grupa - chyba nie ta - ale prośba o pomoc

1. Data: 2006-11-30 08:03:37

Temat: grupa - chyba nie ta - ale prośba o pomoc
Od: "statobi" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosba dosyć nietypowa:
mam na twardym dysku program nagrany z telewizji w formacie mpeg-2. Chcę
przenieść go na CD, ale nagrany fragment trzeba przygotować, to znaczy wykasować
wszystko co się nagrało przed początkiem filmu i po jego zakończeniu oraz
reklamy. (Podobno trzeba także zamienić format pliku mpeg-2 na divx czy też
DVD.) Nie wiem jak to zrobić, a raczej nie wiem jaki program umożliwiłby mi taką
operację. Przeszukiwanie internetowych forów nic mi nie dało. Nagrywam programem
WinFast PRV.
Nie wiem, na której grupie zadać to pytanie.
Z góry dziekuję za wszystkie rady, porady i życzliwe podszepty

Pozdrawiam

Stan

2. Data: 2006-11-30 09:36:17

Temat: Re: grupa - chyba nie ta - ale prośba o pomoc
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "statobi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mi taką
> operację. Przeszukiwanie internetowych forów nic mi nie dało. Nagrywam
[coupé]
====================
Odpowiem na grupie, bo może to jeszcze komuś innemu przydać się.
Jest to bardzo proste, ale wymaga czasu , cierpliwości ...i przestrzeni
dyskowej.
Nagrany Fastem film mpg wczytujemy do programu Tmpgenc plus > file>mpeg
tools >merge&cut>edit
W otwartym oknie z podglądem filmu wybieramy pierwszy kawałek filmu który
chcemy mieć w pliku wynikowym przez zaznaczenie jego skrajów (znaczniki).
Nadajemy nazwę roboczą odcinka i miejsce zapisu i komendą "run" dokonujemy
"wycięcia" potrzebnego fragmentu.
Podobnie postępujemy z pozostałymi użytecznymi fragmentami filmu. Kiedy już
mamy zapisane wszystkie potrzebne kawałki filmu, wczytujemy je w kolejności
w jakiej pojawiają się w filmie do okna "merge&cut" (usunąwszy uprzednio
wczytany i edytowany "surowy" plik mpg). Teraz wybieramy docelową nazwę
pliku filmowego i miejsce zapisu i komendą "run" uruchamiamy akcję
multipleksowania łączonych odcinków filmu w jeden plik mpg "oczyszczony" ze
zbędnych treści. Plik taki jest dość duży i zazwyczaj nie mieści się na
płytce 700 MB, jeśli traktujemy film np. pełnometrażowy. Wobec tego film
mpg, o którym wyżej wrzucamy do DivX Convertera (aktualnie DivX 6.2.5
Codec). Dokonujemy w ten sposób konwersji mpg do avi zmniejszając domyślnie
rozmiar pliku mpg czterokrotnie. (Akcja taka trwa dłuuuuuugo i angażuje
zasoby procesora w 100%, u mnie jest to Athlon 2600 + MHz). Możemy jednak w
opcjach wybrać sobie stopień kompresji , a także pożądaną rozdzielczość
(wybranie rozdzielczości 756 x 528 , Winfast czasem tak nagrywa, może
spowodować problem z odtworzeniem filmu na odtwarzaczu DivX, XviD typu np.
Manta, więc lepiej 756 zmniejszyć do 720 i tej wartości nie przekraczać). Po
konwersji otrzymujemy plik z rozszerzeniem .divx który możemy śmiało
zamienić na avi, bo divx-em mogą się "dławić" niektóre playery...:).
Z grubsza to było na tyle... Prawda że proste? (Na proste pytanie, prosta
odpowiedź :] ). Jakby co to na priv. Będę miał czas , to odpowiem.

Zdrówko!
--
Zbig A Gintowt - ocierający się o granicę emerytalną staruch, nietolerowany
przez PUP-y i PFFFF...RON-y oraz z werwą dziestolatka biorący się za

3. Data: 2006-11-30 11:20:03

Od: "news.tpi.pl" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt"
<z...@w...pl> napisał w wiadomości

(....)

> (Akcja taka trwa dłuuuuuugo i angażuje
> zasoby procesora w 100%, u mnie jest to Athlon 2600 + MHz).

to fakt :-)
jednym slowem musisz miec mocny sprzet
na P4 3.6GH , 1 GH RAMu
do tego jakis prosty i przyjazny program np: ''Pinnacle''
wtedy mozna juz w miare normalnie pracowac

> [...]
> interesy (mam na myśli interesy w sensie biznesu, więc proszę bez
> ewentualnych głupich aluzji) z kapitalistami francuskimi. (Jak będę miał

ZAJEBISTE :-)))))))))))
Pozdrawiam kolege w podobnym wieku :-)

MI5 Persecution: Interception of Communications Tribunal Denies
MI5 Persecution: A letter from MI5
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
wniosek na telefon komorkowy