ile proszku? (twarogowe ciasto pod jablka)

1. Data: 2005-11-03 17:18:22

Temat: ile proszku? (twarogowe ciasto pod jablka)
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam przed soba przepis z gazety - na jablecznik. Jak przetestuje i bedzie
ok to go zapodam, podobno rodem z Balkanow.
Tylko mam problem, bo w przepisie (z gazety jak najbardziej polskiej) jest
"1 mała torebka proszku do pieczenia". Drazni mnie cos takiego. Co to jest
mala torebka??

Reszta skladu na ciasto jest taka:

40 dag maki
2 zoltka
80 ml mleka
80 ml oleju
20 dag twarogu
3 Ł cukru, sól, skórka cytrynowa starta.

Może ktoś zna podobny przepis i napisałby ile daje proszku, bardzo bym
prosiła, bo przepis i zdjecie ciasta tak jakos mnie pociagaja, a mam fure
jablek do zuzycia :)

--
Sabina

2. Data: 2005-11-03 21:25:42

Temat: Re: ile proszku? (twarogowe ciasto pod jablka)
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Nov 2005 12:54:09 -0800, c...@t...pl napisał(a):

> Nie ma strachu. Producenci proszku do pieczenia podaja, na jaka
> ilosc maki przewidziana jest zawartosc opakowania.

Ale czy to nie zalezy jakie ciasto sie piecze, na ile mokre, na ile
kruche/tłuste?

--
Sabina

3. Data: 2005-11-04 00:58:47

Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3 Nov 2005 14:14:07 -0800, c...@t...pl napisał(a):

> Dotad stosowalam ta metode bez problemu przy róznych ciastach.

No dobra, chociaz jak patrze na rozne przepisy, to proporcjonalna zawartosc
proszku w mace jest rozna.

> Poza tym - z proszkiem to jest tak, ze lepiej go dac ciut za
> malo, niz ciut za duzo, bo smak sie tworzy tragiczny /trampek z
> jezyka/.

Sama nie wiem czy wole trampek z jezyka czy zakalec :)
Ja zwyczajowo wybieram jak najwieksze lyzeczki do mierzenia ilosci proszku
:)

Dzieki, jutro jak znajde czas bede testowac... chociaz to przeliczanie
proszku na odpowiednie czesci to nie jest moja ulubiona zabawa :)

--
Sabina

4. Data: 2005-11-04 09:12:00

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina Redlarska" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisała:
> Tylko mam problem, bo w przepisie (z gazety jak najbardziej polskiej) jest
> "1 mała torebka proszku do pieczenia". Drazni mnie cos takiego. Co to jest
> mala torebka??

Zapewne jest to typowa mala torebka proszku do pieczenia, ktory
wystarcza na pol kg maki :)
Ja dalabym 2 lyzeczki proszku na taka ilosc maki.

> [...]
>
> Może ktoś zna podobny przepis i napisałby ile daje proszku, bardzo bym
> prosiła, bo przepis i zdjecie ciasta tak jakos mnie pociagaja, a mam fure

To moze napisz jeszcze dalsza czesc przepisu na ten jablecznik.

Pozdrawiam
Lilla

5. Data: 2005-11-12 18:53:23

Temat: Przepis: Jabłecznik z migdałami rodem z Bałkanów (było: ile proszku? (twarogowe ciasto pod jablka))
Od: Sabina Redlarska <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Nov 2005 10:12:00 +0100, Lilla napisał(a):

> To moze napisz jeszcze dalsza czesc przepisu na ten jablecznik.

Przepraszam że to tyle trwało, ale chciałam najpierw przepis wypróbować, w
tych gazetach bywają błędy.

Co do pierwszej próby to się co do placka rozczarowałam, takie to jakieś
gniotowate było, jednak na drugi dzień zrobiło się z tego naprawdę dobre
ciasto - skruszało trochę i już mi smakowało. Choć i pierwszego dnia
znajoma chwaliła i brała dokładkę. Ta pierwsza gniotowatość może wynikła z
tego, że ciasto powinno być cienko rozwałkowane a mi się nie chciało i
wylepiłam nim blachę, wyszło dość grubo przez to.

Podsumowanie: bez bardzo wielkiej rewelacji, ale smaczne i będę powtarzać.
Acha, wyrosło jak należy :)

Przepis:

70 dag kwaśnych jabłek
2 Ł soku z cytryny (nie ma tego dalej w przepisie - nie dawałam, może to do
skropienia jabłek?)
2 żółtka
80 ml mleka
80 ml oleju
20 dag twarogu
3 Ł cukru (jak ktoś lubi naprawdę słodkie ciasta, radzę dać więcej)
2 ł skórki cytrynowej
40 dag mąki
1 mała torebka proszku do pieczenia (dałam taką na 500g - ok 3ł)
3 Ł konfitury morelowej (dałam więcej i nie konfitury tylko raczej...
marmolady czy dżemu, w każdym razie własnej roboty i z cukrem, konfitura to
chyba bez cukru czego sobie w wypadku moreli nie wyobrażam - są strasznie
kwaśne jak się rozgotują)
3 Ł płatków migdałowych

Jabłka obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć gniazda nasienne, a następnie
pokroić w cienkie plasterki. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Przesiać do miseczki. Dodać żółtka, mleko, olej, twaróg, szczyptę soli,
cukier i skórkę cytrynową.
Szybko zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na 30 minut. Schłodzone ciasto
rozwałkować na cienki placek. Przełożyć na wyłożoną pergaminem blachę.
Posypać plasterkami jabłek, posmarować rozgrzaną konfiturą (ja nie
rozgrzewałam) i posypać płatkami migdałowymi. Ciasto wstawić do piekarnika
nagrzanego do temperatury 175 stopni C. Piec ok. 35 minut.

Źródło: TeleŚwiat

--
Pozdr. Sabina

6. Data: 2005-11-14 09:51:49

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina Redlarska" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisała:
[...]
> Podsumowanie: bez bardzo wielkiej rewelacji, ale smaczne i będę powtarzać.
> Acha, wyrosło jak należy :)

Dzieki wiec za wyprobowany przepis :)
Moze tez sie skusze na cos nowego.

Pozdrawiam
Lilla

[allegro] Kubek do przyżądzania cappuccino
zupa meksykanska
ciasto -izaura?
Pańska skórka
suszona kielbasa