help!!!!! co z sosnami?

1. Data: 2002-10-22 09:46:00

Temat: help!!!!! co z sosnami?
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje siewki sosen zaczynają konać. Igły mają miedziany kolor, jakiś taki
matowy, wygląda to jak przemarznięcie, z białymi plamami na igłach. Pączki
wirzchołkowe są minimalne. Zaczyna to obejmować coraz większą liczbę
egzemplarzy.
Czy ktoś może to zdjagnozować?

Edyta (zrozpaczona)

2. Data: 2002-10-22 20:43:45

Temat: Re: help!!!!! co z sosnami?
Od: "WojtekP" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Edyto,
Jestes, jak widze wolajaca na puszczy, ktora to puszcza w dodatku ma plamy
biale i miedziane igly.
Nie jestem wybitnym diagnosta, ale moga to byc przedziorki. Lato im
sprzyjalo, one przez wysysanie sokow powoduja brunatnienie igiel. Da sie je
zobaczyc przez lupe.
Moze po prostu spryskaj karate. To sosenkom nie zaszkodzi a zatruje ew.
owady.
Dodatkowo slyszalem o potrzebie spryskania teraz - pozna jesienia iglakow
miedzianem, co ma uodpornic je przeciw wirusom na nastepny sezon. Spryskam -
jak to im ma pomoc.
Wojtek pa
PS
Jesli mieszkasz w miescie z Akademia Rolnicza, to urwij galazke i lec do
nich . Na pewno pomoga.!

3. Data: 2002-10-23 09:35:23

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy siewka jest już zdrewniała? Jeśli nie, to może być zgorzel (choć ten
biały nalot do niczego mi nie pasuje). Może też to być zgnilizna siewek albo
fytoftora. Trudno całkowicie zdjagnozować. Opryskaj mieszanką Kaptan, Rovlar
Flo i Bravo i Miedzian. Niby, że pomaga na wszystkie te choroby a dodatkowo
i zapobiega innym. Jednak z tego co wyczytałem to porażone sadzonki nie mają
szans, chyba, że to jakiś zwykły grzybek. Trzeba sprawdzić też korzenie w
jakim są stanie. Jeśli przegniłe, to sytuacja jest nie do opanowania. Jeśłi
zdrowe, to kto wie. Jeśli masz w gruncie albo w kuwecie te siewki, to ze
sprawdzaniem korzenia uważaj, żeby nie okazało się, że to Ty jesteś
przyczyną śmierci roślin. Polecam też Ochronę drzew i krzwewów iglastych
Plantpressu. Kupisz wysyłkowo na http://www.plantpress.pl/

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

> [...]
> matowy, wygląda to jak przemarznięcie, z białymi plamami na igłach. Pączki
> wirzchołkowe są minimalne. Zaczyna to obejmować coraz większą liczbę

potrzebujesz kory sosnowej, podłoża torfu - SPRAWDZ
Irga jak sadzić?
Piotr Adwentowski - ad.: poszukuje krzewow dzikiej rozy
tuje brązowieją
Iglaki - czy jeszcze mozna sadzic?