gobelin czy haft krzyzykowy

1. Data: 2001-11-24 14:25:51

Temat: Re: gobelin czy haft krzyzykowy
Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta R." <a...@k...net.pl> napisał w wiadomości
news:3bffbaa3@news.vogel.pl...
> [...]
> Dzieki.
> Zamowilam pare archiwalnych numerow Kramu z robotkami i w jednym ( nr
> 1/2001) znalazlam istne cudenko: obraz J.H.Fragonarda "Czytajaca
> dziewczyna"
> To m i a l byc gobelin, ale zaczelam go tworzyc w X i tu mam pytanie:
> haftuje przy pomocy tamborka, bez niego nie potrafię. Czy to nie
zdeformuje
> calej pracy ? Obraz ma wymiary 160 x/ 120 x.
> P.S. Jesli ktoś jest zainteresowany wzorem to moge podeslac ksero. Skanera
> jeszcze nie posiadam, choc od pewnego czasu wydaje mi sie to duuuzym

Haft krzyzykowy nie deformuje pracy, natomiast wlasnie polkrzyzyk, czyli
haft gobelinowy powoduje, ze calosc na koncu nie jest prostokatem, ale jest
zwichrowana w jedna strone. Ja uzywam tamborka tylko do malych oberazkow,
takich ktore prawie w calosci mieszcza sie w tamborku. Do wiekszych uzywam
ramki z miekkiegi drewna (sosna, lipa) do tej ramki przypinamm kanwe
pinezkami, po zahaftowaniu pola widzenia zwijam czesc zahaftowana, i napinam
druga polowe. Nie wiem, czy zbyt nie namacilam, ale u mnie zdaje to egzamin
doskonale.
grazyna

1. Data: 2001-11-24 18:49:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>druga polowe. Nie wiem, czy zbyt nie namacilam, ale u mnie zdaje to egzamin

a mozna kupic takie ramy do haftu, jak Ty opisalas,G?

poza tym rozumiem, ze to ne tylko ja mam romba a nie gobelina...a
taki piekny...w ogole pozyczylam ksiazzek 7 sztuk z biblioteki -
victorian needlework i William Morris - te wzory to powalaja na
nogi...jak tylko wyjedzie maz )sroda, na ponad tydzien), zaczne
skanowac...jewgo komputer jest podlaczony do skanera, moj
nie..dziecko mne nauczy jak uzywac tego cholerswtwa -
fotokopiarka + scanner...za madre dla mnie.

Chyba najlepiej na ramie...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-25 06:50:15

Od: "Grazyna SZkudlinska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:9oqvvtsbudmr4iani6s611c1cmtjand0o1@4ax.com...

> [...]
> nie..dziecko mne nauczy jak uzywac tego cholerswtwa -
> fotokopiarka + scanner...za madre dla mnie.

Takie specjalne ramki, ktore mozna dostosowywac do wymiaru gobelinka, to
mozna zamowic (Anna i Kram z robotkami oferuja - ale te ceny :-((()
Ja uzywam ramki, ktora zrobil mi tata ze zwyczajnych plaskich listewek. Nie
chwalac sie tez bym takie umiala wykonac (co mi tam, po umeblowaniu ,,tymi
recyma" calego pokoju, hihi)
Mysle, ze przecietny szlklarz tez bedzie umial :-))
Grazyna
PS. A tak wogole moje meble chcesz zobaczyc?

1. Data: 2001-11-25 07:11:17

Od: "Grazyna SZkudlinska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie..dziecko mne nauczy jak uzywac tego cholerswtwa -
> fotokopiarka + scanner...za madre dla mnie.

Krysiu, nie ukrywam, ze licze na twoje zdolnosc, zreszta opanowanie skanera
jest prostsze niz wlos Murzyna, hihi.
Juz przygotowalam nowe plytki CD, wszystko co przyslesz natychmist zapisze,
(nie dowierzam twardym dyskom )
Grazyna
A na fotki umeblowania troche poczekaj, bo u mnie podobnie - skaner jest
przypisany do komputera mojego syna, bede sie mogla do niego dorwac dopiero
po poludniu
Grazyna

1. Data: 2001-11-25 09:31:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Takie specjalne ramki, ktore mozna dostosowywac do wymiaru gobelinka, to
>mozna zamowic (Anna i Kram z robotkami oferuja - ale te ceny :-((()

Tak samo jak z ramami do pikowania kolderek...szalenstwo!

