inwalida!!!

1. Data: 2004-08-16 13:59:43

Temat: inwalida!!!
Od: "news.tpi.pl" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem osoba niepełnosprawną od 17 roku zycia
mam wielka prośbę:

PRZESTAŃMY UZYWAĆ SŁOWA INWALIDA, wole osoba niepełnosprawna, choć myślę
, że to powinno byc skierowane do tych pełnosprawnych

łac. invalidus słaby, bezsilny, chory
- słaby owszem, ale widziałem pełnosprawnych słabszych
- bezsilny - ja taki nie jestem i wy pewnie też
- chory owszem, ale czy ktos widział zdrowego?

2. Data: 2004-08-16 14:09:23

Temat: Re: inwalida!!!
Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news.tpi.pl pisze w news:cfqek4$rca$1@atlantis.news.tpi.pl

> PRZESTAŃMY UZYWAĆ SŁOWA INWALIDA, wole osoba niepełnosprawna, choć myślę
> , że to powinno byc skierowane do tych pełnosprawnych

E tam, nomenklatura. Sprawny inaczej, kaleka - IMHO te są
bardziej negatywnie nacechowane. Ale jakie to ma znaczenie?
Rzeczywistość, jakkolwiek się ja nazwie, jest, jaka jest. Zamiast
zmieniać jej nazwę, zmieniajmy ją samą. ;-)

--
Pozdrowieństwa,
Scally

3. Data: 2004-08-16 16:09:03

Od: "Slawexk" <s...@r...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <z...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości news:20040816160806.0FE9.ZIRAEL@NIESPODZIANKApoczta.
onet.pl...
> [...]
> Rzeczywistość, jakkolwiek się ja nazwie, jest, jaka jest. Zamiast
> zmieniać jej nazwę, zmieniajmy ją samą. ;-)

Właśnie

4. Data: 2004-08-16 17:17:17

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

od 9 roku zycia jestem osoba niepelnosprawna lub jak kto woli: inwalida,
kaleka, zlamancem, kulawym, tetrusem, itp. Moi klienci jednak zwracaja sie
do mnie Panie Arku - a moi znajomi Arku --- No i co z tego wynika?

pozdr.
Arek

5. Data: 2004-08-16 17:17:58

Od: "Inwalida" <i...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

> PRZESTAŃMY UZYWAĆ SŁOWA INWALIDA,
> wole osoba niepełnosprawna, choć myślę
> , że to powinno byc skierowane do tych pełnosprawnych

Osobiście protestuje :-)
Nie wiem dlaczego, bardziej mi odpowiada inwalida, kaleka,
czy w ostateczności kadłub. Do niepełnosprawny mam awersję.
Już kilka razy zauważyłem reakcje na to słowo, w stylu:
"Nie wiadomo co mu jest, ale lepiej uważać."
Nie widzę powodu, żeby się dowartościowywać nazewnictwem.
Co do "kadłub" w ekstremalnych przypadkach wywołuję u mnie
agresywny odwet :-D

6. Data: 2004-08-16 18:20:18

Od: "news.tpi.pl" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

widzę, że to ja mam chyba problem :(
sorry :(

7. Data: 2004-08-17 08:16:50

Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news.tpi.pl" <l...@i...pl> napisał:

> PRZESTAŃMY UZYWAĆ SŁOWA INWALIDA, wole osoba niepełnosprawna, choć myślę
> , że to powinno byc skierowane do tych pełnosprawnych

Czy paryski Pałac Inwalidów należy również przemianować na Pałac Osób
Niepełnosprawnych?

Pozdrawiam.
Adam Gentler

8. Data: 2004-08-17 08:21:31

Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy paryski Pałac Inwalidów należy również przemianować na Pałac Osób
> Niepełnosprawnych?

My mowimy o Polace, a nie o Francji.

Leszek

9. Data: 2004-08-17 08:30:12

Od: Scalamanca <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Gentler pisze w news:cfsevr$5s6$1@atlantis.news.tpi.pl

> Czy paryski Pałac Inwalidów należy również przemianować na Pałac Osób
> Niepełnosprawnych?

Plac Osób Niepełnosprawnych w Warszawie! ;-D

10. Data: 2004-08-17 10:17:47

Od: "NeoN" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze inwalida, kojarzyl mi sie z .... wojna, okupacja....
mowisz - inwalida: czlowieck chory, - chorzy leza w lozkach z temperatura
a jak na razie nic takiego nie zauwazylem, wprost przeciwnie
zamiast inwalida nie lepiej powiedziec sprawny inaczej?:)

-Wojtek

przyjaciel
Karelma
Taniec, tenis stołowy, szermierka na Śląsku
Obozy sportowo-wypoczynkowe dla niepełnosprawnych
"Nadopiekuńczość" lekarzy...