implanty zębów

21. Data: 2005-12-17 16:43:11

Temat: Re: implanty zębów
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 17 Dec 2005 09:49:00 -0600, *Iwon(k)a* <news:do1c16$9lf$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> to dbaj o zeby- te swoje.

Toteż dbam - jak tylko mogę.
W lecie musiałam wyrwać siódemkę dolną, bo mi dentystka, czy dentysta
zostawił/a w kanale ułamane narzędzie dentystyczne, piknie zaplombował/a, a
po latach to dało znać. Wbijało się już głęboko i trzeba było wyrwać (razem
z piękną porcelanową koronką). Po wyrwaniu leczyłam ( już w przychodni)
suchy zębodół, strasznie cierpiałam. Potem okazało się, że ja mam zostawiony
jakiś trzeci-boczny korzeń. Wyłaziło kawałek, ale w obawie o swoje zdrowie w
tamtym czasie nie mogłam iść na cięcie na chirurgię. Potem zarosło i tak
chodzę. Mam wynik prześwietlenia, ale dentystka w przychodni nie chce mi dać
skierowania na chirurgię na Szaserów, bo twierdzi, że to kość. Leczyła mi
suchyzębodół i teraz się wstydzi przyznać, że tam siedzi jeszcze korzeń.
(Bez skierowania mnie na tej chirurgii na Szaserów nie przyjmą). Ja wiem
lepiej (i czuję), bo miałam kiedyś taka samą sytuację z zębem mądrości po
drugiej stronie. Dentystce już się nie chciało grzebać, wmawiała, że cały
ząb wyrwany i mi zapisywała antybiotyki, a ja się tym trułam i czułam się
coraz gorzej. Później jakiś student (rumun chyba) na Miodowej się
"gimnastykował" przy tym. Ciął i przypalał dziąsło ( oczywiście w solidnym
znieczuleniu) i sprawnie kawał tego korzenia (cały bok jakby, albo trzeci
korzeń)wyciągnął. Poczulam się jak nowonarodzona.
Więc widzisz jak to jest :-( Człowiek dba o swoje zęby, wywala pieniądze, a
jakiś partacz (np. profesor od studentów mający swoje 2 prywatne kliniki
dentystyczne)zniszczy człowiekowi ząb, zdrowie i jeszcze kupę forsy
zainkasuje. Staram się o tym nie myśleć, zapomnieć, bo zadręczanie się nic
tu nie pomoże.

--
Kaja

22. Data: 2005-12-17 16:46:08

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 17 Dec 2005 09:49:25 -0600, *Iwon(k)a* <news:do1c21$9nm$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> no, lubie to co robie :)

Jeśli stanie się jakiś cud i drugi raz się urodzę ( ;-) ), to może też będę
dentystką i zarazem informatykiem :-)))

--
Kaja

23. Data: 2005-12-17 16:47:12

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> wrote in message
> Sat, 17 Dec 2005 09:49:00 -0600, *Iwon(k)a*

> Toteż dbam - jak tylko mogę.
> W lecie musiałam wyrwać siódemkę dolną, bo mi dentystka, czy dentysta
> zostawił/a w kanale ułamane narzędzie dentystyczne,

rozumiem, ze nie wszystkie zabiegi sie udaja i Ty mialas
tego "pecha", jednak- zeby ktos mial leczenie kanalowe, musial
sobie wychodowac spora dziure.

iwon(k)a

24. Data: 2005-12-17 16:51:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli stanie się jakiś cud i drugi raz się urodzę ( ;-) ), to może też
> będę
> dentystką i zarazem informatykiem :-)))

wystaczy tylko pojsc do szkoly w ciagu jednego zycia :))
znam dentystke, ktora zrobila prawo- i teraz praktykuje to i to
(prawo rzecz jasna dotyczy spraw dentystycznych)

iwon(k)a

25. Data: 2005-12-17 17:05:33

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Kaja pisze 17-12-2005 17:43:

> [...]
>po latach to dało znać. Wbijało się już głęboko i trzeba było wyrwać (razem

Niewykluczone, że tego zęba dało się jeszcze wyleczyć - wiele złamanych
w kanale narzędzi da się usunąć - w gabinecie z mikroskopem zabiegowym.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

26. Data: 2005-12-17 17:22:07

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

LM <p...@n...sig> writes:

> Niewykluczone, że tego zęba dało się jeszcze wyleczyć - wiele
> złamanych w kanale narzędzi da się usunąć - w gabinecie z mikroskopem
> zabiegowym.

