grzyb-co mi urosło?

1. Data: 2006-05-27 17:06:26

Temat: grzyb-co mi urosło?
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://voila.pl/7yi6j

No właśnie, co mi urosło? I czy jest jadalne? Grzyb blaszkowaty, kruchy, od
spodu dość gruby. Urósł sobie na podłożu z nawozu (swojskiego;D) i drzewa.

Wygląda jak kania, ale nią nie jest. Pieczarka brązowa? Kto wie? Bo głodna
jestem....

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2006-05-27 17:32:40

Temat: Re: grzyb-co mi urosło?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:

> [...]
>
> Wygląda jak kania, ale nią nie jest. Pieczarka brązowa? Kto wie? Bo głodna

Jaki ma kolor od spodu? Na pierwszy rzut oka wygląda to na
jakiś strasznie trujący muchomor.

A propos, jeśli to muchomor, to ten napis "nakarm głodne dziecko"
troszkę tam nie pasuje...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-05-27 17:38:24

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 May 2006 19:06:26 +0200, "Akulka"
<s...@g...pl> wrote:

> [...]
>
>Wygląda jak kania, ale nią nie jest. Pieczarka brązowa? Kto wie? Bo głodna

Niech cię ręka ... To jest Macrolepiota rachodes var. bohemica , czyli
czubajka czerwieniejąca odmiana ogrodowa. Trująca.

4. Data: 2006-05-27 17:49:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Akulka" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
>
> Wygląda jak kania, ale nią nie jest. Pieczarka brązowa? Kto wie? Bo głodna

Witaj!

Podobny do dwu grzybów: do twardziaka łuskowatego oraz do szyszkowca
łuskowatego...
Młode podobno zjadliwe...

5. Data: 2006-05-27 17:56:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Guru" <g...@g...pl> wrote in message

> Niech cię ręka ... To jest Macrolepiota rachodes var. bohemica , czyli
> czubajka czerwieniejąca odmiana ogrodowa. Trująca.

Niebardzo. Czubajki mają pierścień pod kapeluszem, ale nie mają pochwy o
podstawy trzonu.
Sok po naciśnięciu powinien być pomarańczowo- czerwony

6. Data: 2006-05-27 18:05:59

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Y20eg.49893$P2.10667@tornado.ohiordc.rr.com...
> Jaki ma kolor od spodu?

No, niby biały z domieszką brązowego, zawłaszcza na brzegach blaszek...
Muchomory mają raczej chyba kołnierzyki?

Pozdrawiam,
Akulka

7. Data: 2006-05-27 18:12:48

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobny do dwu grzybów: do twardziaka łuskowatego oraz do szyszkowca
> łuskowatego...
> Młode podobno zjadliwe...

Podobny być może, ale ja to zjeść chcę, więc muszę wiedzieć raczej na
pewno....

Pozdrawiam,
Akulka

8. Data: 2006-05-27 18:26:08

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 May 2006 19:56:15 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

>Niebardzo. Czubajki mają pierścień pod kapeluszem, ale nie mają pochwy o
>podstawy trzonu.

A gdzie ty na tych zdjęciach pochwę widzisz?

9. Data: 2006-05-27 18:31:57

Od: Guru <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 May 2006 19:49:36 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
wrote:

>Podobny do dwu grzybów: do twardziaka łuskowatego oraz do szyszkowca
>łuskowatego...
>Młode podobno zjadliwe...

Szyszkowiec nie ma blaszek tylko rurki, a twardziak ma blaszki biale.
Zdjęcie od dołu kapelusza wyjaśniłoby sprawe.

10. Data: 2006-05-27 18:39:37

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Guru" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> On Sat, 27 May 2006 19:56:15 +0200, "Panslavista" <p...@w...pl>
>
> A gdzie ty na tych zdjęciach pochwę widzisz?

No ale ten grzyb, ani pierścienia, ani pochwy nie ma....

Pozdrawiam,
Akulka

ile kosztuje kompost w sklepach ogrodniczych?
Poszukiwany powojnik "Kardynał Wyszyński"
Wasze opinie na temat niemarkowych kos spalinowych
kilka roślin do identyfikacji
Lawenda - długo wschodzi ?