odkurzacz Gisowatt-Phenix
kamien w muszli
Jakie żelazko polecacie?