jak dbać o paprotkę

1. Data: 2004-09-22 15:04:40

Temat: jak dbać o paprotkę
Od: "Żenia" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam takie pytanko. Jak dbać o paprotkę żeby nie marniała i nie
usychała? Miałam już kilka paprotek i wszystkie spotkał taki sam los, a
mianowicie uschły po kilku miesiącach. Podobają mi się te kwiaty i
chciałabym w końcu wyhodować jakiś piękny okaz. Pozdrawiam. Żenia

2. Data: 2004-09-22 16:28:11

Temat: Re: jak dbać o paprotkę
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żenia wrote:
> [...]
> mianowicie uschły po kilku miesiącach. Podobają mi się te kwiaty i
> chciałabym w końcu wyhodować jakiś piękny okaz. Pozdrawiam. Żenia

Jak najwięcej zraszać.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2004-09-22 16:42:13

Od: "Marika.S" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mianowicie uschły po kilku miesiącach. Podobają mi się te kwiaty i
> chciałabym w końcu wyhodować jakiś piękny okaz. Pozdrawiam. Żenia

Ja swojego czasu też miałam problemy z paprotkami...ale zbyt mało o nie
dbałam :/
Teraz slicznie sie rozrosły.
Paprocie nie potrzebuja bardzo oswietlonego miejsca,spokojnie moga wisiec na
scianie gdzie nie są skierowane bezpośrednio promienie słoneczne.
Bardzo lubią zraszanie,i wyzsza wilgotnosć.Ale nie wolno ich przelewać bo moga
zaczać gnić korzenie.Jest stoją w podstawku,można włożyć do niego pisaku i
czesto uzupełniać podstawek wodą,w tej sposób woda parujac z podstawka bedzie
utrzymywała wilgotność dla rośliny.Piasek moga też zastapic kamyki.
Zimą zraszanie powinno być częstsze,z racji tego ze ogrzewane przez kaloryfery
mieszkania sa suche a paproć potzrebuje wilgoci.
Tak wiec zimą zraszać nawet 2 razy dziennie + podstawek z wodą.
Jeśli paprotka odżyje prosze podzielić sie radościa :)

4. Data: 2004-09-22 19:07:38

Od: "Żenia" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marika.S" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeśli paprotka odżyje prosze podzielić sie radościa :)
>
> -- Jeżeli coś z niej będzie to na pewno dam znać. Ale wątpię w to bo nawet
świeże malutkie listki juz są brązowe i suche. Może w moim mieszkaniu jest
cos nie tak. Dzięki za dobre rady. Pozdrawiam.

5. Data: 2004-09-22 19:43:18

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Żenia wrote:

> [...]
> mianowicie uschły po kilku miesiącach. Podobają mi się te kwiaty i
> chciałabym w końcu wyhodować jakiś piękny okaz. Pozdrawiam. Żenia
1. Nie kupować w kwiaciarni. Można kupić piękną paproć z Holandii
przyzwyczajoną do wilgotnego klimatu.
2. Poprosić o sadzonki (3-5) kogoś kto ma ładne paprocie w mieszkaniu od
kilku lat. Najlepsze sadzonki są z podziału ziemi w doniczce ostrym nożem
na dwie części miesiąc wcześniej i przełożenie jednej do nowej doniczki.
3. Pójść do tego kogoś na wiosnę i przesadzić do swoich doniczek z parowaną
ziemią z działki pół na pół z kwaśnym torfem, ale zostawić sadzonkę koło
paproci matecznej. Parowanie ziemi przeprowadzić miesiąc wcześniej. Po
miesiącu zabrać.
4. Trzymać je w grupie blisko siebie nie na słońcu, ale nie tez w ciemnym
kącie.
5. Przez pół roku zraszać cześcią wody przeznaczonej do podlewania liście.
6. Zraszać zimą.
Metoda sprawdzona w firmie gdzie ściana południowa była szklana, było dużo
urządzeń elektronicznych i kaloryfery. Wypadało tam 100% sadzonek z jednym
pędem odciętym w chwili sadzenia od rośliny matecznej.
--
Dziadek (drugi)

6. Data: 2004-09-23 06:43:30

Temat: Re: jak dbać o paprotk
Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdą roślinkę traktować jak małe dziecko.
Oczywiście myć - zraszać ale najlepiej odstaną wodą. Nie dopuścić do
przesuszenia.
ALE NAJWAŻNIEJSZE KARMIĆ !!!!!!!!!!!!
Paprocie praktycznie cały rok zasilam tym co mam pod ręką z nawozów w płynie
dla roślin. A to florowit , jakiś czeski preparat, jakieś zielone płyny do
paproci.

Uszanowanie
Jacek

chwalę się :-) - nowym krokusem
Dziekuje slicznie i proszę o porade.
Jak przetrzymać DATURE przez zimę?
Proszę o pomoc!Nie wiem co to za roślinka..
Test programu AnoMail