hormon wzrostu

1. Data: 2002-06-11 06:18:08

Temat: hormon wzrostu
Od: "Sebol" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy mowi ze bierze hormon wzrostu. Twierdzi ze kupuje go na internecie -
pomijajac fakt czy faktycznie ma to co kupuje (a jak wiadomo jest to
watpliwe). Bierze go bo gdzies tam wyczytal ze pobudza on przyrost masy
ciala i wzrost. Moje pytanie - czy powinien reagowac i jakos wybic mu to z
glowy. Czy nawet jezeli jest to hormon wzrostu to czy mu to nie zaszkodzi -
warto zauwazyc ma ponad 20 kilka lat i jakos nie wierze ze juz wiecej
urosnie nawet centymetr :D. Niestety niewiem co konkretnie bierze ani jak to
wyglada. Wiem tylko,ze optycznie nie urosl ;)

Jezeli to pytanie przewinelo sie juz na grupie to sorki ale przeglanalem
ostatnie 300 watkow tylko.

--
l...@s...pl

2. Data: 2002-06-12 14:06:09

Temat: Re: hormon wzrostu
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebol wrote:

> Znajomy mowi ze bierze hormon wzrostu.
> Czy nawet jezeli jest to hormon wzrostu to
> [...]

Od pewnego wieku tzw. kości długie nie mogą już urosnąć na długość pod wpływem
żadnych hormonów. Granica wieku nie jest ścisła, ale można to zbadać w rtg, a
jeśli klient przestał rosnąć już kilka lat temu, to nie ma szans na wznowienie
wzrostu.

Na temat bezpieczeństwa stosowania najkrócej powiem, że nie jest bezpieczne.
Nadmiar hormonu wzrostu powoduje akromegalię - sprawdź sobie objawy; chorzy z
akromegalią mają ok. 2x powyższone ryzyko śmierci z powodów
sercowo-naczyniowych, większe jest także ryzyko nowotworów.

Na marginesie bezpieczeństwa zażywania hormonów: nie wiesz czasem, co brała
Flo-Jo? Nie pamiętasz, kto to jest Flo-Jo?

Leszek

3. Data: 2002-06-27 08:28:22

Od: "Borys Zarzycki" <b...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebol <l...@s...pl> napisał(a):
> [...]
> urosnie nawet centymetr :D. Niestety niewiem co konkretnie bierze ani jak to
> wyglada. Wiem tylko,ze optycznie nie urosl ;)

Zdecydowanie należy wybić mu to z głowy!!!
Najlepiej za pomocą kija bejsbolowego ;-)))
Każde dziecko w Polsce, ktore jest chory (czyli posiada somatotropinaowa
niedoczynnosc przysadki, Zespol Turnera lub niskoroslosc w przebiegu
przewleklej niewydolnosci nerek) to dostaje za darmo hormon wzrostu. Leczenie
jest bezplatne! Dorosli, ktorzy nie wydzielaja hormonu wzrostu niestety musza
go sobie kupic - ale mowie tu o osobach chorych, a nie o pakerach z silowni
czy starszych panach. Hormon wzrostu jest lekiem i jako taki musi byc wpisany
do Rejestru Srodkow Farmaceutycznych. Posiada konkretne wskazania do
podawania. Ludzie, nie badzcie glupi i nie szprycujcie sie lekami kiedy to
nie jest konieczne. Zreszta nikt na swiecie nie zarejestrowal hormonu wzrostu
we wskazaniu somatopauza, czyli starzenie sie. Tym bardziej branie hormonu
wzrostu na przyrost masy miesniowej!!! Pamietajmy, ze hormon wzrostu to lek -
a jak kazdy lek posiada dzialania niepozadane i przeciwskazania.
Nie pozdrawiam pakerow.
Borys

Niezyt jamy ustnej
nowe zasady odplatnosci lekow