jak je rozpoznac?

1. Data: 2002-03-10 18:56:40

Temat: jak je rozpoznac?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

zabralem sie dzis za zrobienie porzadku w juz zakupionych nasionkach
zrobilem sobie liste co i ile juz mam
kiedy bede to mogl wysiac itd
:)
zajrzalem rowniez do pudelka z cebulkami
i zauwazylem
ze niektore zaczely mi rosnac
:)))))
niestety kupujac je nie wpadlem na mysl
aby je opisac ktore sa ktore
:)
mam zapisane tylko
ze kupilem lilie
mieczyki
tanulki
lilii
crocosmii
spanuxi
meliny
:)))))
najbardziej "puscily " mi sie takie kupione w woreczkach z ziemia
(maja juz 3 cm pedy)
co mam zrobic w powyzszej sytuacji
wsadzic i pedzic je dalej w doniczkach?
jesli tak to od razu w duzych czy stopniowo przesadzajac w wieksze
zanim bede mogl zakopac je w ogrodzie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2002-03-10 19:21:48

Temat: Re: jak je rozpoznac?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> co mam zrobic w powyzszej sytuacji
> wsadzic i pedzic je dalej w doniczkach?
> jesli tak to od razu w duzych czy stopniowo przesadzajac w wieksze

Ja bym sprobowal spokojnie poczekac. Moje obserwacje ze sklepu,
w ktorym sprzedaja cebulki, sa takie, ze te cebulki w woreczkach z ziemia
(czy inna podobna substancja) bardzo czesto puszczaja pedy w sklepie,
po czym w tymze sklepie leza dalej tygodniami, a kupione i wsadzone
w ziemie po prostu dalej rosna. Oczywiscie nie zawsze, ale takie
ryzyko jest w kazdym wypadku.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-03-11 19:52:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> po czym w tymze sklepie leza dalej tygodniami, a kupione i wsadzone
> w ziemie po prostu dalej rosna. Oczywiscie nie zawsze, ale takie

a do kiedy trzeba czekac zanim z nimi do ziemi
to raz
a dwa
tak mi sie wydaje
ze te kupione w woreczkach z ziemia to chyba lilie?
:)

4. Data: 2002-03-12 01:01:38

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> a do kiedy trzeba czekac zanim z nimi do ziemi
> to raz

To zalezy od tego, jak reaguja na przymrozki (to moga wiedziec
ci, u ktorych kupiles) oraz od tego, kiedy jakie przymrozki jeszcze
beda (a to tylko jeden Pan Bog moze wiedziec).

> a dwa
> tak mi sie wydaje
> ze te kupione w woreczkach z ziemia to chyba lilie?

Bardzo mozliwe.

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2002-03-12 07:24:20

Temat: Odp: jak je rozpoznac?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam zapisane tylko
> ze kupilem lilie
> mieczyki
> tanulki
> lilii
> crocosmii
> spanuxi
> meliny
> :)))))

Wczoraj wertowałam jakieś książki o kwiatach i wpadły mi w oko neriny. Może
to jest ta Twoja "melina"?

A cebule proponuję jednak posadzić do doniczek i w chłodne miejsce albo
wsadzić w super chłodne miejsce - bez doniczek. Do końca (połowy kwietnia)
jest jeszcze sporo czasu i mogą wyschnąć.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-03-12 10:27:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> co mam zrobic w powyzszej sytuacji
> wsadzic i pedzic je dalej w doniczkach?
> jesli tak to od razu w duzych czy stopniowo przesadzajac w wieksze

Do wczesnowiosennych dekoracji najczęściej używane są tulipany, hiacynty,
narcyzy i krokusy, rzadziej szafirki czy niskie kosaćce (irysy). Aby
rośliny te zakwitły już na przedwiośniu, ogrodnicy poddają je wcześniej
specjalnym zabiegom, tzw. pędzeniu, i sprzedają w małych plastikowych
doniczkach.
By zrobić cebulowy ogródek, wystarczy umieścić rośliny wraz z doniczkami
we wspólnym ozdobnym pojemniku. Jeżeli jest on zbyt wysoki, można wypełnić
go częściowo np. sizalem, sianem lub zwiniętym papierem. Gdyby natomiast
doniczki nie mieściły się w naczyniu, możemy je usunąć, a bryły korzeniowe
roślin owinąć foliową torebką.
Kompozycję można uzupełnić poduszeczkami mchu, kępkami trawy, gałązkami.
Na końcu rośliny trzeba dobrze podlać. Żeby jak najdłużej cieszyć się
kwiatami, dbajmy, by ziemia w pojemniku była zawsze wilgotna. Kompozycję
należy umieścić w dość chłodnym, jasnym miejscu, np. na parapecie okna,
pod którym nie ma kaloryfera. Krokusy, kosaćce i szafirki wymagają
temperatury 12-15oC, narcyzy 15-18oC, tylko tulipany mogą stać w
temperaturze około 20oC. Gdy jest za ciepło, rośliny w ciągu kilku dni
przekwitną. Natomiast przy niedoborze światła pędy kwiatowe łatwo się
wyciągają.
Przekwitłe rośliny zwykle wyrzucamy. Jedynie wieloletnimi cebulami
(np. hiacyntów lub narcyzów) warto się zaopiekować. Kiedy ich kwiaty
przekwitną, pozostają zielone liście, które ciągle jeszcze asymilują.
Dzięki temu rośliny gromadzą substancje zapasowe w cebulach. Opiekujemy
się nimi do chwili, gdy zielone części zżółkną. Wtedy wyjmujemy cebule z
doniczek, oczyszczamy z ziemi i przesuszamy. We wrześniu możemy posadzić
je w ogrodzie.
http://www.proszynski.pl/czasopisma/ogrody/arch_text
/200003-01.html

