haloperidol

1. Data: 2006-04-30 16:41:17

Temat: haloperidol
Od: "netcafe" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

chciałam poznać Waszą opinię na temat leku haloperidol. skutki
uboczne. słyszałam że jest to lek bardzo kontrowersyjny, czy to
prawda? pozdrawiam, netcafe

2. Data: 2006-05-01 02:16:17

Temat: Re: haloperidol
Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> słyszałam że jest to lek bardzo kontrowersyjny, czy to
> prawda?

Tak, to prawda.

3. Data: 2006-05-02 16:58:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 May 2006 04:16:17 +0200, Limcha wrote:

> Tak, to prawda.

Nie, to nie jest prawda. Haloperidol nie jest lekiem kontrowersyjnym.

Prawdą jest natomiast to, ze ma działania niepożądane.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2006-05-05 20:09:23

Od: "Ola" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> chciałam poznać Waszą opinię na temat leku haloperidol. skutki
> uboczne. słyszałam że jest to lek bardzo kontrowersyjny, czy to
> prawda? pozdrawiam, netcafe

lek jest... hmmm... przede wszystkim skuteczny.
dlatego stosowany jest w stanach nagłych, kiedy zachodzi ewidentna potrzeba
wyhamowania i uspokojenia nadmiernie pobudzonego pacjenta.
(określenie "farmakologiczny kaftan bezpieczeństwa" działa na wyobraźnię ;))
bardzo silnie uspokaja, działa na tzw objawy wytwórcze (typu omamów).
majednak bardzo niekorzystny wpływ na serce, silne działania pozapiramidowe
(objawy podobne do choroby parkinsona) jest silnie depresjogenny.
i nie powinien być stosowany w leczeniu przewlekłym. o czym niestety (miałam
okazję się przekonać - słyszałam osobiście o dwóch takich przypadkach) nie
wszyscy lekarze o tym pamiętają. :(

pozdrawiam,
Ola

dieta bezglutenowa - pytanie