higiena zmywarki i plyty gazowej

1. Data: 2006-09-03 10:09:55

Temat: higiena zmywarki i plyty gazowej
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

chciałbym zapytać o dwie sprawy jak w temacie.
Zmywarka... tutaj dwie kwestie. Mam wrażenie, że zaczęła gorzej
domywać na dolnym koszu - jeżeli coś gotowałem w garnku, pozostaje na
poziomie ówczesnej wody typowa obwódka brudu - wydaje mi się, że
wcześniej tego nie było i domywała ładnie. Czy należałoby zastosować
jakiś odkamieniacz czy inny środek czyszczący? I pytanie - jaki?
Są dość drogie (kilkanaście pln) i z tego co zrozumiałem - jednorazowe,
tak więc nie chciałbym wyrzucać pieniędzy na coś nieskutecznego.

Co do zmywarki jeszcze - ostatnio przy wkładaniu naczyń czuć dość mocno
nieprzyjemną woń (no śmierdzi po prostu :-) także wydaje mi się, że tego
wcześniej nie było.. moja lepsza połowa twierdzi, że to przez resztki
jedzenia.. ok, ale IMHO od niedawna tak jedzie z wnętrza (od razu po
wymyciu jest raczej niewielki typowozmywarkowy fetorek :-)

I jeszcze płyta gazowa.. stalowa, electrolux. Użytkujemy od roku, ale
ostatnio mamy problem z domyciem, z rozpuszczeniem tłuszczu. Albo
zostają ślady, albo przy większym tarciu - rysy. Czym się do tego zabrać
aby nie uszkadzać powierzchni płyty, a aby po prostu była czysta a nie
ciągle klejąca i brudna?

Z góry dzięki za sugestie i rady..

Sierp

2. Data: 2006-09-03 10:52:14

Temat: Re: higiena zmywarki i plyty gazowej
Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Są dość drogie (kilkanaście pln) i z tego co zrozumiałem - jednorazowe,
> tak więc nie chciałbym wyrzucać pieniędzy na coś nieskutecznego.
[cut]

A filtr czyścisz regularnie?

3. Data: 2006-09-03 11:10:02

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic napisał(a):
> [cut]
>
> A filtr czyścisz regularnie?

tak, generalnie robilem to co w instrukcji napisano
ramiona byly czyste, wszystkie duperele jak sol i nablyszczacz w dobrych
ilosciach, filtr prawie zawsze czysty (nigdy nic wiekszego nie ma,
czasem na mikrofiltrze znajduje sie troche kamienia, ale latwo sie go
myje
i tyle..

Sierp

4. Data: 2006-09-04 08:35:12

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze płyta gazowa.. stalowa,
> ostatnio mamy problem z domyciem, z rozpuszczeniem tłuszczu. Czym się do
tego zabrać
> aby nie uszkadzać powierzchni płyty, a aby po prostu była czysta a nie
> ciągle klejąca i brudna?

u mnie dobrze się sprawdza płyn cillit bang.

5. Data: 2006-09-06 07:20:19

Od: "JA" <b...@a...eta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
polecam żel TYTAN. Jest rewelacyjny. Czyści bez szorowania, tylko koniecznie
trzeba założyć rękawiczki. Kiedyś kupiłam go w markecie, ale ostatnio już go
nie było. Na szczęście znalazłam w małym sklepiku na bazarze blisko domu.

Joanna Augustynowicz

AGENCJA R&R
602 29-01-01

Klimatyzator BENTLEY