higiena, a nasze zdrowie

1. Data: 2006-02-24 16:26:40

Temat: higiena, a nasze zdrowie
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mnie ten artykul zszokowal!

***
Po wyjściu z toalety zaledwie co czwarty Polak i co czwarta Polka myje ręce
mydłem i wodą. Co trzeci Polak myje zęby raz w tygodniu! Jedna trzecia z
nas nie stosuje dezodorantów, a jedynie 7 proc. uważa, że w upał warto wziąć
prysznic!
***
Nie myją rąk kucharze ani pielęgniarki. Konsekwencje? Co roku około 400 tys.
pacjentów trafiających do polskich szpitali ulega różnym zakażeniom. Aż 10
tys. z nich umiera. Szacuje się, że ponad 90 proc. szpitalnych zakażeń to
skutek złej higieny!
***
Zadziwia też słabe przywiązanie do własnych szczoteczek, a niektórzy panowie
nie widzą niczego złego w skorzystaniu z cudzej. - Kiedyś, po całodziennej
podróży pociągiem umyłem zęby w dworcowej toalecie. Zapomniałem zabrać
szczoteczki z umywalki. Kiedy po paru minutach wróciłem, zobaczyłem
mężczyznę, który trzymał ją w ustach. Kiedy zwróciłem uwagę, że to moja
szczoteczka, nawet się nie speszył, tylko odpowiedział: "Myślałem, że to
dworcowa" - opowiada jeden z naszych rozmówców.
***
trzy czwarte Polaków nie opuszcza pokrywy sedesu po jego użyciu. Nie jest to
problem tylko estetyczny. Otóż flora kałowa i inne bakterie rozpryskiwane z
wodą z toalety osiadają na przedmiotach w łazience, np. szczoteczce do
zębów, ręczniku, mydle. Przy otwartej pokrywie liczba bakterii na mydle i
ręczniku była dwukrotnie wyższa niż wtedy, gdy klapę opuszczano każdorazowo
przed spuszczeniem wody, na ścianach bakterii było trzy razy więcej, a na
desce klozetowej - aż sześć. Nieopuszczanie klapy powoduje zwiększenie
wilgotności powietrza, co sprzyja rozwojowi bakterii.

***
63 proc. Polaków i 28 proc. Polek nie myje rąk nawet po wyjściu z toalety
publicznej! Ankieterzy - przebrani za babcie klozetowe - zauważyli, że
zaledwie co czwarty pan mył ręce prawidłowo, tj. mydłem i wodą, co 10.
spłukiwał je tylko wodą. Jeśli chodzi o panie, to "tylko" jedna trzecia nie
zbliżyła się do umywalki, 13 proc. kobiet opłukiwało dłonie, a 59 proc. myło
je mydłem i wodą. Puentą powinien być wynik akcji przeprowadzonej w jednym
ze stołecznych pubów. Otóż, na wystawionych w barze orzeszkach znaleziono aż
pięć rodzajów męskiego moczu!

http://wiadomosci.onet.pl/1314447,2677,2,kioskart.ht
ml

2. Data: 2006-02-24 16:42:40

Temat: Re: higiena, a nasze zdrowie
Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> mnie ten artykul zszokowal!

Bleeeeee... To faktycznie przykre :-(

D.

3. Data: 2006-02-24 17:46:35

Od: "Marek" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczoteczka, nawet się nie speszył, tylko odpowiedział: "Myślałem, że to
> dworcowa" - opowiada jeden z naszych rozmówców.

LOL

4. Data: 2006-02-24 18:11:04

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Feb 2006 17:26:40 +0100, siliana napisał(a):

> [...]
> tys. z nich umiera. Szacuje się, że ponad 90 proc. szpitalnych zakażeń to

Mnie wkurzają idioci, którzy próbują się ze mną witać poprzez podawanie
ręki gdy spożywam posiłek.

> 63 proc. Polaków i 28 proc. Polek nie myje rąk nawet po wyjściu z toalety
> publicznej! Ankieterzy - przebrani za babcie klozetowe - zauważyli, że
> zaledwie co czwarty pan mył ręce prawidłowo, tj. mydłem i wodą,

Nie widzę sensu w myciu rąk mydłem po wyjściu z toalety, no chyba, że ktoś
się mocno ubabrze. Na ciele zawsze znajduje się wiele drobnoustrojów i ich
zmywanie nie jest potrzebne, a wręcz szkodliwe bo to ułatwia dostęp innym,
znacznie gorszym mikroorganizmom, m.in. grzybom.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

5. Data: 2006-02-24 20:39:27

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

<news:43ff30c4$0$1466$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał(a):

> mnie ten artykul zszokowal!

Widzę, że po wszystkich grupach z tym latasz.
Chcesz o tym porozmawiać? Masz kłopoty z higieną? Jesteś chorowita, to wiem.

--
Kaja

6. Data: 2006-02-24 21:06:12

Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> mnie ten artykul zszokowal!

Mnie nie specjalnie.

Sądząc po aromatach, jakie wydzielają niektórzy moi współplemieńcy,
podejrzewałam to od dawna...

pozdr

Monika

7. Data: 2006-02-24 22:31:13

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> Widzę, że po wszystkich grupach z tym latasz.
> Chcesz o tym porozmawiać? Masz kłopoty z higieną? Jesteś chorowita, to
> wiem.

ROFTL. przykro mi, ale nie nie jestem chorowita, mam nadzieje, ze sie nie
potniejsz z tego powodu.

8. Data: 2006-02-25 05:02:28

Od: janusz <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:

> [...]
> ze stołecznych pubów. Otóż, na wystawionych w barze orzeszkach znaleziono aż

Mnie tez to zaszokowalo. Co za kretynski artykol. Czeste mycie powoduje
wysuszenie skory. Sucha skura peka i zarazki dopiero maja raj. Ja pracuje w
kuchni i rece ciagle mam mokre. Kazde dodatkowe mycia to dodatkowa szkoda dla
mojej skury. Jeszcze z powodu nie mycia ronk nikogo z moich kliijentow nie
zarazilem bo temperatura zniszczy kazde zarazek. Co zreszta za roznica czy mylem
rence czy nie. Jak nie lubie klijenta to napluje albo nawet wysmarkam sie do
jego jedzenia to co jemu za ruznica czy ja mylem rence cy nie. Najlepiej mnie
sie smiac chcialo jak kolega kelner jednemu towarzystwu kiciorkiem zupy mieszal
i jakos zyja.

9. Data: 2006-02-26 21:47:33

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> mnie ten artykul zszokowal!
>
> *** <cut>

why, oh why?
nie tak dawno temu na tej grupie rzucilem haslo: higiena, higiena i
jeszcze raz higiena...
o malo mnie nie spalono na grupowym stosie.
bikersi przecierz osikaja lapy, inni zastosuja sie do zalecen fundacji:
"nasze brudne zdrowie", jeszcze inni za kwasniewskim beda optymalnie
dbali o brudne pazury.
bleee. chyba sie stad wypisze :-(

--
pozdro