Chcesz powiedzieć, że przypadki złamania narzędzi w kanale zęba nie
należą do rzadkości?

jj
--
I come from the Land Of Imagination

27. Data: 2005-12-17 17:48:44

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

jimmij pisze 17-12-2005 18:22:

>Chcesz powiedzieć, że przypadki złamania narzędzi w kanale zęba nie
>należą do rzadkości?

Źle mnie zrozumiałeś - napisałem, że wiele złamanych narzędzi można
usunąć, a nie, że wiele jest łamanych. Żeby nie było wątpliwości,
sformułuję to tak: "Wiele spośród złamanych w kanale narzędzi można
usunąć". Co do częstotliwości - zdarza się to czasem (raz na kilkaset
kanałów). Najważniejsze, by po złamaniu usunąć narzędzie (samemu albo
odesłać pacjenta do kogoś, kto to zrobi). Niepoinformowanie pacjenta w
tej sytuacji uważam za niedopuszczalne.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

28. Data: 2005-12-17 17:50:43

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 17 Dec 2005 10:47:12 -0600, *Iwon(k)a* <news:do1fea$k7s$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> rozumiem, ze nie wszystkie zabiegi sie udaja i Ty mialas
> tego "pecha", jednak- zeby ktos mial leczenie kanalowe, musial
> sobie wychodowac spora dziure.

Wiesz, kiedyś tak było, że to dentyści wywiercali w zębach wielkie dziury i
na dodatek tak potrafili zanieczyścić zęba, że zgorzel mógł się zrobić.
Potem miesiącami leczenie kanałowe takiego ząbka, żeby go uratować, no i
pech: zostawione w kanale złamane narzędzie dentystyczne, zaplombowanie
ząbka plombką światłoutwardzalną.
To jest temat jak rzeka, można by pisać i pisać, ale co to da? Nic :-(

Kaja

29. Data: 2005-12-17 17:52:35

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

LM <p...@n...sig> writes:

> Źle mnie zrozumiałeś - napisałem, że wiele złamanych narzędzi można
> usunąć, a nie, że wiele jest łamanych. Żeby nie było wątpliwości,

Zrozumiałem Cię doskonale :).
Chodziło mi jednak o to, że jeżeli "wiele można usunąć" tzn., że
najpierw trzeba ich sporo złamać, żeby zebrać wystarczającą statystykę
to usunięcia "wielu".

EOT.

jj
--
I come from the Land Of Imagination

30. Data: 2005-12-17 17:57:11

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 17 Dec 2005 10:51:59 -0600, *Iwon(k)a* <news:do1fna$l1q$1@news.onet.pl>
napisał(a):

> wystaczy tylko pojsc do szkoly w ciagu jednego zycia :))

Myślisz, że wszyscy wiedzą, czego chcą? Jak się już trochę podstarzeją, to
dopiero zdają sobie sprawę, że powinni przecież robić to, czy tamto.
Ja swój zawód też lubię, a na inne nauki już dla mnie niestety za późno.

> znam dentystke, ktora zrobila prawo- i teraz praktykuje to i to
> (prawo rzecz jasna dotyczy spraw dentystycznych)

Pewnie po dwudziestce piątce jest :-)

--
Kaja

stały aparat ortodontyczny u 12 latka czy już?
porysowanie rogówki
przez chwile mialem zeza...
Wypadanie wlosow
cos nie tak z uchem