halogen oven - opinie

11. Data: 2010-09-16 13:25:40

Temat: Re: halogen oven - opinie
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Sep 2010 12:27:42 +0200, clint100 napisał(a):

> Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> :)

Dla nieznających tematu pozostaje tylko głodny uśmieszek. Współczuję :-)

12. Data: 2010-09-16 13:26:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Sep 2010 12:32:40 +0200, Kostek Wycirowski napisał(a):

> "E." <e...@o...pl>

> No Ikselka stwierdziła to empirycznie. Jets duża różnica w byciu wychędożoną
> przez Panslavistę, a używaniem vibratora. Niby efekt ten sam, ale jednak...
>
> :)

Ty zawsze głodny pozostaniesz i niewychędożony, to co ci tam, wszystko
jedno.

13. Data: 2010-09-16 14:13:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Sep 2010 15:24:56 +0200, Ikselka napisał(a):

> Od zawsze. Liczy się sposób, temperatura i tempo ogrzewania oraz sposób
> rozchodzenia się ciepła wokół garnka i w nim samym - na kuchni kaflowej (w
> odróżnieniu od gazowej itp) garnek jest ogrzewany nie tylko od spodu, ale i
> i boków od rozgrzanej płyty, cały czas stoi w chmurze ciepła. Potrawa wolno
> i niemal w całej objętości się równo nagrzewa, w tych warunkach smaki i
> esencje przechodzą do roztworu lepiej, bo mają na to dość czasu. Co Ci tam
> będę tłumaczyć, i tak nie zrozumiesz, póki nie spróbujesz.

...i póki nie pojmiesz, że nijak się ma smak herbaty parzonej jako nagle
zalany wrzątkiem susz do herbaty parzonej w czajniczku, spokojnie
naciągającej w stałej temperaturze i w chmurze ciepła wokół ścianek na
ciepłej płycie takiej kuchni :-)

14. Data: 2010-09-16 15:37:50

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma rację.

15. Data: 2010-09-16 21:46:23

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-16 15:24, Ikselka pisze:
> [...]
> esencje przechodzą do roztworu lepiej, bo mają na to dość czasu. Co Ci tam
> będę tłumaczyć, i tak nie zrozumiesz, póki nie spróbujesz.

I właśnie z tego powodu w sprzedaży dostępne są garnki za 40 zł. oraz często takie za
20 krotnie
wyższą kwotę. Dobry garnek nagrzewa się w miarę równomiernie z każdej strony, a
najtańszy tylko od spodu

Dziś podgrzewałem zupę w najtańszym garnku emaliowanym (de facto ścianki cienkie jak
papier) i choć
zupa była gorąca to boki garnka (tam dokąd nie sięgała zupa) były tylko delikatnie
ciepłe.

Mam też drugi garnek (około 2,5l), nie wiem jakiej marki, ale bardzo porządnie
wykonany (przeżył już
kilka innych) i waży więcej niż komplet tanich garnków emaliowanych. Po kilkunastu
sekundach stania
na palniku (płyta grzewcza) nie da się go chwycić gołymi rękoma

16. Data: 2010-09-16 23:13:49

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tanich garnków emaliowanych. Po kilkunastu sekundach stania na palniku
> (płyta grzewcza) nie da się go chwycić gołymi rękoma

Dla zupy to akurat jest wada, a nie zaleta.
Woda szybko rozprowadzi ciepło w całej objętości. Grube ścianki lub łatwo
przewodzace ciepło mają znaczenie (bo nie przypalają tak łatwo) tylko w
przypadku gęstych potraw, które zwykle robi się w patelni lub brytfannie,
rzadko w garnku.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

17. Data: 2010-09-17 03:52:19

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
> łatwo przewodzace ciepło mają znaczenie (bo nie przypalają tak łatwo)
> tylko w przypadku gęstych potraw, które zwykle robi się w patelni lub

Ból, ból, ból...