http://www2.gazeta.pl/dom/1,22129,58986.html
http://www.naszogrod.pl/ogr/parch.html

Zobacz:
rys. i powiedz jak te twoje cebule wyglądają,
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_09_01.asp

albo szukaj sam tutaj:

http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_03.asp
Cebulowe:

Starodawna dama - Wszystko o uprawie kliwii
Białe i czerwone pompony (krasnokwiat) - Krasnokwiaty, łatwe w uprawie
rośliny cebulowe.
Przechytrzyć zimę -Pędzenie roślin cebulowych - jak to się robi? Kliknij,
a dowiesz się wszystkiego.
Obudźmy hiacynty -Jak postępować, aby zakwitły w lutym?
Królowe piękności -Sprekelis i ismena - pięknie kwitnące rośliny cebulowe,
w doniczce i w ogrodzie.
Cebulowe ogródki -Sezonowe ogródki w donicach i skrzynkach balkonowych.
Hipeastrum -Wszystko o uprawie tych pięknych kwiatów.

ew. poszukaj w "Kwiaty cebulowe na każdą porę roku" Autor: Kathy Brown

pozdr. Jerzy

7. Data: 2002-03-12 14:34:52

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:a6kkrk$eng$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
> rośliny te zakwitły już na przedwiośniu, ogrodnicy poddają je wcześniej
> specjalnym zabiegom, tzw. pędzeniu, i sprzedają w małych plastikowych

Aby zakwitly na przedwiosniu, wsadzamy je w ziemie (do gruntu) pozna jesienia.
I nie kupujemy zadnych specjalnie pedzonych.

> Przekwitłe rośliny zwykle wyrzucamy. Jedynie wieloletnimi cebulami
> (np. hiacyntów lub narcyzów) warto się zaopiekować.

Wszystkie te cebule sa wieloletnie. Krokusy, narcyzy i szafirki kwitna lepiej
z roku na rok. Tulipany i hiacynty po kilku latach degeneruja sie.

Pozdrowienia,
Michal

PS. Niepokoilem sie, jak moje cebulowe, ktore wyszly juz z ziemi przetrwaja
tydzien ostrych mrozow. Na ogol przetrwaly dobrze. Krokusy nic sobie
z tego nie zrobily. Narcyzy - niektore dobrze, niektore troche sklaply, ale chyba
wszystkie przetrwaly. Natomiast hiacynty obawiam sie, ze kwitnac nie beda.

8. Data: 2002-03-12 17:21:53

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W woreczkach z ziemia kupowalam lilie orientalne, moje mialy juz pedy ok. 10
cm i posadzilam je juz do gruntu i okrylam agrowloknina. A teraz sprawdzam
co wieczor i rano ile jest stopni i się
zastanawiam, czy im to nie zaszkodzi.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

9. Data: 2002-03-12 20:12:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj wertowałam jakieś książki o kwiatach i wpadły mi w oko neriny.
Może
> to jest ta Twoja "melina"?
:)
na pudelku napewno bylo "melina"
bez zadnych lacinskich nazw
:(
sadzac
ze znajde je w sieci nie pstrykalem im zdjec
:(((((
> [...]
> wsadzić w super chłodne miejsce - bez doniczek. Do końca (połowy kwietnia)
> jest jeszcze sporo czasu i mogą wyschnąć.

az do polowy kwietnia
wsadze je do doniczek i do nieogrzewanej
ciemnej piwnicy
:)
czy robic im tak jak kiedys wspominalas drenaz
i czy podlewac je co jakis czas?
:)

10. Data: 2002-03-12 20:12:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doniczkach.
> By zrobić cebulowy ogródek, wystarczy umieścić rośliny wraz z doniczkami
(...)

> pozdr. Jerzy

wowwwwwwwwwwwwwwwww
az mi glupio Jerzyku
ze sprowokowalem Ciebie do tak dlugiego postu
:)
te cebulki byly kupione z mysla o ogrodzie
tam moge co chce i gdzie chce
a w domu kwiatami i tak wogole rzadzi zonka
hehe
w ubieglym tygodniu toczylem batalie gdzie
tzn na ktorym z okien bede mogl postawic pojemniczki
w ktorych wysieje nasiona
i dostalem zgode na dwa niewielkie na jednym parapecie
tak aby byly skryte za firanka
:((((((
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. ide zluukac wszystkie przeslane linki
jeszcze raz tx

kamien na sciezki
pnącze & wiatr
Zapytanko o...