gwalt

1. Data: 2000-05-23 16:49:38

Temat: Re: gwalt
Od: Grzegorz Dziewulski <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesia napisała:
> siedza sobie w nas przez wiele wiele lat. Trzeba to przepracowac w terapii
> indywidualnej i grupowej (trening terapeutyczny). To jest b. b. trudne i
> bolesne, ale naprawde pomaga. A czasem nawet otwiera klapki do innych
> problemow i dopiero wtedy zaczyna sie zabawa. Terapia moze sie przedluzac,
> ale warto, a nawet koniecznie trzeba

100 % racji. Szkoda, że pomoc tego rodzaju w Polsce nie jest jeszcze _regułą_ w
postępowaniu z
ofiarami przemocy seksualnej. W krajach, gdzie poziom opieki i swiadomosci
psychologicznej jest
nieco wyższy -od momentu zgłoszenia sie ofiary na policje do specjalnych programów
terapeutycznych z ofiarą współpracują ludzie przeszkoleni własnie w kontaktach z
ofiarami
przemocy seksualnej. W Polsce znaczna częsć kobiet zgwałconych nie zgłasza nawet
przestępstwa
na policję, nie korzysta też potem z terapii. Kuleje tez oswiata. Nie funkcjonuja w
zasadzie
programy edukacji seksualnej (obejmującej również zapoznawanie z problematyką
przemocy
seksualnej, treningu zachowań na wypadek gwałtu itp.) Oglądałem ostatnio film (video)
-
przeznaczony dla amerykańskich nastolatków, w którym _otwarcie_ zapoznaje się
dzieciaki z tymi
zagadnieniami (rozwinięty był n.p. temat gwałtu na randce i wymuszania "dowodu
miłocsci".
Swietnie nakręcony, kompetentny materiał, biorą w nim udział młodzi ludzie,
wypowiadają się
również dziewczyny, które doswiadczyły gwałtu - bardzo przekonujący film edukacyjny.
(chyba
jest dostępny w bibliotece SWPS w Pałacu Kultury).

Pozdrawiam :)))
Grzegorz Dziewulski

1. Data: 2000-05-23 18:11:59

Temat: Odp: gwalt
Od: "layman" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie można liczyć na to,że inny chłopak zmieni nagle jaj uraz.
Nie nagle , ale taki uraz żadnym sposobem ( tak mi się wydaje ) nie zniknie
tak nagle , a odpowiedni facet mógłby w takim przypadku dużo pomóc .
> Czas leczy rany, i nie jest to frazes. Z pewnością.
Czas leczy rany tylko wówczas kiedy dana osoba w jakis sposób współpracuje z
tym czasem i wydaje mi się że nie koniecznie przy pomcy psychologa chociaz
pod jego czujnym okiem byłoby najlepiej .
Kinga

1. Data: 2000-05-23 18:58:21

Od: d...@n...spam (Sławomir Molenda) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 May 2000 16:31:29 +0200 Wiktor Nizio
napisał(a) na grupę pl.sci.psychologia:

: DrYazzgod napisał:
:
: [ciach]
: >> Czy czas zatrze rany?
: >
: >Nie!

: Nie wyobrazam sobie, zebym mogl jakos powaznie przezyc to,
: gdyby ktos mnie zgwalcil, dlatego nie rozumiem, dlaczego kobiety czuja sie
: po tym tak podle...

Bez urazy, ale zdecydowanie brakuje Ci wyobraźni. Niektórzy w więzieniach
z tego powodu popełniają samobójstwa, a ty NIE wiesz dlaczego zgwałceni
ludzie czują się podle?

O tempora...
--
Migme tse we te chin chen re zig, dri me khyen pe wang po jam pe yang
Gang chen ke pe tsug khyen Tsong Khapa Lozang drape shab la sol wa deb

1. Data: 2000-05-23 19:42:36

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Wiktor Nizio wrote in message <3...@n...vogel.pl>...