18. Data: 2010-09-17 12:54:00

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka expressed precisely :

> Od zawsze. Liczy się sposób, temperatura i tempo ogrzewania oraz sposób
> rozchodzenia się ciepła wokół garnka i w nim samym
Tu się zgadzam
> - na kuchni kaflowej (w odróżnieniu od gazowej itp) garnek jest ogrzewany nie
> tylko od spodu, ale i i boków od rozgrzanej płyty, cały czas stoi w chmurze
> ciepła.
A tu juz niekoniecznie, bo ogrzane gazem powietrze także rozchodzi się
"bokami" wokół garnka i tez masz "chmure"

> Potrawa wolno i niemal w całej objętości się równo nagrzewa, w tych warunkach
> smaki i esencje przechodzą do roztworu lepiej, bo mają na to dość czasu.
Jakoś nie przekonany jestem do tego - przecież temperaturę osiąga się w
kilkanaście minut, a potem wielokrotnie dłużej się dusi czy gotuje.
Jak na mój rozum, to większe znaczenie ma zapach dymu, którego uniknąc
nie sposób i pewnie on (w niewielkim stopniu) wzbogaca smak/zapach
potrawy.
Pozdrowienia
Witek

19. Data: 2010-09-17 16:01:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Sep 2010 23:46:23 +0200, vcore napisał(a):

> [...]
za 20 krotnie
> wyższą kwotę. Dobry garnek nagrzewa się w miarę równomiernie z każdej strony, a

No popatrz, a taka moda dziś na garnki z grubym, wielowarstwowym,
kumulującym ciepło dnem, na grubość ścianek nikt uwagi nie zwraca. Jeśli
szukać jakiegoś przybliżenia (co do efektu) - należałoby gotować na gazie,
prądzie w garnkach grubościennych, nie takich z grubym dnem tylko. Wtedy
można jakoś porównać (ale tylko porównać) uzyskany efekt do gotowania na
fajerkach.

> [...]
sekundach stania
> na palniku (płyta grzewcza) nie da się go chwycić gołymi rękoma

Czyli według dzisiejszych powszechnie uznawanych przez większość kryteriów
przydatności w nowoczesnej kuchni - jest do d...y ;-)

20. Data: 2010-09-17 16:06:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Sep 2010 14:54:00 +0200, witek J napisał(a):

> Ikselka expressed precisely :

> Tu się zgadzam
> A tu juz niekoniecznie, bo ogrzane gazem powietrze także rozchodzi się
> "bokami" wokół garnka i tez masz "chmure"

No nie: zasady gotowania na płytach elektrycznych oraz gazie czy indukcji
głoszą, że wielkość źródła ciepła ma być dokładnie dopasowana do wielkości
dna naczynia. Gdzie zatem owa "chmura"? - nie ma mowy.

> Jakoś nie przekonany jestem do tego - przecież temperaturę osiąga się w
> kilkanaście minut,

Na fajerkach - sporo wolniej. I o to właśnie chodzi. W nowoczesnej
technologii gotowania WCALE o to nie chodzi, tylko o czas przygotowania
posiłku. Ludzie wracając z pracy mają mieć możność szybkiego zagotowania.
Gdzieś tu ginie jednak ten pełny smak. Ludzie go już n ie znają, jak smaku
prawziwej szynki czy kiełbasy domowej. Trudno im się zatem nawet dziwić,
że... się dziwią :-)

> [...]
> Jak na mój rozum, to większe znaczenie ma zapach dymu, którego uniknąc
> nie sposób i pewnie on (w niewielkim stopniu) wzbogaca smak/zapach

Zapach dymu?? - niczego takiego nie ma prawa być w potrawach :-)

> Pozdrowienia
> Witek

Pzdr.
XL

made in neapol - kuchnia.tv sroda 22
Jaki robot do ziemniaków i warzyw?
Re: Niedobre kotlety mielone jak je wykorzystac do obiadu?
Re: grzyby gdzieś ruszyły?
GMO - trucia ciąg dalszy.