ile muliny potrzeba do obrazka

1. Data: 2001-09-10 13:21:48

Temat: ile muliny potrzeba do obrazka
Od: "ewis" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak można policzyć po ilości krzyżyków, ile motków muliny danego koloru będę
potrzebowała do obrazka?
Często jest tak, że kupuję na oko i potem okazuje się, że zabrakło i już
nigdzie nie ma tego koloru. Czy jest jakaś ogólna zasada, że np.: jeden
motek wystarcza na ileś krzyżyków (haftując powiedzmy podwójną lub potrójną
nitką)?

Pozdrawiam,
Kasia

1. Data: 2001-09-10 14:43:00

Temat: Re: ile muliny potrzeba do obrazka
Od: "ulla" <u...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewis <e...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...home.net.pl...
> [...]
> nigdzie nie ma tego koloru. Czy jest jakaś ogólna zasada, że np.: jeden
> motek wystarcza na ileś krzyżyków (haftując powiedzmy podwójną lub

Nie ma chyba sprawdzonej metody, ja oceniam to na podstawie wzoru
przedstawionego na obrazku - którego koloru jest najwięcej. Wtedy kupuję
jeden motek więcej.
No i zależy, jakiej wielkości obrazek - im większy tym więcej potrzeba.
ula.

1. Data: 2001-09-11 06:56:40

Od: "Justyna Goworek" <j...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> będę

Mysle ze mozna to chociaz troche zmierzyc.
Mierzysz linijka, albo czyms dokladniejszym przekatna jednego kwadracika
materialu i liczysz mniej wiecej ilosc tych kwadratow w danym kolorze. Potem
to razy 4 (a moze 3,5) bo na drugiej stronie tez troche zostaje. Potem
liczysz jaka dluga masz nic w motku. Jesli haftujesz 3 nitkami to np. DMC
2x6 (o ile sie nie myle ze sa po 6m), jesli dwoma to 3x6 itd. I porownujesz.

Albo mozna obliczyc dl nici w motku j.w.; policzyc ile przecietnie Ci
wychodzi na 1 krzyzyk (przekatna kwadratu materialu x2 + dl boku x2) i
dzielisz jedno przez drugie. Wychodzi ile krzyzykow mozna z tego zrobic.

Nie bardzo wiem tylko jak oszacowac dlugosc na wypady, czyli poczatki i
konce nitek. Wszystko zalezy ile obszarow danego koloru i jakich duzych.

Pozdrawiam,
Justyna

,na drutach
mhm