>DrYazzgod napisał:
>
>[ciach]

>[ciach]
>
>Kiedys juz zadalem takie pytanie na psychologii... Ty jestes tak pewien
>tego, co napisales, wiec moze mi odpowiesz... Dlaczego gwalt zostawia tak
>powazne slady? Nie wyobrazam sobie, zebym mogl jakos powaznie przezyc to,
>gdyby ktos mnie zgwalcil, dlatego nie rozumiem, dlaczego kobiety czuja sie
>po tym tak podle...

Bo jest wielka roznica miedzy mentalnoscia kobiety i mezczyzny.
Gwalczyciele skladaja sie z mezczyzn. Czy mozna powiedziec, ze w kazdym z
nas - w wiekszym lub mniejszym stopniu - tkwi gwalczyciel tylko, ze nornalny
mezczyzna potrafi ten poped w sobie tlumic?

Slyszalem o wypadku, gdzie kilka kobiet zgwalcilo mezczyzne (!).
Bywa tez, ze zgwalcona kobieta zakocha sie w swoim gwalcicielu (?).

jakub

1. Data: 2000-05-23 21:34:47

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Wiktor Nizio" <m...@p...pl> writes:

> [...]
> gdyby ktos mnie zgwalcil, dlatego nie rozumiem, dlaczego kobiety czuja sie

Z calym szacunkiem... ale kobiety roznia sie od mezczyzn i budowa
fizyczna i konstrukcja psychiczna.
Wyobrazajac sobie wiec ze ktos ciebie gwalci - nie zyskusjesz zadnego
wgladu w to, jak czuje sie kobieta i dlaczego to dla niej takie
bolesne i rujnujace psychicznie.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-05-25 06:45:56

Od: "czesia" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiktor Nizio napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

> [...]
>gdyby ktos mnie zgwalcil, dlatego nie rozumiem, dlaczego kobiety czuja sie

cz.

1. Data: 2000-05-25 19:39:28

Od: "Pajonk Hfat" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pieter" <p...@p...fm> wrote in message

> Użytkownik amc <a...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:39263c54$...@n...astercity.net...
>
> Jeśli się kochają, to sex nie powinien grać aż tak dużej roli, czyż
nie?

Teoretyzujesz, prawda?
PAjonk

1. Data: 2000-05-25 19:39:29

Od: "Pajonk Hfat" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W opisanej przez Ciebie sytuacji przede wszystkim powinien zająć się

> dziewczyną porządny psycholog. Ale nie bez znaczenia jest też postawa
> chłopaka.
Dokładnie tak. Wiem z doświadczenia, że nie należy sie poddawać. Bo będzie
taki moment że bedziesz myślał ze to wszystko nie ma sensu, ze juz sie nigdy
to nie zmieni, a to jest własnie ten moment gdy jestes krok przed.

> p.s.
> dlatego uważam, że gwałcicieli powinno się kastrować.

Tylko?
Pajonk

1. Data: 2000-05-25 19:39:29

Temat: Re: Odp: gwalt
Od: "Pajonk Hfat" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

<n...@p...ninka.net> wrote in message
> [...]
Tych

> Wtret formalny - kastrat (tj. innymi slowy eunuch) nie moze miec
> wzwodu, bo jemu usuwaja (z definicji) nie tylko jadra ale tez penisa.

To zależy gdzie ciąć. ;0)
PAjonk

1. Data: 2000-05-25 19:39:31

Od: "Pajonk Hfat" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie.
> Predzej czy pozniej przyniesie negatywne efekty.
> jesli jedna ze stron (albo obie) w tej mierze beda ciagle
> niezaspokojone to zwiazek sie rozpadnie po paru latach albo znajda
> sobie oni kochankow...

Nina jak ja cie lubie za zdrowe podejscie :-)
Pajonk

Re: Narkotyki
Re: Narkotyki
help- przypis, czy tak powinien wyglądac?
help-czy tak powinien wyglądac przypis?