tez pytanie!!! DAWAJ!!!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-25 19:28:51

Od: Hanna Deirdre <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 24 Nov 2001 16:23:10 +0100, "Aneta R." <a...@k...net.pl>
wrote:

> [...]
>P.S. Jesli ktoś jest zainteresowany wzorem to moge podeslac ksero. Skanera
>jeszcze nie posiadam, choc od pewnego czasu wydaje mi sie to duuuzym
Wlasnie koncze kotki cztery - HUUUUURA!!! - na tamborku robie a ma to
wymiar 165x103 XXXX wiec na raz miesci sie w tamborku (25 cm srednicy)
okolo pol robotki. W pierwszej chwili po zdjeciu jest odcisniety
ksztalt kolka ale po wyglaskaniu lapkami jest plaskie, no a po
wypraniu to juz w ogole nie bedzie sladu. Jednak ramka ma swoje plusy
po zaden material sie po bokach nie majta i nie przeszkadza. Zrobic
ramke to banal przeciez - cztery listewki, gwozdziki i mlotek. Jak dla
Nas - zdolnych kobiet to kwestia chwili! Teraz bede robic rude kotki
od Grazyny i chyba sobie do nich ramke spukam!! ;-)))

pozdrawiam Hania

1. Data: 2001-11-26 11:17:19

Od: Arleta Potocka <A...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przedwczoraj zostalam zawleczona 'sila i godnoscia osobistom' do
> supermarkeru m1 w krakowie i tam bylo stoisko z maszynami do szycia

Ominelam te czesc M1 - nie przypuszczalam, ze maja tam tez "dzialeczke"
z krzyzykami - musze obejrzec przy nastepnej bytnosci ;-)))

> za to stala tam ramka z regulowana wielkoscia - po mojemu to dzialalo mniej
> wiecej tak samo jak na desce kreslarskiej taka konstrukcja ulatwiajaca
> kreslenie (zapomnialam jak sie to ustrojstwo nazywa).

Ile toto kosztowalo???

> nie umiem haftowac inaczej niz na tamborku i mam ich kilka o roznej
> wielkosci , ale ta ramka to mi sie zaczyna snic po nocach :((

Do tej pory radzilam sobie bez ramek i tamborkow, ale coraz czesicej o
nich mysle. Nie kusi mnie jednak perspektywa przesuwania kanwy w ramach
malego tamborka, a tylko takim dysponuje. Dlatego mysle o duzej ramce
... na jakims stojaku, bo jak to inaczej utrzymac w rekach?!?!

Pozdrawiam. Arleta

1. Data: 2001-11-26 11:36:30

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arleta Potocka wystukała w wiadomości <3...@f...interia.pl>:

> Ominelam te czesc M1 - nie przypuszczalam, ze maja tam tez "dzialeczke"
> z krzyzykami - musze obejrzec przy nastepnej bytnosci ;-)))

Jak sądzę chodzi tu o sklep poza supermarketem, w ciągu sklepików
i restauracji. Szukać przy jednym z łącznmików pomiędzy dwoma głównymi
ciągami.

> Ile toto kosztowalo???

No właśnie? Jak ja wizytowałam ów sklep to jeszcze ramek nie mieli...

> [...]
> malego tamborka, a tylko takim dysponuje. Dlatego mysle o duzej ramce
> ... na jakims stojaku, bo jak to inaczej utrzymac w rekach?!?!

Tia... Są takie całe ustrojstwa - ramka + ew. wałki do przewijania długich
tkanin, lampka, podstawka na schemat i lupa na wysięgniku. Na razie widziane
w zachodnich czasopismach robótkowych. Tylko na to potrzebny jest osobny
pokój :)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://www.esensja.pl =(';')=

1. Data: 2001-11-26 11:42:17

Od: Arleta Potocka <A...@f...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sądzę chodzi tu o sklep poza supermarketem, w ciągu sklepików
> i restauracji. Szukać przy jednym z łącznmików pomiędzy dwoma głównymi
> ciągami.

Dzieki, bede szukac.

> [...]
> w zachodnich czasopismach robótkowych. Tylko na to potrzebny jest osobny

Takie ustrojstwo to marzenie!!! I wlasne mieszkanko :-)))

Milego dnia :-) Arleta

Podpuscila nie znajoma....
Kubus Puchatek - w krzyzykach
skleroza prosi o pomoc :(