halas - jak zmierzyc?

1. Data: 2005-05-14 12:16:50

Temat: halas - jak zmierzyc?
Od: "met" <m...@s...eu.wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moze szanowni grupowicze wiedza, czy w handlu dostepne sa aparaty (najlepiej
tanie) do pomiaru
glosnosci otoczenia? Znane sa zalecenia dotyczace maksymalnego czasu
przebywania w pomieszczeniach
o okreslonym natezeniu dzwieku. Jednak one mi nic nie mowia, bo liczby w
stylu 80 dB albo 115 dB nie
mam z czym porownac, gdy nie mam uzadzenia do pomiaru...

Jestem studentem i czasem siedze dlugo w glosnych knajpach, gdzie trzeba do
siebie krzyczec, zeby
sie zrozumiec. Dodatkowo chodze na imprezy rockowe... Czasem boli mnie po
tym troche narzad
sluchu. I chce po prostu wiedziec kiedy mam powiedziec "wychodze stad, bo tu
jest za glosno"...

Pozdrawiam
Met

2. Data: 2005-05-14 13:10:29

Temat: Re: halas - jak zmierzyc?
Od: "Seki Hope Tristan" <s...@U...TO.amigo.pop.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(najlepiej
> tanie) do pomiaru
> glosnosci otoczenia? Znane sa zalecenia dotyczace maksymalnego czasu

Sa takie urzadzania. Jest to sonometr. Sa to jednak dosc drogie aparaty i
dla Twoich zastosowan moga byc nieoplacalne.

Seki | Hope | Tristan

3. Data: 2005-05-14 15:19:37

Od: "tomeki" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stylu 80 dB albo 115 dB nie
> mam z czym porownac, gdy nie mam uzadzenia do pomiaru...

Bola Cie uszy? A byles u laryngologa?

A co do pomiaru halasu to nie masz dostepu do sprzetu muzycznego, ktory by
wyswietlal glosnosc w decybelach? Mozesz sam zostac aparatem do pomiaru. Tylko
troche posluchac i na podstawie tego odnosic sie przy badaniu halasu w knajpach ..

4. Data: 2005-05-15 13:57:42

Od: "Mariusz Wawa" <p...@n...pl_usunto> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stylu 80 dB albo 115 dB nie
> mam z czym porownac, gdy nie mam uzadzenia do pomiaru...

A moze telefon komorkowy? Nokia 6250 potrafi mierzyc poziom dzwieku.

http://www.nokia.com.pl/nokia/telefony/modele/6250/f
unkcje/

5. Data: 2005-05-15 21:30:17

Od: "met" <m...@s...eu.wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wawa" <p...@n...pl_usunto> napisał w
wiadomości news:4287555d@news.home.net.pl...

> A moze telefon komorkowy? Nokia 6250 potrafi mierzyc poziom dzwieku.
>
> http://www.nokia.com.pl/nokia/telefony/modele/6250/f
unkcje/
Tez o tym slyszalem, ale obawiam sie, ze mimo porecznosci tego uzadzenia,
pomiary moga byc
wybitnie niedokladne. Krotko mowiac: mysle ze to zwykly gadzet w i nie mozna
mu ufac.

No chyba, ze ktos juz z tego korzystal (bo ja tylko snuje przypuszczenia) i
wie jak to dziala...?

Pozdrawiam
Met

6. Data: 2005-05-16 19:37:01

Od: "Mariusz Wawa" <p...@n...pl_usunto> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna mu ufac.
>
> No chyba, ze ktos juz z tego korzystal (bo ja tylko snuje przypuszczenia)

na pl.misc.telefonia.gsm ktos pisal, ze Holowczyc uzywal tej komorki do
pomiaru halasu swojego samochodu rajdowego... a zespoly rajdowe chyba maja
cos lepszego do pomiaru, wiec jezeli tego uzywal mimo to, mozna sadzic, ze
jakosc pomiaru nie jest zla. Chociaz jak pewnie czytales na stronie nokia,
producent zastrzega ze to tylko gadzet.

spermogram
Jak usunac z ciala plamy po jodynie
wyniki...
Czy jest szansa na jakieś odszkodowanie?
Antykoncepcja a genetyczne obciazenie