gorace noce i dnie czyli czas na raite :-) (P)

1. Data: 2002-08-19 20:05:53

Temat: gorace noce i dnie czyli czas na raite :-) (P)
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak u was, ale w Poznaniu ciagle upaly i czlowieka ciagnie do
lekkich danek na zimno - ostatnio na kolacje zajadamy sie hinduska raita.
Podziele sie przepisem, to moze poszerze grono milosnikow :-)
RAITA POMIDOROWO-OGORKOWA
na dwie osoby
3/4 szklanki jogurtu naturalnego
2 duze pomidory Lima (albo 3 mniejsze, ale musza byc Lima, czyli takie
podluzne, miesiste, bez wody i duzych komor nasiennych) - obrane ze skorki i
pokrojone w dosc drobna kostke
1 sredni ogorek-waz - obrany i pokrojony w kostke
1 mala cebulka czerwona, obrana i drobniutko posiekana
1 strak zielonej chili, wypestkowany i drobniutko posiekany (moze tez byc
czerwona)
2 lyzki posiekanej kolendry (rozumiem, ze nie kazdy ma to pod reka - mozna
zastapic natka pietruszki)
sol
szczeslicy majacy dostep dodaja jeszcze 1/4 lyzeczki kminu rzymskiego
(cumin) - ludzie niepoblogoslawieni przez los egzotycznymi przyprawami albo
sobie odpuszczaja, albo szukaja wlasnego smaku - ja ekseprymentowalam z
pieprzem ziolowym i bylo niezle.
Jogurt rozbeltujemy dokladnie i wrzucamy do niego pokrojone warzywa a
nastepnie przyprawiamy, mieszamy dokladnie i lu... raite do lodowki na
godzinke, albo pol. Jemy schlodzona i uwazamy, zeby szoku witaminowego nie
dostac ;-)
Na tej bazie przeprowadzilam juz pare eksperymentow - zamiast ogorka dalam
czerwona papryke - wyszla pyszna raita w przepieknym kolorze, czasem dodaje
tez posiekana swieza miete i wtedy jest jeszcze bardziej orzezwiajaca. Zycze
smacznego
Hebatka efemeryczna i schlodzona ;-)

1. Data: 2002-08-19 20:14:41

Temat: Re: gorace noce i dnie czyli czas na raite :-) (P)
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lekkich danek na zimno - ostatnio na kolacje zajadamy sie hinduska raita.
> Podziele sie przepisem, to moze poszerze grono milosnikow :-)
ciach

> [...]
dodaje
> tez posiekana swieza miete i wtedy jest jeszcze bardziej orzezwiajaca.

no coz.
ja musze sie pocieszyc arbuzem z lodowki

Mechcia

1. Data: 2002-08-19 20:20:08

Temat: Re: gorace noce i dnie czyli czas na raite :-) OT
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> ja musze sie pocieszyc arbuzem z lodowki
>
> Mechcia

Mechcia - nie kus - a melona nie masz przypadkiem ? ;-)
Herbatka efemeryczna

1. Data: 2002-08-19 20:23:25

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Mechcia - nie kus - a melona nie masz przypadkiem ? ;-)
> Herbatka efemeryczna

niestety nie mam a tez mi sie marzy...

Mechcia
i nawet chlopa nie ma zeby pojechal na sygnale szukac melonodajnych
przybytkow...

1. Data: 2002-08-20 07:03:06

Od: "kudlata" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem jak u was, ale w Poznaniu ciagle upaly i czlowieka ciagnie do
>lekkich danek na zimno - (ciach)
Oj tak tak.. Ja codziennie zjadam mieszankę : troche twarogu rozdeptanego z
jogurtem i co Bozia da: ogorki ( swieże lub małosolne), pomidory, cebulka,
papryka, mięta , szłwia, melisa, rzodkiewki, brzoskwinie i tak dalej, w
roznych zestawach i wariantach.Szok witaminowy gwarantowany, perystaltyka
znakomita ( szczególnie ze zagryzane razowcem) również.
Ostatnio przezyłam zdziwienie: w upalny dzień pytam koleżankę (co mnie wlaśnie
w domku nawiedziła), czy zje chłodnika, a ona na to : a co to
takiego???????????????? Ledwie wybąkałam, że zimna zupa. Zjadla, upomniała się
o przepis.
A z indyjskich pomysłów proponuje sałatke z ananasa z pomidorem i z cebuli z
wiórkami kokosowymi.Przepisy w osobnym wątku. Pozdrawiam lekko-chłodno -
indyjsko Qd
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-08-21 19:17:10

Od: z...@h...com szukaj wiadomości tego autora

Dzieki.Tutaj w Szwecji tez niesamowite upaly.Mowi sie ze nie bulo tu takich
upalow od stu lat
Dzeki za przpis wglada na chlodzacy

1. Data: 2002-08-21 21:12:25

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>Dzieki.Tutaj w Szwecji tez niesamowite upaly.Mowi sie ze nie bulo tu takich
>upalow od stu lat

A gdzie jestes w Szwecji?
Tu w Umea mowia, ze nawet od 150, choc nie wierze, ze od tak dawna zbierali
dane pogodowe.
Ale goraco jest paskudne. My jadamy co drugi dzien mniej wiecej pyszna
zupke chlodnik jagodowa, wedle przepisu Grzegorza z MniamMniam, polecam
wszystkim, u ktorych jeszcze ciagle rosna jagodki.

Pozdrawiam goraco:))
agnieszka

DBDG

1. Data: 2002-08-22 17:51:55

Od: z...@h...com szukaj wiadomości tego autora

Hej,
ja mieszkam w Tran&aring;s.
Musz przyznac,ze przez te upaly to zbieram tylko przepisy .Kuchnia odpoczywa.
Na zmiane jemy kurczak grilowany aby pizza .

1. Data: 2002-08-22 17:55:37

Od: z...@h...com szukaj wiadomości tego autora

Oj poprawka w Tranas

lektury poniedzialkowe