grypa - szczepionka

1. Data: 2002-11-09 11:18:45

Temat: grypa - szczepionka
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam ale nie mam czasu do googli...
moze ktos szybko odpowie bo ja wszsytko na ostatnia chwile:
czy mozna sie zaszczepic przeciw grypie, majac katar
mama kupila mi szczepionke i twiedzi ze musz byc calkiem zdrowa
a ze wyjezdzam za granice na 3 tyg, nie wiem czy ma sens jeszcze ja
przyjmowac
pomozcie prosze.......
kaska

2. Data: 2002-11-09 11:42:36

Temat: Re: grypa - szczepionka
Od: Albert Jacher ChosenByGod <A...@p...onet.pl.USUNJ.T0.invalid> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 09 lis 2002 from pl.sci.medycyna message-id=
news:aqir25$fsq$1@szmaragd.futuro.pl :

> [...]
> mama kupila mi szczepionke i twiedzi ze musz byc calkiem zdrowa
> a ze wyjezdzam za granice na 3 tyg, nie wiem czy ma sens jeszcze ja

Co ma jedno do drugiego?

Zaszczep sie jak poprawi sie stan twojego zdrowia, nawet za tydzien, dwa.
Jak trzeba to zaszczep sie za granica. Okres zagrozenia grypa trwa do
przyszlej wiosny przeciez.

Badz zdrowa!

--
Albert Jacher, WiseChosenByGod, WiseChosenByWakanAlo, MadryPrzezBogaWybrany
http://albertanism.freezope.org/pl/ http://albertan.republika.pl/

3. Data: 2002-11-09 12:31:13

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Nov 2002 12:18:45 +0100, KaskA wrote:

> [...]
> mama kupila mi szczepionke i twiedzi ze musz byc calkiem zdrowa
> a ze wyjezdzam za granice na 3 tyg, nie wiem czy ma sens jeszcze ja

Mama ma rację.Przed zaszczepieniem zawsze lekarz jeszcze bada i wydaje
pielęgniarce zlecenie.

--
Kaja

4. Data: 2002-11-09 13:21:57

Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KaskA" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> czy mozna sie zaszczepic przeciw grypie, majac katar

jes;i nie jestes uczulona na jaja kurze ,bialko lub inne skladniki
szczepionki, a katar ktory masz nie przebiega z goraczka,a dokladniej jesli
nie cierpisz na ostra choroba infekcyjna ani jakakolwiek inna przebiegajaca
z goraczka -
nie ma przeciwskazan do szczapienia/mozesz sie zaszczepic/ - zrodlo -
Pharmindex 2002
Pozdrawiam - Amalein

PS. Jesli jestes w ciazy skonsultuj sie z ginekologiem (mozna sie szczepic ,
ale tylko ze scislych wskazan)

5. Data: 2002-11-09 13:31:43

Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie panie Albercie.

> Co ma jedno do drugiego?
Ma bardzo wiele - jesli ten niewinny katar przebiega z goraczko szczepic sie
nie wolno a jesli bez mozna... - udzielasz wiec Proroku nieprawdziwych
informacji...

> Zaszczep sie jak poprawi sie stan twojego zdrowia, nawet za tydzien, dwa.
- a czy spytales Proroku jaki jest ten stan zdrowia??? kazda choroba ma
swoja dynamike - moze miec wiele postaci w roznym czasie - nie mozesz nie
precyzujac pytania dawac odpowiedzi... vide wyzej...

> Jak trzeba to zaszczep sie za granica. Okres zagrozenia grypa trwa do
> przyszlej wiosny przeciez.

W tym przypadku akurat musze sie wyjatkowo z Toba zgodzic - wszak pod
warunkiem , iz katar przebiega z goraczka - jesli jest jedynym objawem
choroby - nie zgodze sie z Toba...

> Badz zdrowa!
Przylaczam sie do zyczen - szczerze...

Pozdrawiam - Amalein

6. Data: 2002-11-09 14:21:25

Od: Albert Jacher ChosenByGod <A...@p...onet.pl.USUNJ.T0.invalid> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 09 lis 2002 from pl.sci.medycyna
message-id= news:aqj2ns$pqo$1@absinth.dialog.net.pl :

> Witam ponownie panie Albercie.

Witaj Amalain!

Tytuluj mnie raczej 'prorok', 'wybrany' itp. Raczej nie 'pan'. ;-)

> Ma bardzo wiele - jesli ten niewinny katar przebiega z goraczko
> szczepic sie nie wolno a jesli bez mozna... - udzielasz wiec Proroku
> nieprawdziwych informacji...

Ja odnosilem sie do wyjazdu za granice!
Nie odnosilem sie do stanu zdrowia.
Wyjazd z Polski np. do Berlina nie jest medycznym przeciwskazaniem do
szczepienia p/grypie. Nie ma to znaczenia czy za 3 tygodnie, czy za
tydzien. Oczywiscie bezpieczniej jest szczepic sie wczesniej niz pozniej
ale nie robmy z wyjazdu problemu.

> - a czy spytales Proroku jaki jest ten stan zdrowia??? kazda choroba
> ma swoja dynamike - moze miec wiele postaci w roznym czasie - nie
> mozesz nie precyzujac pytania dawac odpowiedzi... vide wyzej...

Nie znam stanu zdrowia tamtego czlowieka. Nie wiem czy ma podwyzszona
temperature. Dlatego napisalem ogolnie:
"Zaszczep sie jak poprawi sie stan twojego zdrowia"
co jednoznacznie sugeruje brak goraczki.

7. Data: 2002-11-09 19:11:23

Temat: Odp: grypa - szczepionka
Od: "KaskA" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

znaczy mimo kataru bez goraczki lepiej teraz czy po powrocie za 3 tyg?
bo tam za granica nie bede miala mozliwosci
ah wszystko na ostatnia chwile
ale to juz ostatni raz na ostatnia
dzieki
kaska