grzyby do bigosu

1. Data: 2004-10-09 07:43:05

Temat: Re: grzyby do bigosu
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Po otwarciu sloik pachnial lasem i grzybami :)

Trzymalłaś grzyby suszone w zamkniętym słoiku?

Władysław

1. Data: 2004-10-09 08:58:24

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Trzymalłaś grzyby suszone w zamkniętym słoiku?

Moglbys napisac, co cie tak dziwi? Ja wiekszosc produktow trzymam wlasnie w
sloikach (glownie dla ochrony przed obcymi bytami).
A grzyby jesli dobrze wysuszone, to chyba nic im sie nie stanie(?).

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-10-09 09:27:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ck88uu$178$1@news.dialog.net.pl>,
"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote:

> [...]
> sloikach (glownie dla ochrony przed obcymi bytami).
> A grzyby jesli dobrze wysuszone, to chyba nic im sie nie stanie(?).

Grzyby nigdy nie są idealnie wysuszone. I zawsze zawierają obce byty. W
niewielkim, szczelnie zamkniętym słoiku mikroorganizmy mają świetne
warunki do rozmnażania się.

Władysław

1. Data: 2004-10-09 09:30:53

Od: "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

*madzik* wrote:

> I niniejszym witam po dlugiej przerwie :-)

Witaj :)
Zostaniesz na dluzej?

Ania

1. Data: 2004-10-09 09:39:08

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Grzyby nigdy nie są idealnie wysuszone. I zawsze zawierają obce byty. W
> niewielkim, szczelnie zamkniętym słoiku mikroorganizmy mają świetne
> warunki do rozmnażania się.

A jak je/to (te mikro...) rozpoznac, ze wlasnie sobie bytuja gdzie nie
powinny??? Sadzisz, ze moga byc grozne (dla zdrowia/zycia oczywista)?
Qrcze, ogladam sloiki dokladnie, ale nic nie widzialam podejrzanego;)

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-10-09 09:56:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 09 Oct 2004 11:27:23 +0200, Wladyslaw Los
<w...@o...pl> wrote:

> [...]
>
>Grzyby nigdy nie są idealnie wysuszone. I zawsze zawierają obce byty. W
>niewielkim, szczelnie zamkniętym słoiku mikroorganizmy mają świetne

I dlatego pozniej bigos tak swietnie smakuje? :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-09 10:01:17

Od: "jarek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Ladorucka" <a...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> Witaj :)
> Zostaniesz na dluzej?
proszę znowu tu nie zwoływać sabatu kucharek!
jaro

1. Data: 2004-10-09 14:07:34

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@o...pl> wrote:

> Grzyby nigdy nie są idealnie wysuszone. I zawsze zawierają obce byty. W
> niewielkim, szczelnie zamkniętym słoiku mikroorganizmy mają świetne
> warunki do rozmnażania się.

Zaraz po wysuszeniu zawierają znacznie mniej wilgoci niż średnio otoczenie.
Dlatego między innymi należy je przechowywać w szczelnie zamkniętych
pojemnikach - nie łapią wilgoci. Ponadto są odcięte od mikroorganizmów
obecnych w powietrzu.

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

1. Data: 2004-10-09 14:25:29

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jastrzebski" <p...@a...man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:ck8rb6$57i$1@news.lublin.pl...

> [...]
> Dlatego między innymi należy je przechowywać w szczelnie zamkniętych
> pojemnikach - nie łapią wilgoci. Ponadto są odcięte od mikroorganizmów

Tez tak uwazam:)

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-10-09 20:56:50