jak długo antybiotyk

1. Data: 2008-12-30 13:51:48

Temat: jak długo antybiotyk
Od: Michał <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od paru dni biorę Augmentin 875 w związku z infekcją górnych dróg
oddechowych. Dziś poczułem się znacznie lepiej. Odstawić lek (1/2 zużyte)
czy przyjmować dalej?

Pozdrawiam,
Michał

2. Data: 2008-12-30 16:22:35

Temat: Re: jak długo antybiotyk
Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Od paru dni biorę Augmentin 875 w związku z infekcją górnych dróg
> oddechowych. Dziś poczułem się znacznie lepiej. Odstawić lek (1/2 zużyte)
> czy przyjmować dalej?

wiesz, ze to typowe dzialanie antybiotyku?
lekarz zalecil jak dlugo brac?

3. Data: 2008-12-30 16:35:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Dec 2008 14:51:48 +0100, Michał wrote:

> Od paru dni biorę Augmentin 875 w związku z infekcją górnych dróg
> oddechowych. Dziś poczułem się znacznie lepiej. Odstawić lek (1/2 zużyte)
> czy przyjmować dalej?

Zrób tak, jak zalecił lekarz.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

4. Data: 2008-12-30 20:16:14

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrób tak, jak zalecił lekarz.

A jeśli nie był u medyka, i brał nie użyte wcześniej
(np. innego domownika) opakowanie?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo

5. Data: 2008-12-30 22:01:23

Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jeśli nie był u medyka, i brał nie użyte wcześniej
> (np. innego domownika) opakowanie?

Skoro zaczął się leczyć bez konsultacji to po co mu ona teraz potrzebna?

--
PawełJ

6. Data: 2008-12-30 22:02:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Dec 2008 21:16:14 +0100, Stokrotka wrote:

> A jeśli nie był u medyka, i brał nie użyte wcześniej
> (np. innego domownika) opakowanie?

To powinien odwiedzić medyka.

Jeśli ktoś nie wie, czy można czy nie odstawić antybiotych po dwóch
dniach stosowania, to nie powinien w ogóle mieć do niego dostępu. Leki z
tej grupy są jak brzytwa: w rękach osoby kompetentnej są użytecznym
narzędziem, ale w rękach ignoranta efekty mogą być bardzo różne.

m.

7. Data: 2008-12-30 23:59:10

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej grupy są jak brzytwa: w rękach osoby kompetentnej są użytecznym
> narzędziem, ale w rękach ignoranta efekty mogą być bardzo różne.

lekarze o tym nie mowia, ja sie dowiedzialam, czym to grozi, z netu.

8. Data: 2008-12-31 09:18:18

Od: Michał <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro zaczął się leczyć bez konsultacji to po co mu ona teraz potrzebna?

Dużo domysłów, większość chybiona. Śpieszę z wyjaśnieniem:

-antybiotyk został przepisany w szpitalu, w dniu, w którym przychodnia była
zamknięta (Święta).
-zalecenie lekarskie dotyczyło sposobu dawkowania, konieczności zgłoszenia
się do szpitala w przypadku pogorszenia stanu, leżenia w łóżku
-podczas badania byłem rzeczywiście chory (tak, Panowie, takie rzeczy się
zdarzają - nie zawsze jest, jak w przypadku polityków idących na L4 lub rady
nadzorczej TVP) i mogłem zapomnieć którejś z porad lekarskich
-nie jestem politykiem, jw. więc chory-nie chory do pracy muszę chodzić
-w tym szpitalu w najbliższym czasie się nie pojawię, a jak nawet to nie
wiadomo, czy dyżur znów będzie pełnił ów lekarz

Z powyższych powodów zapytałem Was o to, jak zazwyczaj przyjmuje się lek,
który został mi przepisany. Odpowiedzi się nie doczekałem, mimo iż pytanie
było proste i konkretne. Mimo wszystko dziękuję za wszystkie umoralniające
sugestie.

Odnośnie wątku, myślę że EOT.

Pozdrawiam,
Michał

9. Data: 2008-12-31 09:29:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Dec 2008 00:59:10 +0100, m. wrote:

> lekarze o tym nie mowia, ja sie dowiedzialam, czym to grozi, z netu.

Niektórzy mówią :)

m.

10. Data: 2008-12-31 09:30:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Dec 2008 10:18:18 +0100, Michał wrote:

> [...]
> -zalecenie lekarskie dotyczyło sposobu dawkowania, konieczności zgłoszenia
> się do szpitala w przypadku pogorszenia stanu, leżenia w łóżku
[...]

Wyłykaj to opakowanie co masz do końca, pokaż się lekarzowi POZ ASAP.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

stomatolog dentysta Białystok
czlowiek drzewo
Bruksizm
Detralex - zmniejszenie dawki