ile dzieci w grupie z języka obcego?

1. Data: 2005-09-16 07:54:28

Temat: ile dzieci w grupie z języka obcego?
Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zerówce dzieci miały angielski 5x w tygodniu po 30 minut. Chodziła prawie
cała grupa (ok. 20 osób). Lektorka była super i dzieci sporo się nauczyły.
Teraz w pierwszej klasie ta sama szkoła języka zaproponowała zajęcia 2 x w
tygodniu po 45 minut, ale w grupach co najmniej 12 osobowych (ale
właścicielka zaznaczyła, że z 20 dzieci- a tyle ma szansę się zebrać - też
nie zrobi dwóch grup). Wydaje mi się, ze przy tak dużej liczbie dzieci takie
zajęcia mają znikomy sens, natomiast rodzice, z którymi rozmawiałam uważają,
że wszystko jest ok i najważniejsze, że będzie ta sama lektorka.
Jakie są Wasze doświadczenia? Czy ja przesadzam?

Ewa

2. Data: 2005-09-16 16:11:53

Temat: Re: ile dzieci w grupie z języka obcego?
Od: "Olga" <ola@bla-bla_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> że wszystko jest ok i najważniejsze, że będzie ta sama lektorka.
> Jakie są Wasze doświadczenia? Czy ja przesadzam?

Czytałam gdzieś bardzo zaskakujące wyniki badań, z których wynikało, ze
wielkośc grupy ma nikły wpływ na wyniki nauczania a w dodatku....wyniki
dzieci z klas, gdzie było 30-40 osób były lepsze niz tych, które uczyły sie
w grupach 10-20 osób. Nie wiem, dlaczego tak jest i czy dotyczy to takze
języków obcych.
O.

[chwale sie] Pochwała
rada rodziców