instalacja elektryczna

1. Data: 2004-09-14 21:48:02

Temat: Re: instalacja elektryczna
Od: "broda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest uziemienie a nie zero. Jak sie nie znasz to nie wprowadzaj ludzi
> blad.
Przepraszam za wprowadzenie w bląd, oczywiście że uziemienie.
To była pomyłka z rozpędu, uwierz mi znam się :)
Broda

1. Data: 2004-09-15 07:35:53

Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia niejaki(a) Slawomir Mateuszczyk wstukal(a) co nastepuje:

> Dwoma czy czterema ?
>
> Jeżeli czterema to masz tam pewnie:
> 1. żołto-zielony (uziemienie) - podłączasz do obudowy żyrandola lub nie
> podłączasz wcale.
> 2. niebieski (zero) - przewód wspólny dla obu połówek żyrandola
> 3. brązowy (zasilanie jednej połowy żyrandola)
> 4. czarny (zasilanie drugiej połowy żyrandola)

Próbowałem podłączyć ten żyrandol jeszcze raz zgodnie z zaleceniami i...
natrafiłem na problem, otóż w żyrandolu mam przewody brązowy,
niebieski i żółty! Rozumiem, że niebieski (jak wspomniałeś) to zero. Z
tego wynika, że dwa pozostałe to zasilanie połówek żyrandola, ale
niestety po podłączeniu w ten sposób - czyli niebieski do niebieskiego,
brązowy do brązowego, a żółty do czarnego - nadal świeci jedynie po
jednej żarówce z każdej połówki :(
W mieszkaniu z trzema przewodami w kostce świeciły wszystkie.

--
.:: sjf ::..
"Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

1. Data: 2004-09-15 09:14:15

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Sep 2004 09:35:53 +0200 I had a dream that ..:: sjf ::..
<s...@u...org> wrote:
> Próbowałem podłączyć ten żyrandol jeszcze raz zgodnie z zaleceniami i...
> natrafiłem na problem, otóż w żyrandolu mam przewody brązowy,
> niebieski i żółty! Rozumiem, że niebieski (jak wspomniałeś) to zero. Z

Jak masz takie kolory, to to pewnie nic nie oznacza. Pokombinuj z innym
wpięciem żyrandola.

1. Data: 2004-09-15 09:23:58

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9/13/2004 11:50 AM, ..:: sjf ::.. napisał(a):

> hmmm... właśnie tak zrobiłem - i co? świeci jedna żarówka na jednym
> klawiszu - OK, na drugim klawiszu też świeci _tylko_ jedna żarówka, a
> żyrandol ma trzy, żarówki są sprawne - sprawdzałem...
> chyba coś sknociłem... :(

Wygląda na to, że połączyłeś dobrze.
IMHO w żyrandolu rozłączył się przewód od tej feralnej żarówki. A może
ma ona osobne zasilanie, a kabel ukrył się gdzieś w rurce żyrandola?

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Zmywanie kleju do tapet.
[wynajem] neostrada, TV, kablówka - centrum, 350zł/1 os.
jakie szyby wybrać do prysznica
chemiczne usuniecie farby olejnej
Kolek na krawedzi - mocowanie